جریمه جدید اسنپ برای تنبیه مسافران بدعهد؛ امتیاز تازه اسنپ به راننده‌ها

جریمه جدید اسنپ برای تنبیه مسافران بدعهد؛ امتیاز تازه اسنپ به راننده‌ها
راننده‌های ناوگان حمل و نقل سوپر ایپلیکیشن اسنپ، طی سال‌های گذشته همواره به لغو سفرها از سوی مسافران اعتراض جدی داشتند.
کد خبر: ۳۸۶۰۱
|
۰۷ آبان ۱۴۰۳ - ۱۴:۰۳

راننده‌های ناوگان حمل و نقل سوپر ایپلیکیشن اسنپ، طی سال‌های گذشته همواره به لغو سفرها از سوی مسافران اعتراض جدی داشتند. ه

به گزارش «زی‌سان«، حالا شرکت اسنپ در راستای حمایت از راننده‌ها، تصمیم حمایتی جدید اتخاذ کرده است.

بر اساس قانون جدید انسپ باید مسافر بدعهد تنبیه شود و هزینه لغو سفر را پرداخت کند. 

مسافران و رانندگان اسنپ می‌توانند به هر دلیلی سفرشان را لغو کنند، اما برای پایمال نشدن حقوق طرفین، اسنپ سازوکار‌های بازدارنده‌ای برای هر دو گروه کاربران تعریف کرده است تا لغو غیرضروری سفر را کاهش دهد. کاربران راننده پس از پذیرش سفر، مجاز به لغو غیرضروری نیستند و در صورت انجام این کار با محدودیت در دریافت درخواست و همچنین غیرفعالی موقت مواجه می‌شوند.

بر اساس اقدام جدید اسنپ در صورت لغو غیرضروری سفر از سمت مسافر در شرایطی که راننده به مبدأ رسیده و ۵ دقیقه از زمان پذیرفته‌شدن درخواست سفر گذشته باشد، یا در صورت لغو سفر از سمت راننده به خاطر حاضر نشدن مسافر در مبدأ پس از گذشت ۵ دقیقه زمان انتظار، مبلغی به عنوان هزینه لغو سفر به صورت بدهی در حساب کاربری مسافران ثبت می‌شود و بدون کسر کمیسیون به حساب راننده واریز خواهد شد. این هزینه جبران خسارت کاربر راننده به خاطر وقت و هزینه سوختی که برای رساندن خود به مبدا صرف کرده است.

در چه شرایطی سفر ما مشمول هزینه لغو می‌شود؟

در صورتی که ۵ دقیقه از پذیرفته‌شدن سفر توسط راننده گذشته باشد و پیام «راننده رسید و منتظر شماست» را روی اپلیکیشن دریافت کرده باشید و بعد سفر را لغو کنید، برای جبران خسارت راننده، ملزم به پرداخت هزینه لغو سفر خواهید بود.
در صورتی که ۵ دقیقه از رسیدن راننده به مبدأ و دریافت پیام «راننده رسید و منتظر شماست» روی اپلیکیشن شما گذشته باشد و به هر دلیلی در مبدا حاضر نشوید و راننده عدم حضور شما را اعلام و سفر را لغو کند، برای جبران خسارت راننده، ملزم به پرداخت هزینه به راننده خواهید بود.
تمامی مسافران در اولین لغو سفر خود (در حالتی که راننده به مبدأ رسیده باشد و ۵ دقیقه از پذیرفته شدن سفر توسط راننده گذشته باشد) مشمول هزینه لغو نمی‌شوند، اما در ادامه پیش از هر بار لغو سفر پیام هشدار هزینه لغو در اپلیکیشن نمایش داده می‌شود. همچنین تمام مبالغ مربوط به هزینه لغو سفر از طریق پیامک به مسافران اطلاع داده می‌شود.

جریمه جدید اسنپ برای تنبیه مسافران بدعهد؛ امتیاز تازه اسنپ به راننده‌ها

ثبت درخواست تجدیدنظر هزینه لغو سفر

شما می‌توانید نسبت به هر هزینه لغو سفری که در حسابتان ثبت شده با ذکر دلیل اعتراض کنید و درخواست خود را برای تجدیدنظر و حذف آن به پشتیبانی اسنپ اطلاع دهید، برای این کار تنها کافی است به منوی اسنپ مراجعه کنید، به بخش «ارتباط با پشتیبانی» بروید و از دسته‌بندی مالی، گزینه‌ی «اعتراض به هزینه لغو سفر» را انتخاب کنید و با ثبت سفر مربوطه، جزئیات دلایل لغو خود را شرح دهید. پشتیبانی اسنپ پس از بررسی نتیجه را در منوی ارتباط با پشتیبانی به شما اعلام خواهد کرد.

هزینه لغو سفر را چطور باید پرداخت کنم؟

هزینه لغو سفر به عنوان بدهی در حساب کاربری شما ثبت می‌شود (به صورت خودکار از اعتبار شما کم نمی‌شود). اسنپ برای جبران خسارت کاربر راننده و اجحاف نشدن در حق او بلافاصله این هزینه را از منابع مالی خودش به راننده پرداخت می‌کند.

در بخش پرداخت‌های معوقه در منوی اپلیکیشن می‌توانید جزئیات مربوط به سفر لغو شده و مبلغ و تاریخ آن را ببینید. برای پرداخت می‌توانید از همین منو اقدام کنید یا اگر پیام هشدار پرداخت‌های معوقه را روی اپلیکیشن خود دیدید مراحل پرداخت را با دنبال کردن این پیام انجام دهید و حسابتان را تسویه کنید.

نکته: توجه داشته باشید که امکان پرداخت بدهی از طریق این قابلیت هنگامی که در سفر اسنپی هستید، وجود ندارد. به هر کاربر مسافر تا ۳بار فرصت داده می‌شود هزینه‌های معوقه لغو سفر خود را پرداخت کند. اگر مسافری برای بار چهارم مشمول هزینه لغو سفر شود، تا زمان پرداخت بدهی، مجاز به ادامه استفاده از اپلیکیشن نخواهد بود.

tags # اسنپ
سایر اخبار
ارسال نظرات
غیر قابل انتشار: ۰ | در انتظار بررسی: ۰ | انتشار یافته: