واکنش هریس به شهادت سید حسن نصرالله

واکنش هریس به شهادت سید حسن نصرالله
معاون رئیس جمهور آمریکا و نامزد حزب دموکرات در انتخابات ریاست جمهوری این کشور، در اولین واکنش خود به شهادت دبیرکل حزب‌الله لبنان اعلام کرد: «من تعهدی تغییرناپذیر به حفظ امنیت اسرائیل دارم.»
کد خبر: ۳۵۶۲۱
|
۰۷ مهر ۱۴۰۳ - ۲۳:۴۳

معاون رئیس جمهور آمریکا و نامزد حزب دموکرات در انتخابات ریاست جمهوری این کشور، در اولین واکنش خود به شهادت دبیرکل حزب‌الله لبنان اعلام کرد: «من تعهدی تغییرناپذیر به حفظ امنیت اسرائیل دارم.»

به گزارش ایسنا، «کامالا هریس» معاون رئیس جمهور آمریکا و نامزد حزب دموکرات، شامگاه شنبه، در اولین واکنش خود به شهادت «سید حسن نصرالله» دبیرکل حزب‌الله لبنان بیانیه‌ای صادر کرد.

هریس در بیانیه خود که متن آن در تارنمای کاخ سفید منتشر شده مشابه «جو بایدن»، رئیس جمهور آمریکا، از اقدام رژیم صهیونیستی در ترور سین حسن نصرالله حمایت و آن را «اجرای عدالت» توصیف کرد.

او مدعی شد و اعلام کرد: «حسن نصرالله یک تروریست بود که دستانش به خون آمریکایی آغشته شده بود. در ده‌های اخیر، رهبری حزب‌الله توسط او به بی‌ثباتی در خاورمیانه (غرب آسیا) و کشتار غیرنظامیان در سوریه، لبنان، اسرائیل و سراسر جهان دامن زده بود. امروز، قربانیان حزب‌الله، عدالت خود را مشاهده کردند.»

ادعای هریس و نگرانی تصنعی او پیرامون کشتار غیرنظامیان توسط مقاومت لبنان درحالی است که در ۱۲ ماه گذشته، رژیم صهیونیستی با استفاده از تسلیحات فراهم شده از سوی آمریکا، مرتکب جنایات متعدد علیه بشریت در غزه شده و جنایات این رژیم در باریکه غزه، به شهادت بیش از ۴۰ هزار نفر و مجروحیت ده‌ها هزار نفر انجامیده است.

از طرفی، حملات اخیر رژیم اشغالگر علیه لبنان، اعم از حملات هوایی و انفجار دستگاه‌های ارتباطی بی‌سیم در سراسر لبنان که نقض قوانین بین‌المللی است، همگی با حمایت مستقیم آمریکا صورت گرفته و به کشتار غیرنظامیان انجامیده است.

با این وجود، نامزد حزب دموکرات، در بیانیه ادعایی خود، مانند رئیس جمهور آمریکا که صهیونیستی خود خوانده است، جنایات رژیم اشغالگر در طول سال گذشته و دهه‌های اخیر را به کل نادیده گرفته و در ادامه بیانیه خود تأکید کرد: «من دارای تعهدی تغییر ناپذیر به امنیت اسرائیل هستم.»

هریس در ادامه بیانیه خصمانه خود افزود: «من همیشه از حق اسرائیل برای دفاع از خود علیه ایران و گروه‌های تروریستی تحت حمایت ایران همچون حزب‌الله، حماست و حوثی‌ها حمایت خواهم کرد.»

او در ادامه مدعی شد: «من و رئیس جمهور بایدن به‌دنبال گسترش درگیری‌ها در غرب آسیا و تبدیل شدن آن به جنگی فراگیر نیستیم. ما درحال تلاش برای دستیابی به راهکاری دیپلماتیک در مرز لبنان و اسرائیل هستیم تا شهروندان به خانه‌های خود بازگردند.»

هریس در تناقض با اظهارات ستیزه‌جویانه پیشتر خود، در آخر گفت: «دیپلماسی بهترین راهکار برای پاسداری از غیرنظامیان و دستیابی به صلحی پایدار در منطقه است.»

ادعای او پیرامون خواست آمریکا برای جلوگیری از تبدیل درگیری‌ها به جنگی فراگیر در غرب آسیا درحالی است که به اذعان ارتش رژیم صهیونیستی، این رژیم با استفاده از جنگنده‌های اف-۳۵ و ده‌ها تن بمب آمریکایی سید حسن نصرالله را به شهادت رسانده است.

از طرفی، رژیم صهیونیستی طی چند روز گذشته و پس از پاسخ حزب‌الله لبنان به حمله تروریستی انفجار پیجر‌ها و بی‌سیم‌ها و هدف قرار دادن نقاطی در اراضی اشغالی، حملات به جنوب لبنان را تشدید کرده است.

اقدامات رژیم اشغالگر توسط کشور‌های متعدد محکوم شده است.

از سویی دیگر، پیشتر، مقام معظم رهبری در پیامی درباره شهادت دبیرکل حزب‌الله لبنان بیان کردند: جنایتکاران صهیونیست بدانند که بسیار کوچکتر از آنند که به ساخت مستحکم حزب‌الله لبنان صدمه مهمی وارد کنند. همه نیروی مقاومت منطقه در کنار حزب‌الله و پشتیبان آن است.

ایشان تاکید کردند: بر همه مسلمانان فرض است که با امکانات خود در کنار مردم لبنان و حزب‌الله سرافراز بایستند و در رویارویی با رژیم غاصب و ظالم و خبیث آن را یاری کنند.

سایر اخبار
ارسال نظرات
غیر قابل انتشار: ۰ | در انتظار بررسی: ۰ | انتشار یافته: