ناگفته‌هایی از زندگی شهید عباس نیلفروشان؛ چرا سردار نیلفروشان در لبنان بود؟

ناگفته‌هایی از زندگی شهید عباس نیلفروشان؛ چرا سردار نیلفروشان در لبنان بود؟
سردار عباس نیلفروشان از فرماندهان ارشد نیروی قدس سپاه و فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی لبنان در جریان حمله اسرائیل به منطقه ضاحیه بیروت به همراه دبیرکل حزب‌الله به شهادت رسید.
کد خبر: ۳۵۸۳۱
|
۰۹ مهر ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۹

سردار عباس نیلفروشان از فرماندهان ارشد نیروی قدس سپاه و فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی لبنان در جریان حمله اسرائیل به منطقه ضاحیه بیروت به همراه دبیرکل حزب‌الله به شهادت رسید.

مجاهدت‌های این سردار مجاهد در سنگر دفاع مقدس، جبهه مقاومت، امنیت کشور و دفاع از حرم اهل‌بیت علیهم‌السلام ترجمان ایمان، فداکاری و مجاهدت در راه امنیت کشور و آزادی قدس شریف بود.

به گزارش تسنیم، سردار نیلفروشان در سال ۱۳۴۵ در شهر اصفهان متولد شد. ۱۴ ساله بود که با دستکاری شناسنامه‌اش دو سال سن خودش را بالا می‌برد تا بتواند به جبهه برود. ابتدا کار خود را با فرماندهی دسته در لشکر ۱۴ امام حسین (ع) شروع می‌کند و تا سال ۶۲ در همین لشکر می‌ماند. بعد از سال ۶۲ به لشکر ۸ نجف اشرف می‌رود و همرزم شهید کاظمی می‌شود و با پایان دفاع مقدس مسئولیت عملیات لشکر ۸ نجف اشرف را به عهده می‌گیرد.

سردار نیلفروشان از سال ۸۴ به نیروی زمینی می‌رود و معاونت عملیات این نیرو می‌شود، پس از آن در دو مقطع به عنوان مسئول عملیات سپاه در لبنان ایفای نقش می‌پردازد و پس از آن برای دوره‌ای، فرماندهی دانشگاه و فرماندهی ستاد سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را به عهده می‌گیرد، اما پس از مدتی به معاونت عملیات کل سپاه می‌رود و جانشین معاون عملیات می‌شود.

با تشکیل قرارگاه مرکزی امام حسین (ع) با حفظ سمت، جانشینی فرمانده‌کل سپاه در قرارگاه امام حسین (ع) را به عهده می‌گیرد و پس از انتصاب سردار سلامی به فرماندهی‌کل سپاه، سردار عباس نیلفروشان از سال ۱۳۹۸ به سمت معاونت عملیات کل سپاه منصوب می‌شود. پس از شهادت سردار زاهدی در ۱۳ فروردین امسال وی به عنوان فرمانده سپاه لبنان منصوب شد و در همین سمت به فیض شهادت نائل آمد.

همچنین سردار نیلفروشان به دلیل تجارب گسترده‌اش در میدان‌های نبرد و تلاش‌های مستمر برای حمایت از محور مقاومت ازجمله حزب‌الله لبنان و گروه‌های مقاومت فلسطینی به‌عنوان یکی از شخصیت‌های کلیدی در حمایت از آرمان‌های مقاومت شناخته می‌شود.

حضور فعال او در برنامه‌ریزی‌های نظامی و دیپلماتیک به جبهه مقاومت کمک کرده تا در مقابل تهدیدات مستمر رژیم صهیونیستی و دیگر نیرو‌های متجاوز، توانایی خود را افزایش دهد. 

او همچنین به عنوان یک فرمانده استراتژیک، نقش به سزایی در هماهنگی بین نیرو‌های مقاومت در سراسر منطقه ایفا کرد. نیلفروشان با پایبندی به اصول انقلاب اسلامی و دفاع از حقوق ملت‌های مظلوم منطقه ازجمله مردم فلسطین و لبنان همواره بر اهمیت مبارزه با ظلم و استکبار جهانی تاکید کرده و از این طریق، محبوبیت و احترام بالایی در میان نیرو‌های مقاومت کسب کرد.

آینده حزب‌الله

حزب‌الله چهارشنبه ۴ مهرماه حمله موشکی و پهپادی گسترده‌ای را به شمال و عمق اراضی اشغالی انجام داد و جمعیت میلیونی از صهیونیست‌ها را به پناهگاه فرستاد. بعد از آن البته شاهد جنایت دیگری از رژیم صهیونیستی بودیم که به شهادت سیدحسن نصرالله انجامید. آینده حزب‌الله و مسیر مبارزه با این رژیم جنایتکار، اما روشن است و ادامه دارد؛ چنانچه مقام معظم رهبری نیز در پیامی به آن تاکید کردند.

در همین راستا محمداسماعیل کوثری در گفتگو با نامه‌نیوز درباره پاسخ حزب‌الله لبنان به جنایت‌های تروریستی رژیم صهیونیستی گفت: رژیم اشغالگر قدس تصور می‌کرد آنقدر قدرت دارد که کسی نمی‌تواند جلوی آن عرض‌اندام کند، اما حزب‌الله نشان داد، خودش را در همه ابعاد تقویت کرده به طوری که با نمایش توانمندی‌هایش کل محاسبات صهیونیست‌ها را به هم زد.

 وی افزود: روزگاری که حزب‌الله امکاناتی نداشت توانست در جنگ ۳۳ روزه چنان بلایی سر اسرائیل بیاورد که صهیونیست‌ها برای آتش‌بس به التماس افتادند. از آن روز تا به حال نیرو‌های پرانگیزه حزب‌الله توانمندی‌های خود را ارتقا دادند و اکنون صهیونیست‌ها متوجه شدند که در محاسبات‌شان خیلی بد عمل کردند. اسرائیل شاید در لفظ ادعا کند که خیلی کار‌ها را انجام خواهد داد، اما در عمل نمی‌تواند مقابل حزب‌الله دوام بیاورد.

سایر اخبار
ارسال نظرات
غیر قابل انتشار: ۰ | در انتظار بررسی: ۰ | انتشار یافته: