جزئیات نجات ۱۰۰ نفر در گردنه سامبران اهر

جزئیات نجات ۱۰۰ نفر در گردنه سامبران اهر
چند روز قبل و همزمان با بارش شدید برف در شمال غرب کشور، صد نفر در گردنه های روستای سامبران اهر گرفتار شدند.
کد خبر: ۴۶۰۴
|
۰۲ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۶

رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان اهر از نجات ۱۰۰ نفر مسافر و راننده خودرو‌های گرفتار در کولاک و برف گردنه سامبران این شهرستان خبر داد. 

قاسم قمری در گفتگو با خبرنگاران، با اشاره به تلاش‌های شبانه روزی همکاران اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان اهر در بازگشایی راه‌های مواصلاتی اصلی و روستایی این شهرستان در جهت تسهیل عبور و مرور خودرو‌های هم وطنان گفت: در شبانه روز گذشته ۱۰۰ نفر مسافر و ۶۰ خودرو عبوری را از گردنه سامبران که گرفتار برف و کولاک شده بودند نجات دادیم. 

وی افزود: گرفتار شدگان در برف و کولاک گردنه سامبران حدود ۴۰ نفر غیر بومی و عمدتا از استان‌های غربی و مرکزی بودند که در راهدارخانه سامبران اسکان یافته و بعد از روشن شدن هوا و مساعد شدن وضع جاده راهی مقصد خود شدند.

وی از خدمت رسانی ۲۱ راهدار در محور اهر - کلیبر نیز خبر داد.

قمری گفت: راهداران از دو روز پیش که برف بارید با ۱۳ دستگاه ماشین آلات راهداری در این گردنه در حال بازگشایی مسیر می‌باشند و با توجه به کولاک شدید همچنان در این محور به فعالیت مشغول هستند.

وی افزود: در حال حاضر شش دستگاه برف روب و نمک پاش در گردنه‌های مهم شهرستان اهر از جمله سه دستگاه در گویجه بئل و سه دستگاه در محور اهر به ورزقان در حال فعالیت هستند و تاکنون نیز ماشین آلات این اداره در گردنه سامبران ۷۰۰ کیلومتر باند را در ۲۴ ساعت گذشته برف روبی کرده‌اند.

سایر اخبار
ارسال نظرات
غیر قابل انتشار: ۰ | در انتظار بررسی: ۰ | انتشار یافته:
گوناگون