نگاهی به یک باور خون آشامی؛ آیا این دو عضو بدن بعد از مرگ باز هم رشد می‌کنند؟

نگاهی به یک باور خون آشامی؛ آیا این دو عضو بدن بعد از مرگ باز هم رشد می‌کنند؟
بسیاری از خانواده‌های عزادار بر این باورند که رشد مو یا ناخن جدیدی روی بدن مرده‌شان مشاهده کرده‌اند، درنتیجه شروع به زیر سوال بردن زمان مرگ می‌کنند.
کد خبر: ۴۶۰۲
|
۰۲ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۴

زی‌سان: در یک زمان عاطفی که اغلب مملو از انکار است، دیدن ظاهر مو‌های جدید یا ناخن‌های دست برای خانواده‌ها دشوار است.
با این‌حال لازم است که بدانیم، در موارد نادر، مو‌ها و ناخن‌های شما می‌توانند پس از مرگ حدود ۳ میکرومتر به رشد خود ادامه دهند؛ البته این مقدار رشد کمی است و به سختی قابل مشاهده است.

بیایید ماجرا را بررسی کنیم. عرض یک تار موی انسان حدود ۱۰۰ میکرومتر است؛ بنابراین ممکن است چند ساعت پس از مرگ، ناخن‌ها یا موهایتان یک-سی‌وسومِ عرض یک مو رشد کنند. این اتفاق به دلیلِ برخی از عملکرد‌های سلولی که کراتین را ایجاد می‌کنند، رخ می‌دهد.

تا چند ساعت پس از مرگ مغز هم این اتفاق می‌تواند بیفتد؛ تا زمانی که گلوکز آن سلول‌ها تمام شود. حدود یک یا دو ماه بعد ناخن‌ها و مو‌ها کاملاً تجزیه می‌شوند که به دلیل توقف سیستم گردش خون و کم‌آبی بدن است.

آیا این دو عضو بدن بعد از مرگ باز هم رشد می‌کنند؟ | نگاهی به یک باور خون آشامی!

کم آبی پوست را کوچک می‌کند

به نوک انگشتان خود نگاه کنید. آن‌ها را فشار دهید. اگر به خوبی هیدراته شده باشید، می‌بینید که گوشت تقریباً بلافاصله به عقب برمی‌گردد. اگر کم آب هستید، این فرآیند ممکن است کمی بیشتر طول بکشد (و احتمالاً باید همین الان یک لیوان آب بنوشید).

برعکس این جریان در اجساد مرده اتفاق می‌افتد. سیستم گردش خون دیگر به پوست سر یا کوتیکول‌ها خون نمی‌رساند، بنابراین کوتیکول‌ها جمع می‌شوند و بستر ناخن یا مو‌هایی را که هنوز در بالای فولیکول قابل مشاهده هستند، در معرض دید قرار می‌دهند. این پدیده باعث ایجاد توهم رشد مو و ناخن می‌شود، به ویژه در افرادی که ناخن‌های خود را رنگ می‌کردند، مو‌های خود را سفید یا آن‌ها را بسیار متفاوت از رنگ طبیعی خود رنگ می‌کردند.

حتی اگر فردی پدیکور کرده باشد یا چند روز قبل به سالن آرایش رفته باشد، بعید است که شاهد رشد مو باشید. احتمال بیشتری وجود دارد که با خشک شدن گوشت و گرانش خون و مایعات در طی فرآیندی به نام «لیور مورتیس»، ناخن‌های پا بیشتر در معرض این اتفاق قرار بگیرند.

آیا این دو عضو بدن بعد از مرگ باز هم رشد می‌کنند؟ | نگاهی به یک باور خون آشامی!

آیا استثنا‌های عجیبی وجود دارد؟

شاید ما در مورد یک بدن تازه نبش‌قبرشده شنیده باشیم که به نظر می‌رسد هرازگاهی مو یا ناخنش رشد می‌کند.

بیایید روراست باشیم، این معمولا یک داستان دروغین است که در اینترنت منتشر می‌شود تا خواننده را برای بازدید طعمه کند.

داستان خون آشام و رشد موها و ناخن‌ها

با این‌حال، یک نکته جالب که این موضوع را جذاب و خواندنی کرده، این است که ظاهر مو یا ناخن جدید تقریباً به با داستان‌های قدیمی خون آشام در اروپا مرتبط است.

اکثر خون‌آشام‌های هالیوودی چند ویژگی مشترک دارند. ناخن‌های بلند، مو‌های بلند و شنل برای ظاهر خون‌آشام بسیار مهم هستند.

اکنون، علم و پزشکی از دهه ۱۸۰۰ به بعد راه درازی را طی کرده اند. در آن زمان بود که داستان‌هایی از خون‌آشام‌های افسانه‌ای مطرح شد که در حومه‌های تاریک پرسه می‌زنند، تابوت‌هایشان را با ناخن‌های در حال رشد می‌خراشند، مردم بی‌گناه را گاز می‌گیرند و با دندان‌های بلندشان آن‌ها را آلوده می‌کنند.

ما هنوز مطمئن نیستیم که در روستا‌های اسلاو (Slav) چه اتفاقی می‌افتاده، اما به اندازه کافی وحشتناک بوده که کشاورزان و روستاییان مردگان خود را نبش قبر می‌کردند تا مو‌ها و ناخن‌های در حالِ رشد یک متوفی را کشف کنند. آن‌ها ناخن‌های اجساد را کوتاه می‌کردند تا تبدیل به خون آشام نشوند! خون آشام در اصل یک سنت شفاهی برگرفته از این داستان‌هاست که تا امروز ادامه داشته‌اند.

 

منبع: crimescenecleanup

سایر اخبار
ارسال نظرات
غیر قابل انتشار: ۰ | در انتظار بررسی: ۰ | انتشار یافته:
گوناگون