آیا می‌توانید پوست ماهی سالمون را بخورید؟

آیا می‌توانید پوست ماهی سالمون را بخورید؟
پوست ماهی سالمون به عنوان یک منبع عالی از مواد معدنی، به‌علاوه اسید‌های چرب امگا ۳، ویتامین‌های B و D و مواد مغذی دیگر شناخته شده است.
کد خبر: ۵۵۵
|
۲۴ آبان ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۳

زی‌سان: ماهی سالمون یکی از سالم‌ترین و محبوب‌ترین ماهی‌ها برای تهیه است. اگر شما هم پوست آن را دوست دارید، هیچ دلیلی برای دور انداختن آن وجود ندارد.

در واقع، پوست ماهی سالمون به عنوان یک منبع عالی از مواد معدنی، به‌علاوه اسید‌های چرب امگا ۳، ویتامین‌های B و D و مواد مغذی بیشتر شناخته شده است. پوست ماهی سالمون می‌تواند یک خوردنیِ ترد خوشمزه را، به هر فیله ماهی سالمون پخته یا سرخ‌شده اضافه کند. حتی می‌توانید پوست ماهی سالمون خود را به تنهایی بخورید، در واقع می‌توانید آن را جدا از بقیه ماهی خود بپزید.

بسیاری از مردم به دلیل طعم، بافت و مواد مغذی، پوست سالمون را قسمت مورد علاقه این ماهی می‌دانند. چه در حال پختن استیک ماهی سالمون و چه فیله ماهی سالمون سالمون باشید، پوست این ماهی به شکلِ تازه یا منجمد مطمئناً خوراکی است.

جالب است بدانید که رول‌های پوست ماهی سالمون با استفاده از پوست‌های ترد ماهی قزل‌آلا نیز یک کالای محبوب سوشی بار هستند.

آیا پوست سالمون برای شما خوب است؟

بله، پوست سالمون برای شما خوب است. طبق گفته کلینیک مایو، پوست ماهی سالمون حاوی مواد مغذی فوق الذکر به‌علاوه روغن ماهی طبیعی است که می‌تواند به کاهش کلسترول و فشار خون بالا، کاهش درد آرتروز و جلوگیری از بیماری قلبی کمک کند. ناحیه خاکستری روی ماهی قزل آلا، درست بین پوست و گوشت صورتی، نیز مملو از مواد مغذی و اسید‌های چرب امگا ۳ است.

آیا می‌توانید پوست ماهی سالمون را بخورید؟

چطور پوست ماهی سالمون را بپزیم؟

پوست ماهی سالمون را می‌توان به راحتی به صورت چسبیده به ماهی پخت. برای مثال می‌توانید ماهی سالمون را ابتدا با پوست آن سرخ کنید. در ابتدا، به نظر می‌رسد که پوست به تابه می‌چسبد، اما در طول سه دقیقه یا بیشتر، پوست جمع و ترد می‌شود.

نکته قابل توجهی که باید بدانید این است که حتما قبل از این‌که ماهی را در تابه بیندازید، مطمئن شوید که پوست ماهی سالمون شما کاملاً خشک است.

چگونه پوست ماهی سالمون را جدا کنیم؟

اگر می‌خواهید پوست ماهی سالمون شما پاک شود، می‌توانید به سادگی از ماهی فروش بخواهید، پوست آن را جدا کند.

می‌توانید در خانه هم پوست ماهی را جدا کنید:

یک قابلمه آب را بجوشانید و آب داغ را با دقت روی پوست ماهی سالمون بریزید. پوست کمی شل می‌شود و تقریباً می‌توانید با انگشتان خود آن‌را از روی گوشت جدا کنید. ابتدا در یک بخش کوچک از ماهی امتحان کنید تا ببینید آیا آب آنقدر داغ است که بتوان پوست آن را از گوشت جدا کرد یا نه، سپس باید بتوانید تمام پوست را جدا کنید. اگر نشد، با آب داغ بیشتری تکرار کنید و در نهایت به راحتی می‌توانید همه آن را پاک کنید.

نوش جان!

سایر اخبار
ارسال نظرات
غیر قابل انتشار: ۰ | در انتظار بررسی: ۰ | انتشار یافته:
گوناگون