محققان در فسیل ۳۰۰۰ ساله یک زن مصری، توموری عجیب با دو دندان کشف کردند!

محققان در فسیل ۳۰۰۰ ساله یک زن مصری، توموری عجیب با دو دندان کشف کردند!
محققان اسکلت این زن ۱۸ تا ۲۱ ساله را در یکی از مقبره‌های گورستان آمارنا (شهری در میان دو شهر قاهره و اقصر) پیدا کردند که در یک حصیر پیچیده شده بود
کد خبر: ۴۹۸
|
۲۳ آبان ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۳

باستان‌شناسان در حین حفاری یک قبرستان باستانی در مصر به کشفی نادر دست یافتند. آن‌ها در لگن زنی که بیش از سه هزار سال پیش مرده بود، یک تومور با دندان پیدا کردند.

تومور یافت‌شده یک توده استخوانی با دو دندان است و به‌عنوان قدیمی‌ترین نمونه شناخته‌شده تراتوم شناخته می‌شود. تراتوم نوعی نادر از تومور است که به‌طور معمول در تخمدان یا بیضه‌ها ایجاد می‌شود.

محققان اسکلت این زن ۱۸ تا ۲۱ ساله را در یکی از مقبره‌های گورستان آمارنا (شهری در میان دو شهر قاهره و اقصر) پیدا کردند که در یک حصیر پیچیده شده بود. او با تعدادی اشیا ازجمله حلقه تزئین‌شده با پیکر بِس (Bes)، خدای زایمان و باروری مدفون بود.

وجود حلقه خدای بس ممکن است به این نکته اشاره کند که تراتوم در بدن این زن علامت‌دار شده و از این حلقه به‌عنوان وسیله‌ای «جادویی-پزشکی» استفاده شده بود. ظاهرا این زن در تلاش بوده تا از خدای باروی بخواهد که از درد او بکاهد یا از او برای باردارشدن و تولد فرزند کمک بگیرد.

منبع: دیجیاتو

سایر اخبار
اخبار مرتبط
ارسال نظرات
غیر قابل انتشار: ۰ | در انتظار بررسی: ۰ | انتشار یافته:
گوناگون