آیا صداوسیما به اظهارات عجیب خیابانی روی آنتن زنده واکنش نشان می‌دهد؟

جام ملت‌های آسیا و نمایش عجیب جواد خیابانی

جام ملت‌های آسیا و نمایش عجیب جواد خیابانی
کاربران شبکه‌های اجتماعی خیابانی را به بی‌سوادی متهم می‌کنند. برخی دیگر می‌گویند صداوسیما باید درباره استفاده از خیابانی در برنامه‌های فوتبالی توضیح دهد.
کد خبر: ۵۲۸۶
|
۰۹ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۴

زی‌سان: این روز‌ها تب جام ملت‌های آسیا در ایران داغ است و شبکه‌های تلویزیون برنامه‌های زیادی را به این مسابقات اختصاص داده اند.

به گزارش زی‌سان، یکی از مهمترین این برنامه‌ها «جام آسیا ۲۰۲۳» است که با اجرای جواد خیابانی و حضور خداد عزیزی به عنوان کارشناس ثابت برنامه از شبکه ورزش پخش می‌شود.

این برنامه مطابق انتظارات بحث‌برانگیز و جنجالی شده است. در هر قسمت آن شاهد اظهارات عجیب جواد خیابانی و کل کل‌های او با خداداد عزیزی هستیم.

دربرنامه‌ای که روز پدر پخش شد، فرزند خداداد عزیزی روی آنتن آمد و او به شدت غافلگیر شد و فضای دراماتیکی ایجاد شد اما اظهارات خیابانی و سوال‌های عجیبش از پسر عزیزی این فضا را تحت تاثیر قرار داد.

خیابانی در برنامه‌ای که حمید استیلی مهمان آن  بود با اشاره به بازی ایران و آمریکا در جام جهانی فرانسه و گزارش آن بازی اظهار کرد: «گفته بودند بعد از گل به آمریکا سکوت کنم و من بعد از دو گل ایران سکوت دارم.» جواد خیابانی قبلا نیز گفته بود که از او خواسته شده که در گزارشگری از "هیجان" خود بکاهد تا مردم برای شادی به خیابان نیایند.  این سخنان او بازتاب زیادی داشت.

در آخرین نمونه اظهارات بحث برانگیز نیز شب گذشته جواد خیابانی، خداداد عزیزی و عبدالله ویسی به بررسی روند کره جنوبی در جام ملت‌های آسیا ۲۰۲۳ پرداختند. جواد خیابانی در طول صحبت هایش، بابت نتیجه بازی کره جنوبی و مالزی یه یورگن کلینزمن حمله کرد و البته کی روش را هم هدف قرار داد. خیابانی گفت: «کلینزمن که مربی نیست، مرباست! کارلوس کی روش هم همین کار را با سوریه کرد.»

این جمله جواد خیابانی، واکنش تند خداداد عزیزی را به همراه داشت: «حالا مربای به است یا آلبالو؟ این حرفای شما توهین به جامعه مربیگری است. اصلا امکان ندارد مربی به بازیکن بگوید نتیجه نگیر و بد بازی کن. کی روش؟ اصلا اعتقاد ندارم او همچین شخصیتی داشته باشد.»

جواد خیابانی مجری ویژه برنامه جام ملت‌های آسیا در بخش دیگری از سخنانش گفت کره‌ای‌ها حتی اگر قهرمان شوند هم باید بابت مساوی مقابل مالزی خجالت بکشند.

جواد خیابانی در این خصوص اظهار کرد: «اصلا بیایند و قهرمان هم شوند؛ من می‌گویم با این همه ستاره، والا خجالت دارد، واقعا زشت است! چیزی نگویم بهتر است. بروبچه‌های استودیو KBS کره هم جمع شوند، مالزی را می‌برند!»

او پیشتر اظهارات مشابهی درباره بازی ایران و هنگ کنگ مطرح کرده بود که با واکنش تند علیرضا بیرانوند روبه رو شد.

بیرانوند در واکنش به صحبت‌های جواد خیابانی که بعد از بازی ایران مقابل هنگ کنگ گفته بود با عوامل پشت صحنه ویژه برنامه صداوسیما ۳ گل به هنگ کنگ می‌زند، به برنامه فوتبال برتر گفت: «انتقاد فنی را دوست داریم، ولی بی احترامی را نه؛ اینکه یک مجری با ۵۰-۶۰-۷۰ سال سن بگوید بچه‌های پشت صحنه را جمع کنیم و گرم کنیم هنگ کنگ را می‌زنیم، این به بازیکن تیم ملی بی احترامی نمی‌شود بلکه به کل کشور بی احترامی کرده است.»

کل کل‌های خیابانی و عزیزی هم واقعا طاقت فرسا شده است. اغلب این کل کل‌ها نیز ناشی از اشتباهات خیابانی است.

کاربران شبکه‌های اجتماعی خیابانی را به بی‌سوادی متهم می‌کنند. برخی دیگر می‌گویند صداوسیما باید درباره استفاده از خیابانی در برنامه‌های فوتبالی توضیح دهد.

کاربری معتقد است: «کاش مدیران تلویزیون برای یکبار هم که شده مسوولیت نظارتی خود در قبال حرف‌های خیابانی را می‌پذیرفتند و به مردم توضیح می‌دادند چرا و به چه علت باید آنتن برنامه زنده در اختیار او قرار گیرد؟! برنامه بی محتوای خیابانی در شبکه ورزش چه آورده‌ای برای مردم ایران داشته، یک نفر جواب دهد!»

گزارش‌های او نیز مثل همیشه خبرساز است. اظهار نظر‌های عجیب این گزارشگر ادامه دارد و او به تمام واکنش‌ها نیز بی‌توجه است.

جام ملت‌های آسیا و یکه‌تازی خیابانی

اظهارات خداداد عزیزی هم در برنامه گاهی خبرساز می‌شود به ویژه انتقادات او از بازی‌های تیم ملی.

در همین رابطه امیر قلعه نویی سرمربی تیم ملی در نشست خبری پیش از بازی با امارات گفت: «اینکه خداداد عزیزی می‌آید جزییات خصوصی جلسات فنی را روی آنتن می‌گوید حتما نظرات و فکری دارد. او را دوستش دارم. بعد از آن مصاحبه به من زنگ زد و نمی‌خواهم جزییات حرف‌هایش را بگویم. او می‌توانست مربی خوبی شود و لی انتخاب‌های اشتباهاتی داشت. کاری که خداداد کرد شاید مطرح کردن نگرش فنی ما بوده است و خرده نمی‌گیرم.»

سایر اخبار
ارسال نظرات
غیر قابل انتشار: ۰ | در انتظار بررسی: ۰ | انتشار یافته:
گوناگون