۲۴ ساعت پرالتهاب در خاورمیانه

آخرین اخبار از حمله اسرائیل به مقر فرماندهی حزب الله در ضاحیه بیروت

آخرین اخبار از حمله اسرائیل به مقر فرماندهی حزب الله در ضاحیه بیروت
در بحبوحه تمرکز رسانه‌ها بر اخبار حمله اسرائیل به منطقه ضاحیه بیروت، در واپسین ساعات شبانگاه دیشب ارتش اسرائیل طی اطلاعیه‌ای از انجام عملیات جدید در جنوب لبنان و منطقه مورد هدف قرار گرفته شده خبر داد. به روایتی این حمله برای اطمینان کامل از قطعی بودن کشته شدن تمامی حاضران بود.
کد خبر: ۳۵۵۲۸
|
۰۷ مهر ۱۴۰۳ - ۱۰:۳۰

زی‌‎سان: عصر دیروز جمعه (۶ مهر) ارتش رژیم اسرائیل طی حملاتی شدید با استفاده از جنگنده‌های اف۳۵ و بمب‌های سنگرشکن ۲ تُنی به منطقه ضاحیه بیروت پایتخت لبنان حمله کرد. بلافاصله ارتش اسرائیل اعلام کرد که مقر فرماندهی مرکزی گروه حزب‌الله لبنان در جنوب بیروت را هدف گرفته است. سخنگوی ارتش اسرائیل گفت که فرماندهی مرکزی حزب‌الله زیر ساختمان‌هایی مسکونی قرار داشت.

به گزارش «زی‌سان»، در همان دقایق ابتدایی رسانه‌های اسرائیلی اعلام کردند که حسن نصرالله، رهبر حزب‌الله لبنان هدف این حمله اسرائیل بوده است. حتی کانال ۱۲ اسرائیل به نقل از مقام‌های امنیتی این کشور گزارش داده که حسن نصرالله در این حمله به شهادت رسیده که البته در ادامه و تا کنون این خبر از سوی هیچ رسانه و نهاد رسمی‌ای مورد تایید قرار نگرفته است. 

آن‌چه از حمله اسرائیل به مقر مرکزی حزب الله می‌دانیم؟ 

در ارتباط با شدت حمله اسرائیل، خبرنگار العربیه نوشت: اسرائیل در عرض ۳ دقیقه با انجام نزدیک به ۱۰ حمله هوایی منطقه الضاحیه در حومه جنوبی بیروت را با شدیدترین بمباران از ابتدای جنگ در ۷ اکتبر تاکنون، هدف قرار داد.

تسنیم نیز از تخریب بسیاری از منازل مسکونی مجاور محل حملات بر سر شهروندان لبنانی گزارش داد و نوشت: شواهد عینی از تخریب کامل ده ساختمان مسکونی در ضاحیه بیروت حکایت دارند.

آکسیوس به نقل از یک مقام ارشد اسرائیلی گفت: اسرائیل اندکی قبل از حمله به بیروت، ایالات متحده را مطلع کرده بود.

آخرین اخبار از تحولات حمله اسرائیل به مقر مرکزی حزب الله در ضاحیه بیروت

 رسانه‌های اسرائیلی نیز اعلام کردند: نتانیاهو در پی تحولات در ضاحیه جنوبی، نشست خبری در نیویورک را فوراً ترک کرد.

المیادین اعلام کرد: ۶ ساختمان در نتیجه تجاوزات رژیم صهیونیستی به حومه جنوبی بیروت با خاک یکسان شد.

خبرگزاری رویترز جمعه شب همزمان با گمانه‌زنی‌ها در مورد سرنوشت حسن نصرالله به نقل از منبع نزدیک به حزب‌الله گزارش داد که در پی حمله روز جمعه اسرائیل «ارتباط» با «رهبری ارشد» این گروه از جمله شخص حسن نصرالله قطع شده است.

شهادت یا زنده ماندن سید حسن نصرالله؟

از همان ساعات اولیه حمله اسرائیل به مقر مرکزی حزب‌الله گمانه‌زنی‌های پیرامون زنده ماندن یا شهادت رهبر حزب الله لبنان آغاز شد. در دقایق ابتدایی پس از آنکه شبکه‌های تلویزیونی رژیم اسرائیل گفتند که حسن نصرالله هدف حملات ساعتی پیش به لبنان بوده است، یک منبع نزدیک به حزب الله اعلام کرد که رهبر این گروه در سلامت به سر می‌برد.

خبرگزاری فرانسه نیز به نقل از منابع نزدیک به حزب الله نوشت: حسن نصرالله سلامت است.

آخرین اخبار از تحولات حمله اسرائیل به مقر مرکزی حزب الله در ضاحیه بیروت

تسنیم نیز به نقل از منابع امنیتی مقاومت خبر داد: سید حسن نصرالله در یک مکان امن است و آنچه در رسانه‌های عبری منتشر می‌شود، صحت ندارد.

تاکید این رسانه‌ها بر زنده بودن سید حسن نصرالله در شرایطی بود که کانال ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی در این باره اعلام کرد براساس گزارش‌ها، بیروت به شدت بمباران شده است و شنیده‌ها حاکی از ترور یک شخصیت مهم است.

حمله مجدد اسرائیل به جنوب و شرق لبنان

در بحبوحه تمرکز رسانه‌ها بر اخبار حمله اسرائیل به منطقه ضاحیه بیروت، در واپسین ساعات شبانگاه دیشب ارتش اسرائیل طی اطلاعیه‌ای از انجام عملیات جدید در جنوب لبنان و منطقه مورد هدف قرار گرفته شده خبر داد. به روایتی این حمله برای اطمینان کامل از قطعی بودن کشته شدن تمامی حاضران بود. 

در نهایت ارتش اسرائیل بامداد شنبه در بیانیه‌ای مدعی شد: همزمان به اهداف مرتبط با حزب‌الله در جنوب و استان بقاع در شرق لبنان حمله کرده است. در ارتباط با موج جدید حملات شبکه المیادین نوشت: چندین منطقه در البقاع در شرق لبنان نیز هدف حملات هوایی رژیم صهیونیستی قرار گرفت.

رسانه‌های خبری ساعاتی پیش گزارش دادند که صهیونیست‌ها امشب بیش از ۳۰ نوبت، حومه جنوبی بیروت را بمباران کردند.

در این حملات ساختمان مناطقی همچون «الکفاءات»، «الشویفات»، «الحدث» و «اللیلکی» در حومه جنوبی بیروت زیر آتش شدید جنگنده‌های رژیم صهیونیستی قرار گرفته است.

به دنبال این حمله، حزب الله لبنان نیز در اقدامی انتقام جویانه شهرک‌های واقع در شمال فلسطین اشغالی را آماج حملات متعدد موشکی و راکتی قرار داده که بنا بر گزارش منابع صهیونیستی خسارت زیادی به این مناطق وارد کرده است.

آخرین اخبار از تحولات حمله اسرائیل به مقر مرکزی حزب الله در ضاحیه بیروت

واکنش آمریکا به حمله اسرائیل به جنوب بیروت

آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه آمریکا هم در اظهاراتی تاکید کرد که اتفاقات چند ساعت گذشته بسیار خطرناک بوده است.

وی اظهار داشت: «اتفاقاتی که در چند ساعت گذشته شاهد آن بودیم، خطرناک بودن شرایط کنونی در خاورمیانه و جهان را تایید می‌کند و گزینه‌هایی که همه طرف‌ها در روز‌های آینده در خاورمیانه اتخاذ خواهند کرد، مسیر منطقه را تعیین می‌کند.»

از سوی دیگر حزب‌الله لبنان در بیانیه‌ای بدون اینکه به سرنوشت حسن نصرالله اشاره‌ای کند می‌گوید «در حمایت از غزه و دفاع از لبنان شهرک کرمئیل اسرائیل را با رگبار گسترده‌ای از موشک» مورد هدف قرار داده است.

این در حالی است که سخنگوی ارتش اسرائیل جمعه شب از ساکنان چند محله در جنوب بیروت خواست تا محل زندگی خود را ترک کنند.

واکنش شدیداللحن مسکو

سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه در واکنش به تحولات روز جمعه گفت که خاورمیانه در آستانه «یک جنگ تمام عیار» قرار گرفته است. مسکو حمله اسرائیل را به عنوان «نقض‌کننده حق حاکمیت لبنان» محکوم کرد.

تایید سلامت سردار قاآنی

در میانه بحران دیشب برخی رسانه‌های خارجی مدعی حضور سردار اسماعیل قاآنی، فرمانده سپاه قدس ایران در جلسه سران حزب‌الله در بیروت شدند که بلافاصله این خبر رد شد.  تسنیم در این زمینه نوشت: «پیگیری‌ها از منابع امنیتی حاکی است که سردار اسماعیل قاآنی در سلامت کامل است».

سایر اخبار
ارسال نظرات
غیر قابل انتشار: ۰ | در انتظار بررسی: ۰ | انتشار یافته: