رافائل نادال برای همیشه از دنیای حرفه‌ای تنیس کنار می‌رود

«پادشاه» به انتهای خط رسید!

«پادشاه» به انتهای خط رسید!
تنیس باز اسپانیایی در فصل جاری پس از بازگشت به قلمرو انحصاری خود در رولان گروس، ناموفق نشان داد و در کمال ناباوری در همان دور نخست با شکست مقابل الکساندر زورف آلمانی، حذف شد.
کد خبر: ۳۷۰۰۶
|
۱۹ مهر ۱۴۰۳ - ۱۸:۵۳

زی‌سان: رافائل نادال، اسطوره تنیس جهان که کلکسیونی از افتخارات را در طول سال‌ها حضور در تورنمنت‌های بین‌المللی در کارنامه حرفه‌ای خود ثبت کرده روز پنجشنبه رسما اعلام کرد که از دنیای تنیس خداحافظی می‌کند.

قهرمان ۲۲ دوره از مسابقات گرند اسلم، دارنده ۹۲ عنوان قهرمانی در مسابقات بین‌المللی و یکی از درخشان‌ترین چهره‌های ورزشی جهان، مرحله نهایی رقابت‌های جام دیویس را که بین روز‌های ۱۹ تا ۲۴ نوامبر آینده در مالاگای اسپانیا برگزار می‌شود آخرین حضور خود در یک تورنمنت حرفه‌ای تنیس اعلام کرد.

نادال که در طول ۲۳ سال دوران حرفه‌ای خود ۱۴ عنوان قهرمانی در مسابقات تنیس آزاد فرانسه موسوم به «رولان گروس» به دست آورد، پیشتر اعلام کرده بود که در پی آسیب دیدگی از ناحیه لگن قصد دارد امسال از دنیای حرفه‌ای این رشته ورزشی کناره‌گیری کند.

آسیب‌دیدگی‌های متعدد که آخرین مورد آن نادال را مجبور کرد زیر تیغ جراحی برود پیش‌تر اسطوره دنیای تنیس را از شرکت در چندین تورنمنت معتبر باز داشته و سال گذشته نیز حضور وی را در مسابقات بین‌المللی محدود کرده بود.

این تنیس‌باز ۳۸ ساله اسپانیایی پس از آخرین حضورش در بازی‌های المپیک پاریس که ماه ژوئیه برگزار شد، به دلیل مشکلات مربوط به آمادگی جسمانی از حضور در گرند اسلم آمریکا و لاور کاپ انصراف داده بود.

انتخاب رافائل نادال به عنوان یکی از اعضای تیم تنیس اسپانیا برای شرکت در رقابت‌های جام دیویس با توجه به غیبت‌های اخیر وی برای دوستداران ورزش تنیس و علاقمندان به وی خوشایند و البته غافلگیرکننده بود.

نادال در ویدیویی که در پی تصمیم به کناره‌گیری از دنیای تنیس در رسانه‌های اجتماعی منتشر کرده، کنار آمدن با آسیب‌دیدگی‌های متعدد را «در طول این سال‌ها به ویژه طی دو سال اخیر، بسیار دشوار» توصیف کرده است.

رافائل نادال که به دلیل تبحر و مهارت ویژه در کسب عنوان بویژه در تورنمنت‌هایی که در زمین خاک رس برگزار می‌شد عنوان «پادشاه» این دسته از مسابقات را از آن خود کرده بود در این ویدئو به تصمیم خود برای خداحافظی از دنیای تنیس در زمانی مناسب اشاره کرده است.

او می‌گوید از حضور در جام دیویس به نمایندگی از کشورش به عنوان آخرین تورنمنتی که در آن شرکت می‌کند، هیجان زده است.

نادال این حضور را «پایانی بر یک چرخه» از فعالیت حرفه‌ای خود می‌داند که نخستین شادی‌های ناشی از موفقیت‌ها در آن با رسیدن به فینال جام دیویس در سال ۲۰۰۴ آغاز شد.

نادال طی سال‌های اخیر هیچگاه با مصدومیت بیگانه نبود؛ او اوایل سال ۲۰۲۳ در مسابقات اوپن استرالیا دچار مشکلاتی از ناحیه لگن شد و دراواخر همان سال، پیش از آنکه خود را به تیغ جراحان بسپارد مجبور به انصراف از مسابقات رولان گاروس شد.

نادال طی دو فصل گذشته رقابت‌های تنیس در سطح جهان تنها در بیست و سه مسابقه پا به میدان گذاشته بود.

تنیس باز اسپانیایی در فصل جاری پس از بازگشت به قلمرو انحصاری خود در رولان گروس، ناموفق نشان داد و در کمال ناباوری در همان دور نخست با شکست مقابل الکساندر زورف آلمانی، حذف شد.

آخرین پیروزی نادال در مسابقات تنیس اوپن فرانسه سال ۲۰۲۲ رقم خورد؛ وی پس از کسب این عنوان در پی به جا گذاشتن رکورد ۱۱۲ پیروزی در برابر ۴ باخت در تورنمنت بزرگ تنیس پاریس، «پادشاه خاک رُس» لقب گرفت.

سایر اخبار
ارسال نظرات
غیر قابل انتشار: ۰ | در انتظار بررسی: ۰ | انتشار یافته: