عروسان خانه شوربختی؛ آمار قتل زنان و دختران به دلایل مختلف در ۱۴۰۳

عروسان خانه شوربختی؛ آمار قتل زنان و دختران به دلایل مختلف در ۱۴۰۳
این گزارش صرفا با استناد به اخبار منتشر شده در رسانه‌ها تنظیم و هدف از انتشار آن بررسی آمار قتل دست‌کم ۷۸ زن و دختری است که در ۶ ماه نخست امسال توسط مردان نزدیک به آنها کشته شده‌اند.
کد خبر: ۳۷۹۹۶
|
۳۰ مهر ۱۴۰۳ - ۰۸:۵۴

بهاره شبانکارئیان در روزنامه اعتماد نوشت: این گزارش صرفا با استناد به اخبار منتشر شده در رسانه‌ها تنظیم و هدف از انتشار آن بررسی آمار قتل دست‌کم ۷۸ زن و دختری است که در ۶ ماه نخست امسال توسط مردان نزدیک به آنها کشته شده‌اند؛ این زنان و دختران در شهر‌های مختلف از‌جمله «تهران، ایلام، نیکشهر، اراک، اندیمشک، بمپور، بناب، مرند، سلماس، چناران، فسا، یاسوج، سیاهکل، زنجان، سیب و سوران، شیراز، بندرعباس، بیضا، خرم‌آباد، سنندج، مانه، آبادان، کرج، قم، میاندوآب، ایرانشهر، تالش، قزوین، سنگر، سبزوار، مشهد، بهشهر، تبریز، دهلران، بوشهر، جویبار، سمنان، الشتر، اهواز، بردسکن، خمین و فلاورجان» به قتل رسیده‌اند که این موضوع نشان می‌دهد این قتل‌ها در اکثر شهر‌های کشور اتفاق افتاده است و مربوط به شهر یا استان خاصی نمی‌شود.

هر چند اخبار قتل زنان و دختران با انگیزه ناموسی یا اختلافات خانوادگی در اکثر مواقع رسانه‌ای نمی‌شود و معمولا بیشتر از فهرستی است که «اعتماد» در این گزارش به آن پرداخته، اما امید است کارشناسان و مراجع قضایی در ایران جهت کاهش این آمار در راستای نقض حقوق زنان در قانون اقدامات لازم را انجام دهند.

شهریور ماه؛ ۸ قتل

اوایل شهریور ماه دختری ۱۷ ساله به نام مبینا زینی‌وند در ایلام توسط پدرش با شلیک گلوله به قتل رسیده است. فرمانده انتظامی استان ایلام در این باره اعلام کرده که پدری ۵۶ ساله پس از کشتن دختر ۱۷ ساله خود با پادرمیانی ریش سفیدان خود را به پلیس تسلیم کرده است. متهم در بازجویی انگیزه قتل را مسائل ناموسی اعلام کرده است.

۶ شهریور ماه زنی ۶۰ ساله توسط همسرش در تهران با سلاح سرد به قتل رسیده است. متهم پس از ارتکاب جرم اقدام به خودزنی و به پلیس عنوان کرده چند سارق به خانه آنها هجوم آورده و همسرش را به قتل رسانده. متهم پس از اظهارات ضد و نقیض به قتل همسرش اعتراف کرده و انگیزه این جنایت را اختلافات خانوادگی عنوان کرده است.

۱۷ شهریور ماه یک دختر بلوچ ۱۷ ساله به نام نازنین بلوچی توسط پسرعمویش در چانف شهرستان نیکشهر واقع در استان سیستان و بلوچستان به قتل رسید. براساس اعلام خبرگزاری‌های محلی متهم پس از شنیدن خبر جدایی نازنین از همسرش به محل زندگی نازنین رفته و او را با سلاح کلت کمری مقابل چشمان خواهر ۱۵ ساله‌اش به قتل رسانده است. طبق این گزارش انگیزه متهم ناموسی عنوان شده و تاکنون خبری از دستگیری متهم اعلام نشده است.

۱۷ شهریور ماه فرمانده انتظامی استان ایلام از قتل زنی ۳۶ ساله توسط پدرش با سلاح سرد خبر داده است. متهم ۷۰ ساله پس از دستگیری انگیزه قتل را اختلافات خانوادگی عنوان کرده است.

۱۸ شهریور ماه فرمانده انتظامی شهرستان اراک اعلام کرده که زنی میانسال در باغات نظم‌آباد اراک توسط همسرش با سلاح گرم به قتل رسیده است. طبق گزارش پلیس مقتول به همراه وکیل خود برای دریافت مهریه به آنجا مراجعه کرده، اما با شلیک گلوله به قتل رسیده است. همچنین وکیل مقتول بر اثر شلیک گلوله مصدوم شده است.

۲۵ شهریور ماه روناک توسلی‌پور ۲۸ ساله در شهرستان اندیمشک توسط مردی که خواستگار او بود با اسلحه به قتل رسیده است. طبق این گزارش روناک به متهم جواب منفی داده بود.

۲۶ شهریور ماه یک زن باردار ۴۰ ساله در بمپور استان سیستان و بلوچستان توسط برادرش با سلاح گرم با انگیزه هر چه ناموس نامیده می‌شود به قتل رسیده است.

۲۷ شهریور ماه یک مرد در شهرستان بناب واقع در آذربایجان شرقی همسر و دو فرزند خود را با ضربات چاقو به قتل رسانده. طبق این گزارش قاتل انگیزه خود را از ارتکاب جنایت اختلافات خانوادگی اعلام کرده است.

مرداد ماه؛ ۲۱ قتل

اول مرداد ماه یک زن جوان در تهران توسط همسرش با سلاح گرم با انگیزه اختلافات خانوادگی به قتل رسیده است. متهم پس از ارتکاب این جنایت به زندگی خود نیز پایان داده است.

اوایل مرداد ماه دو زن توسط یک راننده تاکسی در مرند استان آذربایجان شرقی به قتل رسیده‌اند. متهم با کشاندن این دو زن به یک باغ اقدام به قتل و دفن آنها کرده است. متهم پس از دستگیری انگیزه خود را سرقت جواهرات این دو زن عنوان کرده است.

۴ مرداد ماه یک زن جوان ۳۰ ساله در صالحیه شهرستان بهارستان استان تهران توسط پدرش با سلاح گرم به قتل رسیده است. طبق این گزارش پدر مقتول اعتیاد داشته. قربانی پس از ترک خانه توسط پدرش با شلیک گلوله به قتل رسیده است.

۶ مرداد ماه یک زن با هویت جانه پیرنژاد، ۲۵ ساله و مادر دو دختر خردسال در روستای کوزه‌رش از توابع سلماس توسط پدر خود با انگیزه مسائل ناموسی به قتل رسیده است.

۹ مرداد ماه دو زن ۴۸ و ۵۰ ساله در شهرستان چناران واقع در استان خراسان رضوی به قتل رسیده‌اند. متهم در بازجویی‌ها عنوان کرده که همسرش در پی یک درگیری به خانه خواهرش مراجعه و او نیز همسر و خواهر همسر خود را از طریق ضربات وارده چوب به ناحیه سر کشته است.

۱۰ مرداد ماه یک زن در منطقه همدانک شهرستان بهارستان تهران به همراه دو دختر و فرزند پسر خود توسط همسرش به قتل رسیده است. طبق این گزارش متهم فرزندان خود را با روسری خفه کرده و همسرش را نیز از طریق کوبیدن سر به دیوار به قتل رسانده است. متهم پس از این جنایت خود را حلق‌آویز کرده و به زندگی خود پایان داده است.

۱۴ مرداد ماه یک زن جوان در فردوسیه شهریار در جریان یک مشاجره توسط همسرش از طریق کوبیدن سر به ستون خودرو به قتل رسیده است. متهم پس از جنایت جسد را در بیابان‌های اطراف شهریار رها کرده است. متهم پس از ارتکاب جنایت بیهوش شده و پلیس او را بازداشت کرده است. او در بازجویی‌ها به قتل همسرش اعتراف و انگیزه خود را از ارتکاب این جنایت اختلافات خانوادگی عنوان کرده است.

اواسط مرداد ماه دختری ۱۳ ساله در تهران توسط مردی ناشناس که قصد ربودن و آزار جنسی او را داشته به قتل رسیده است. خانواده این دختر چند روز بعد از ناپدید شدن او به اداره پلیس مراجعه و عنوان کرده‌اند که دخترشان برای رفتن به کلاس از خانه خارج شده، اما تاکنون بازنگشته است. متهم پس از دستگیری اعتراف کرده که قصد داشته این نوجوان را مورد آزار و اذیت جنسی قرار دهد، اما بعد از مقاومت‌های این دختر نوجوان با ضربه‌های چوب دستی او را کشته و جسدش را در بیابان‌های رودهن رها کرده است.

اواسط مرداد ماه یک زن میانسال در شهرستان فسا از توابع استان فارس توسط پسر خود با سلاح گرم به قتل رسیده است. طبق این گزارش متهم پس از قتل مادر خود اقدام به خودکشی کرده است.

اواسط مرداد ماه یک زن در یاسوج توسط پسر همسرش با سلاح گرم به قتل رسیده است. متهم در بازجویی انگیزه خود را از قتل نامادری‌اش اختلافات خانوادگی عنوان کرده است.

اواسط مرداد ماه یک زن ۴۸ ساله توسط همسرش در شهرستان سیاهکل استان گیلان بر اثر ضربات جسم سخت به قتل رسیده است. متهم پس از دستگیری انگیزه خود را اختلافات خانوادگی عنوان کرده است.

اواسط مرداد ماه زن جوان ۲۲ ساله‌ای در زنجان توسط همسرش با سلاح سرد به قتل رسیده است. متهم در بازجویی‌ها اظهار کرده که پس از یک مشاجره اقدام به قتل همسرش کرده است.

۲۰ مرداد ماه زنی با هویت شرفناز خاکی زهی به همراه مادرش در شهرستان سیب و سوران استان سیستان و بلوچستان توسط همسرش با سلاح گرم به قتل رسیده‌اند. طبق گزارشات خبرگزاری‌های محلی متهم از همسرش درخواست کرده بود به خانه بازگردد و پس از رد این درخواست همسر و مادرزن خود را به قتل رسانده است.

۲۲ مرداد ماه مردی ۴۸ ساله در یکی از محله‌های شیراز اقدام به آتش زدن همسرش و پدر او کرده است. در این حادثه خواهران همسر متهم نیز مجروح شده‌اند. متهم پس از دستگیری انگیزه خود را اختلافات خانوادگی عنوان کرده است.

۲۷ مرداد ماه یک زن جوان ۳۲ ساله توسط مردی دستفروش در فلکه برق بندرعباس با ضربات متعدد چاقو به قتل رسیده است. طبق این گزارش متهم با قربانی آشنایی قبلی داشته و در جریان یک درگیری لفظی مقتول را به قتل رسانده و سپس به گردن خود نیز با چاقو ضربه وارد کرده است.

اواخر مرداد ماه مردی در شهرستان پردیس واقع در استان تهران همسر ۱۹ ساله و نوزاد دو ماهه خود را از طریق فشردن گلو خفه و به قتل رسانده است. متهم پس از ارتکاب جنایت به اصفهان متواری شده، اما پس از چند روز دستگیر شده و انگیزه خود را از ارتکاب جنایت اختلافات خانوادگی عنوان کرده است.

تیر ماه؛ ۱۴ قتل

اوایل تیر ماه دختری ۱۲ ساله در هرمزگان توسط برادر خود به قتل رسیده است. طبق این گزارش متهم با استفاده از ساطور اقدام به قتل قربانی کرده و سپس جسد او را در اطراف محل حادثه رها کرده است. متهم پس از ارتکاب جنایت اقدام به خودکشی کرده، اما پس از معالجه بازداشت شده و انگیزه خود را از این جنایت اختلافات خانوادگی عنوان کرده است.

۲ تیر ماه زنی ۲۵ ساله به همراه سه فرزند خود در روستای مقصودآباد شهرستان بیضا استان فارس به قتل رسیده است. متهم پس از ارتکاب جنایت متواری شده و از سوی پلیس تحت تعقیب است.

۲ تیر ماه یک زن جوان با هویت ندا امیری در خرم‌آباد درحالی که در محل کارش حضور داشته توسط همسرش با سلاح گرم به قتل رسیده است. متهم پس از دستگیری انگیزه خود را اختلافات خانوادگی عنوان کرده است.

۳ تیر ماه یک زن با هویت نرمین پیرهمن در سنندج توسط همسرش با سلاح سرد به قتل رسیده است. طبق این گزارش قربانی پس از درخواست طلاق هنگامی که مقابل دفترخانه حضور پیدا کرده با ۲۰ ضربه چاقو به دست همسرش به قتل رسیده است.

۳ تیر ماه یک زن جوان در شهرستان مانه استان خراسان شمالی توسط همسرش به قتل رسیده است. متهم پس از اظهارات ضد و نقیض درخصوص نحوه مرگ قربانی مورد ظن پلیس واقع و دستگیر شده است. او در بازجویی‌ها به قتل اعتراف و انگیزه خود را اختلافات خانوادگی عنوان کرده است.

۱۰ تیر ماه سه عضو یک خانواده در کرمان توسط دامادشان با سلاح گرم به قتل رسیده‌اند. طبق گزارشات متهم همسر خود و پدر و مادر همسرش را به قتل رسانده است. انگیزه متهم از این جنایت اختلافات خانوادگی عنوان شده است. همچنین متهم پس از ارتکاب این جنایت اقدام به خودکشی و به زندگی خود پایان داده است.

۱۲ تیر ماه زنی جوان مقابل چشمان دختر خردسالش درآبادان توسط همسرش از طریق پرت شدن به پایین راه‌پله آپارتمان محل سکونت‌شان دچار مرگ مغزی شده و چند روز بعد در بیمارستان علوی آبادان جان خود را از دست داده است. متهم ابتدا سعی داشته علت افتادن همسرش را از دست دادن تعادل عنوان کند، اما طبق گفته‌های دختر ۶ ساله‌شان به پلیس؛ پدر او ابتدا مادرش را مورد ضرب و شتم قرار داده و سپس او را از پله‌ها به پایین پرت کرده است.

۱۷ تیر ماه یک زن در کرج توسط همسر خود با سلاح سرد به قتل رسیده است. طبق گزارش‌ها متهم پس از ارتکاب جنایت متواری شده و از طریق خوردن قرص برنج اقدام به خودکشی کرده است.

۱۸ تیر ماه یک زن جوان توسط همسرش در قم به قتل رسیده و جسدش به آتش کشیده شده است. طبق این گزارش متهم در قم بابت اتهامی دیگر بازداشت شده و در جریان بازجویی به قتل همسرش نیز اعتراف کرده و انگیزه خود را از ارتکاب این جنایت اختلافات خانوادگی عنوان کرده است.

۲۱ تیر ماه، سمیرا کاشان در شهرستان میاندوآب توسط همسر خود با سلاح سرد به قتل رسیده است. طبق این گزارش انگیزه قتل تاکنون مشخص نشده است.

۲۶ تیر ماه زنی ۳۱ ساله با هویت آیدا حیدریان در سنندج توسط همسرش با ضربات متعدد چاقو به قتل رسیده است. متهم پس از قتل همسرش اقدام به خودکشی کرده، اما پس از معالجه به زندان منتقل شده است.

۲۶ تیر ماه زنی جوان با هویت ماریا شیرمحمدی در بندرعباس توسط خواستگار خود با شلیک گلوله به قتل رسیده است. طبق این گزارش خواستگار او پس از پاسخ منفی از سوی ماریا مرتکب این جنایت شده است.

۳۰ تیر ماه یک زن ۴۰ ساله در محل کارش در خیابان رسالت تهران توسط همسر سابق خود با ضربات متعدد چاقو به قتل رسیده است. طبق این گزارش متهم پس از ارتکاب جنایت خود را تسلیم پلیس کرده و در اعترافات خود عنوان کرده از همسرش جدا و حضانت فرزندانش با همسرش بوده و او برای ترساندن همسرش از سلاح سرد استفاده کرده و همین باعث قتل همسرش شده است.

خرداد ماه؛ ۸ قتل

۱۵ خرداد ماه زنی جوان در شهرستان نظرآباد استان البرز توسط همسر ۳۴ ساله خود بر اثر ضربات متعدد وارده به ناحیه سر به قتل رسیده است. متهم پس از دستگیری انگیزه خود را اختلافات خانوادگی عنوان کرده است.

۱۶ خرداد ماه زنی ۲۵ ساله در تهران توسط همسرش با ضربات متعدد چاقو به قتل رسیده است. متهم پس از بازداشت انگیزه خود را خودداری همسرش از تامین مالی او جهت خرید مواد مخدر اعلام کرده است.

۱۹ خرداد ماه یک دختر و پسر اهل شهرستان ایرانشهر استان سیستان و بلوچستان به خاطر هر آنچه ناموس نامیده می‌شود توسط بستگان دختر با شلیک اسلحه گرم به قتل رسیده‌اند.

۲۲ خرداد ماه اسما پیشدار، زنی ۲۷ ساله در بندرعباس توسط همسرش خفه و به قتل رسیده است. متهم پس از ارتکاب جرم خانه را به آتش کشیده و سپس به همراه فرزندان خود فرار کرده است، اما او ساعاتی بعد توسط پلیس دستگیر شده و انگیزه خود را از قتل اختلافات خانوادگی عنوان کرده است.

۲۲ خرداد ماه یک زن ۴۰ ساله با هویت رزیتا ارغیده در تالش استان گیلان توسط پسرعموی خود با سلاح سرد به قتل رسیده است. متهم پس از ارتکاب جنایت اقدام به خودکشی کرده و به زندگی خود پایان داده است. طبق گزارشات انگیزه متهم از ارتکاب جرم اختلافات خانوادگی عنوان شده است.

۲۳ خرداد ماه لیلی پایمزد، زنی ۳۲ ساله اهل روستای خورنج شهرستان پیرانشهر توسط همسرش به آتش کشیده شده است. طبق این گزارش مقتول از مدتی پیش به دلیل اختلافاتی که با همسرش داشته به خانه پدری خود رفته بود، اما متهم روز حادثه مقابل خانه پدری همسرش رفته و با ریختن بنزین لیلی را به آتش کشیده است. در‌نهایت نیز این زن جوان در ۲۷ خرداد ماه در بیمارستان خمینی ارومیه جانش را از دست داده است.

اواخر خرداد ماه زنی ۲۱ ساله در قزوین توسط همسرش خفه و به قتل رسیده است. متهم پس از دستگیری در اعترافات خود اظهار کرده که به خاطر اختلافات خانوادگی مرتکب این جنایت شده است.

۳۱ خرداد ماه یک زن با هویت نرگس موسوی در شهر سنگر شهرستان رشت در استان گیلان توسط همسرش با ضربات متعدد چاقو به قتل رسیده است. طبق این گزارش قربانی از همسر خود درخواست طلاق کرده و همین انگیزه متهم برای ارتکاب جنایت بوده است. متهم در بازجویی‌ها انگیزه اصلی خود را مسائل ناموسی عنوان کرده است.

اردیبهشت ماه؛ ۱۱ قتل

اوایل اردیبهشت ماه یک زن جوان در تهران به دلیل اختلافات خانوادگی توسط همسرش به قتل رسیده است. متهم پس از کشتن همسرش بازداشت شده و به قتل اعتراف کرده است. متهم در اعترافات خود اظهار کرده که به دلیل اختلافات خانوادگی و در جریان یک مشاجره اقدام به کشتن همسرش کرده و به مدت دو روز جنازه را زیر تخت فرزندشان مخفی و سپس به شرق تهران برده و دفن کرده است.

۵ اردیبهشت ماه زنی به نام آرزو شیرخانی در شهر سبزوار توسط همسرش کشته شده است. متهم با ضربات تبر ابتدا دست‌های مقتول را مجروح و سپس ضربه‌ای به سر او وارد کرده و مقتول در دم جانش را از دست داده است. طبق اخبار منتشر شده این زوج قبل از حادثه دچار اختلافات شدید شده و آرزو روز حادثه برای طلاق اقدام کرده که پس از بازگشت به خانه توسط همسرش مورد حمله قرار گرفته و به قتل رسیده است. متهم پس از ارتکاب جنایت متواری شده است.

۶ اردیبهشت ماه زنی ۲۳ ساله به نام ساجده، اهل روستای کورده از توابع مشهد توسط برادر ۱۷ ساله خود با انگیزه ناموسی به قتل رسیده است. طبق این گزارش، خانواده مقتول پس از انتقال جسد به بیمارستان سعی کرده مرگ او را طبیعی جلوه دهد، اما ماموران به خانواده مظنون و برادر مقتول را بازداشت کرده‌اند. متهم در اعترافات خود عنوان کرده که پس از طلاق گرفتن ساجده از همسرش از جانب مردم تحقیر می‌شده و به دلیل جلوگیری از بدنامی در یک اصطبل روستایی خواهرش را خفه کرده است.

۱۲ اردیبهشت ماه زن جوانی به نام شهین گویلی در سنندج بر اثر جراحات شدید در بیمارستان کوثر فوت کرده است. همسر این زن همزمان با آتش زدن شهین اقدام به خودسوزی کرده و جانش را از دست داده است. بنا بر این گزارش، مقتول از مدتی قبل به دلیل اختلافاتی که با همسرش داشته به خانه پدر و مادرش برگشته و درخواست طلاق داده بود. روز حادثه همسر این زن از او درخواست کرده که به خانه‌شان برگردد، اما با امتناع این زن، همسر او خودش و شهین را به آتش کشیده است.

۱۴ اردیبهشت ماه یک زن از تبعه افغانستان در منطقه مهدی‌آباد مشهد که شش ماهه نیز باردار بوده، توسط همسرش به قتل رسیده است. متهم پس از دستگیری انگیزه خود را عدم تمکین زنش اعلام کرده است.

۱۵ اردیبهشت ماه زنی ۲۴ ساله در مشهد با ضربات چاقو توسط همسرش با انگیزه مسائل ناموسی به قتل رسیده است. طبق این گزارش، قتل در بلوار خواجه‌ربیع صورت گرفته و متهم خواهر ۱۶ ساله و برادر همسرش را نیز با ضربات چاقو مجروح کرده است.

۱۵ اردیبهشت ماه زنی میانسال در تهران توسط پسرش با انگیزه نامشخص به قتل رسیده؛ ساعت ۲ بامداد کشف جسد زنی در خانه‌ای در شهرک دانشگاه واقع در تهران به پلیس گزارش شده است. ماموران در پاگرد ورودی خانه جسد سوخته زن میانسالی را مشاهده کرده که به وسیله جسم نوک تیز به قتل رسیده بود. براساس شواهد، پسر این زن، متهم به قتل او شناخته می‌شود. پسر جوان ابتدا مادرش را با ضربات متعدد چاقو به قتل رسانده و پس از ارتکاب جرم، با مواد اشتعال‌زا جسد را در پاگرد ورودی خانه به آتش کشیده است. متهم هنگام بازداشت قصد داشته با محلول شبه اسید به پلیس حمله کند.

۱۷ اردیبهشت ماه زنی ۳۳ ساله اهل شهرستان بهشهر استان مازندران در جریان یک درگیری بر اثر ضربات متعدد چاقو به قتل رسیده است. متهم پس از دستگیری انگیزه خود را مشکلات شخصی با مقتول عنوان کرده است.

۲۴ اردیبهشت ماه زنی میانسال در شهرک اندیشه تبریز طی یک مشاجره توسط همسرش با سیم شارژر خفه و به قتل رسیده است. متهم پس از جنایت بازداشت شده و انگیزه خود را اختلافات خانوادگی عنوان کرده است.

۲۷ اردیبهشت ماه کبری دلاور، زنی ۵۰ ساله اهل پهله زرین‌آباد شهرستان دهلران توسط همسرش به قتل رسیده است. متهم پس از دستگیری انگیزه خود را اختلافات خانوادگی عنوان کرده است.

۲۷ اردیبهشت یک زن ۳۱ ساله در ایرانشهر استان سیستان و بلوچستان توسط همسرش با سلاح گرم به قتل رسیده است. متهم در اعترافات خود انگیزه‌اش از جنایت را اختلافات خانوادگی عنوان کرده است.

فروردین ماه؛ ۱۶ قتل

اوایل فروردین ماه مردی در تهران با استفاده از بنزین همسر و پسرش را به آتش کشیده است. این اقدام که به فوت این مادر و فرزند منجر شده به دنبال اختلافات خانوادگی بوده است. متهم در اعترافات خود عنوان کرده که در خانواده اختلاف زیادی وجود داشته است.

اوایل فروردین ماه پریناز شورکی در شهر آبخش استان بوشهر توسط همسرش به قتل رسیده است. طبق این گزارش متهم به کادر درمان عنوان کرده که همسرش از طریق‌دار زدن اقدام به خودکشی کرده است. در‌حالی که آثار ضرب و جرح بر بدن قربانی مشهود بوده و در‌نهایت پزشکی قانونی علت مرگ او را قتل اعلام کرده است.

اوایل فروردین ماه مردی در تبریز زن جوانش را به دلیل عدم رضایت از نحوه آشپزی و استفاده زیاد از رب گوجه‌فرنگی با اسلحه شاتگان به قتل رسانده است. کارآگاهان وقتی وارد صحنه جرم شده‌اند همسر مقتول عنوان کرده که زنش طی اقدامی خودکشی کرده، اما ماموران با بررسی‌های بیشتر به همسر مقتول، مظنون و او را بازداشت کردند.

۵ فروردین ماه زنی ۵۹ ساله در شهرستان تالش توسط همسرش با یک چوب دستی به قتل رسیده است. متهم ۶۰ ساله پس از ارتکاب جنایت جسد او را در کنار یک جاده در تالش رها کرده است. پلیس پس از کشف جسد خون‌آلود این زن میانسال به همسر مقتول، مظنون و او را دستگیر کرده است. متهم در اعترافاتش علت قتل را اختلافات خانوادگی عنوان کرده است.

۷ فروردین ماه زن ۳۴ ساله‌ای در یکی از محله‌های شهر جویبار توسط همسرش به قتل رسیده است. متهم پس از ارتکاب جرم محل را ترک و به سمت تهران فرار کرده، اما در تهران به یکی از کلانتری‌ها خود را معرفی کرده است.

۸ فروردین ماه یک زن میانسال توسط همسر خود در یکی از محله‌های سمنان با انگیزه مسائل ناموسی با ضربات چاقو به قتل رسیده است. دختر ۱۲ ساله آنها به پلیس عنوان کرده که پدرش فرد شکاکی بوده و سر کوچک‌ترین مسائل به رفتار‌های مادرش مشکوک می‌شده و او را کتک می‌زده. متهم پس از ارتکاب جنایت اقدام به خودکشی کرده، اما به یکی از مراکز درمانی منتقل شده است.

۱۰ فروردین ماه دختری ۲۱ ساله در یکی از روستا‌های مرزی شهرستان آبادان توسط پدرش با انگیزه آنچه ناموس نامیده می‌شود خفه و به قتل رسیده است. طبق این گزارش خانواده مقتول، پس از حادثه اعلام رضایت کرده‌اند.

۱۲ فروردین ماه زنی ۳۸ ساله به نام سامره مختارپور اهل شهرستان سلماس و ساکن ارومیه توسط همسرش به قتل رسیده، اما جسد این زن در جاده مهاباد کشف شده است. متهم پس از بازداشت در اعترافات خود عنوان کرده که در جریان یک مشاجره ابتدا بر اثر ضربات مکرر به سر و گردن قربانی او را بیهوش کرده و سپس با روسری او را خفه کرده است.

۱۴ فروردین ماه زنی ۳۶ ساله به همراه فرزند خردسال خود توسط همسرش در شهرستان پاوه استان کرمانشاه به قتل رسیده است. متهم چند ماه بعد در تیر ماه ۱۴۰۳ به جرم خود اعتراف کرده و توسط پلیس بازداشت شده است. او در اظهارات خود مدعی شده که به خاطر بیماری فرزند و اختلاف با همسرش مرتکب این جنایت شده است. متهم اعضای خانواده‌اش را درحالی که داخل یک خودروی سوار بودند از یک سرازیری به داخل آب سد داریان پاوه رها کرده است. در این حادثه همسر باردار و فرزند او بر اثر خفگی جان‌شان را از دست داده‌اند.

۱۷ فروردین ماه صبا عینی امیری، زنی ۳۴ ساله اهل شهرستان الشتر استان لرستان و ساکن جویبار توسط همسرش به قتل رسیده است. قربانی با ضربات متعدد چاقو مقابل چشمان دو فرزند خود به قتل رسیده است.

۱۹ فروردین ماه یک زن ۲۷ ساله در محله عین ۲ اهواز با ضربات متعدد چاقو توسط برادرانش با انگیزه مسائل ناموسی به قتل رسیده است. طبق این گزارش برادران این زن جوان مقابل چشمان همسرش او را به قتل رسانده و همسر خواهرشان را نیز که قصد مداخله داشته، مجروح شده و سپس متواری شده است.

۲۱ فروردین ماه سمیرا اکبری، زنی ۳۵ ساله در شهر بردسکن واقع در استان خراسان‌رضوی به دست همسر سابق خود به قتل رسیده است. متهم پس از فرو کردن چاقو به ناحیه سر، گلوی همسر سابق خود را نیز بریده است. او پس از جنایت بازداشت شده، اما تاکنون انگیزه‌ای از قتل گزارش نشده است.

۲۳ فروردین ماه زنی ۵۹ ساله در یکی از روستا‌های شهرستان خمین توسط همسر ۶۶ ساله خود با اسلحه شکاری به قتل رسیده است. متهم بعد از این حادثه فرار کرده، اما درنهایت بازداشت شده است. او پس از دستگیری انگیزه خود را اختلافات خانوادگی عنوان کرده است.

۲۶ فروردین ماه زنی ۳۷ ساله در محله گاندی تهران با ضربات متعدد چاقوی مردی جوان که خواستگارش بوده به قتل رسیده است. این زن که به رابطه خود پایان داده بود مورد حمله این مرد قرار گرفته است. متهم چند وقت بعد در شهرستان گرگان در مخفیگاهش شناسایی و دستگیر شده است. او پس از دستگیری انگیزه خود را پاسخ منفی زن جوان برای ازدواج عنوان کرده است.

۲۸ فروردین ماه زنی ۴۸ ساله در یکی از باغ‌های شهرستان فلاورجان اصفهان توسط همسرش به قتل رسیده است. متهم در باغ شخصی خود اقدام به بستن دست و پای همسرش کرده و با بستن چسب نواری دور گلوی مقتوله، او را خفه کرده است. متهم پس از بازداشت در مورد انگیزه خود عنوان کرده که، چون ازدواج مجدد داشته و همسرش از این موضوع بی‌اطلاع بوده با او دچار اختلاف شده و اقدام به کشتن همسرش کرده است.

اواخر فروردین ماه زنی ۳۲ ساله به نام معصومه در تبریز توسط همسرش به قتل رسیده است. متهم پس از این جنایت جسد مقتول را آتش زده است. طبق این گزارش متهم به منظور رهایی از طلبکارانش برای همسرش دسته چک گرفته تا مسوولیت بدهی‌ها به عهده همسرش باشد. بعد هم برای نجات از بدهی همسرش را به قتل رسانده است. یکی از دختران مقتول بعد از این حادثه دو بار اقدام به خودکشی کرده است.

tags # قتل ، زنان
سایر اخبار
ارسال نظرات
غیر قابل انتشار: ۰ | در انتظار بررسی: ۰ | انتشار یافته: