(تصویر) حاج صادق امیدزاده فرمانده ارشد سپاه قدس کیست و چگونه شهید شد؟

(تصویر) حاج صادق امیدزاده فرمانده ارشد سپاه قدس کیست و چگونه شهید شد؟
سردار صادق امیدزاده از فرماندهان ارشد سپاه امروز در حمله تروریستی رژیم اسرائیل به شهادت رسید.
کد خبر: ۴۳۵۹
|
۳۰ دی ۱۴۰۲ - ۱۶:۰۴

سردار صادق امیدزاده با حمله تروریستی رژیم اسرائیل امروز (۳۰ دی) بدر شهر دمشق به شهادت رسید. 

به گزارش «زی‌سان»، روابط عمومی کل سپاه در ارتباط با شهادت این فرمانده ارشد سپاه اعلام کرد: طی حمله هوایی جنگنده‌های رژیم متجاوز و غاصب تعدادی از نیرو‌های سوری و ۴ تن از مستشاران نظامی جمهوری اسلامی ایران به درجه رفیع شهادت نائل آمدند.

وزارت دفاع سوریه نیز با صدور بیانیه‌ای در ارتباط با این حمله نوشت: حدود ساعت ۱۰:۲۰ صبح امروز (به وقت محلی)، دشمن اسرائیلی از سمت جولان اشغالی سوریه یک ساختمان مسکونی در محله المزه شهر دمشق را هدف قرار داد و پدافند دفاعی با موشک‌های دشمن مقابله کرده و برخی از آن‌ها را ساقط کرد. این تجاوز به شهید و زخمی شدن شماری از غیرنظامیان و ویرانی کامل این ساختمان و خسارت به ساختمان‌های مجاور منجر شد.

حاج صادق امیدزاده فرمانده ارشد سپاه قدس کیست؟

حاج صادق از گروگان جبهه النصره شدن تا در کانون توجه رسانه‌های آمریکایی بودن

سردار صادق امیدزاده اهل تهران بوده و متولد دهه ۱۳۴۰ است. ایشان با سابقه چند دهه فعالیت در سپاه پاسداران و حضور در ۸ سال دفاع مقدس، یکی از فرماندهان ارشد سپاه قدس بود. 

او بار‌ها در کانون ترور و توطئه‌های رژیم اسرائیل قرار گرفته بود. گفته می‌شود حاج صادق در جریان گروگان‌گیری نیرو‌های جبهه النصره در اوایل بحران سوریه در بین اسرای ایرانی حضور داشته که در نهایت با پادرمیانی قطر به همراه دیگر اسرا آزاد شد.

سردار صادق امیدزاده

حاج صادق به قدری در بین نیرو‌های مستشاری شناخته می‌شد که رسانه‌های آمریکایی تاکنون بار‌ها اقدام به تهیه گزارش درباره او کرده بودند. 

در آخرین مورد، واشنگتن پست خرداد ماه امسال گزارشی درباره فعالیت‌های مستشاری حاج صادق منتشر کرده بود. از سوی دیگر نام حاج صادق امیدزاده ۱۱ سال قبل نیز در گزارش‌های سازمان تروریستی منافقین ذکر شده بود.

همچنین، سردار صادق امیدزاده طراح و مجری بیرون راندن، آمریکا از سوریه بود.

سایر اخبار
نظرات بینندگان
Iran (Islamic Republic of)
person
محمود
cm_time
۲۱:۳۸ - ۱۴۰۲/۱۰/۳۰
cm
این شهید عزیز اصالت کرمانشاهی دارد و تمامی خانواده پدری وی هم اکنون در شهر کرمانشاه زندگی میکنند. محل تولد این شهید عزیز محله مسیر نفت کرمانشاه می باشد. لطفاً اصلاح بفرمایید
ارسال نظرات
غیر قابل انتشار: ۰ | در انتظار بررسی: ۰ | انتشار یافته: ۱
گوناگون