۶ نکته برای ترد نگه‌داشتن سیب‌زمینی بعد از سرخ‌کردن

۶ نکته برای ترد نگه‌داشتن سیب‌زمینی بعد از سرخ‌کردن
اگر دوست دارید سیب‌زمینی‌های سرخ‌شده‌تان ترد و تازه ب بمانند، نکاتی برای آن وجود دارد که باید هنگام پختن آن‌ها امتحان کنید.
کد خبر: ۳۴۶۶
|
۰۳ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۶:۳۰

زی‌سان: سیب‌زمینی‌های سرخ‌شده واقعا بی‌نظیرند. بخش از این بی‌نظیری به دلیل خاصیت ترد بودن آن است. حتما شما هم از گاز زدن تکه‌های سیب‌زمینی کرکی و با ظاهری طلایی و ترد که زیر دندان‌تان خرد می‌شوند، لذت می‌برید. با این‌حال به نظر می‌رسد ترد ماندن سیب زمینی فقط برای چند دقیقه اول بعد از سرخ‌شدن و بعد تکه‌های سیب‌زمینی شروع به نرم‌شدن می‌کند.

اگر دوست دارید سیب‌زمینی‌های سرخ‌شده‌تان ترد و تازه ب بمانند، نکاتی برای آن وجود دارد که باید هنگام پختن آن‌ها امتحان کنید. به این ترتیب، سیب زمینی‌های واقعا تردی برای سرو خواهید داشت. بیایید ببینیم این نکات چیست.

+ بیشتر: هشدار دباره سیب زمینی جوانه زده

نکات ترد نگه داشتن سیب زمینی بعد از سرخ شدن

نکته ۱/

سیب زمینی‌ها را به محض اینکه از فر بیرون آوردید سرو کنید. متأسفانه، حتی تردترین سیب زمینی‌های برشته نیز با سرد شدن شروع به نرم شدن می‌کنند، پس اجازه ندهید! سعی کنید زمان غذایتان را طوری تنظیم کنید که سیب زمینی آخرین چیزی باشد که از فر بیرون می‌آورید و روی میزتان می‌گذارید.

اگر نمی‌توانید آن‌ها را فورا سرو کنید، از پوشاندن فویل روی سیب زمینی‌ها برای گرم نگه داشتن آن‌ها خودداری کنید. فویل باعث ایجاد بخار شده و سیب زمینی‌ها را خیس می‌کند.

نکته ۲/

اگر سیب زمینی‌ها به اندازه دلخواه ترد نیستند، ۲ تا ۳ دقیقه تفت دهید. گاهی اوقات ممکن است در نهایت با سیب زمینی‌هایی مواجه شوید که خیلی ترد نمی‌شوند، اما نگران نباشید. سیب زمینی‌ها را روی یک ورقه پخت پهن کنید و آن‌ها را به مدت ۲ یا ۳ دقیقهداخل فر بگذارید تا قسمت‌های بیرونی قهوه‌ای و ترد شوند.

۶ نکته برای ترد نگه‌داشتن سیب‌زمینی بعد از سرخ‌کردن

نکته ۳/

روی سیب زمینی‌های ترد را نپوشانید، این کار بخار را به دام می‌اندازد که باعث خیس شدن سیب زمینی‌ها می‌شود. فقط آن‌ها را در فر نگه دارید، اما دما را روی کمترین میزان تنظیم کنید. برنامه ریزی کنید که سیب‌زمینی‌ها را ظرف ۲ ساعت سرو کنید وگرنه ممکن است سیب‌زمینی‌های شما خشک شوند.

اگر سیب زمینی‌ها را بیش از چند ساعت در فر نگه دارید، سیب زمینی‌ها خشک و جویدنی می‌شوند.

نکته ۴/

چه سیب زمینی سوخاری باقی مانده داشته باشید، چه آن‌که بخواهید آن‌ها را از قبل آماده کنید، اجازه دهید سیب زمینی‌ها در دمای اتاق خنک شوند و آن‌ها را به یک ظرف کم عمق در بسته یا کیسه پلاستیکی قابل درزگیری منتقل کنید. سیب زمینی‌ها را ۲ ساعت پس از بیرون آوردن از فر در یخچال قرار دهید.

فراموش نکنید که روی ظرف را قبل از گذاشتن در یخچال برچسب تاریخ بزنید. برای استفاده از آن‌ها در عرض ۵ روز برنامه ریزی کنید.

نکته ۵/

باقی‌مانده‌های سیب‌زمینی را در دمای ۴۰۰ درجه فارنهایت (۲۰۴ درجه سانتیگراد) به مدت ۱۵ تا ۲۰ دقیقه بپزید تا دوباره ترد شوند. سیب زمینی‌های یخچالی خیس هستند، اما یک راه حل آسان وجود دارد! فر را با دمای ۴۰۰ درجه فارنهایت (۲۰۴ درجه سانتیگراد) گرم کنید و سیب زمینی‌های باقیمانده را روی یک ورقه پخت پخش کنید. روی ورق را با فویل بپوشانید و سیب زمینی‌ها را به مدت ۱۰ تا ۱۵ دقیقه در فر گرم کنید. سپس فویل را بردارید و سیب زمینی‌ها را ۵ دقیقه دیگر بپزید تا از بیرون ترد شوند.

از مایکروویو کردن سیب زمینی‌های برشته خودداری کنید، زیرا آن‌ها خیس می‌شوند.

سیب زمینی‌های خود را بیش از یک بار گرم نکنید، زیرا بافت تردش را از دست خواهد داد.

۶ نکته برای ترد نگه‌داشتن سیب‌زمینی بعد از سرخ‌کردن

نکته ۶/

یکی از راه‌های داشتن سیب‌زمینی‌های ترد ماندگار، این است که آن‌ها را بعد از خلالی‌کردن داخل آب برای چند دقیقه آبپز کنید. البته نه اینکه کامل بپزند. بیرون آن‌ها بپزد و درونشان خام باشد.

سپس آن‌ها را آبکش کرده، مقداری روغن زیتون و ادویه بزنید و داخ فر بگذارید تا تنوری شوند.

این شیوه پخت نیز تردی ماندگاری به شما خواهد داد.

tags # آشپزی
سایر اخبار
ارسال نظرات
غیر قابل انتشار: ۰ | در انتظار بررسی: ۰ | انتشار یافته:
گوناگون