آزادی قاتلی که یک دقیقه و نیم بعد از اجرای حکم قصاص بخشیده شد

آزادی قاتلی که یک دقیقه و نیم بعد از اجرای حکم قصاص بخشیده شد
عسگر که به عنوان قاتل تحت تعقیب بود دو سال بعد از فرار در مشهد بازداشت و محاکمه شد. قضات دادگاه حکم به قصاص دادند. اولیای دم هم که مادر مقتول و دو دختر و دو پسر او بودند، رضایت ندادند و در نهایت خرداد سال گذشته تصمیم به اجرای حکم گرفتند، اما پس از یک و نیم دقیقه از اجرای حکم منصرف شدند. آنها در ادامه مطالبه دیه کردند و متهم نیز مبلغ مورد نظر را پرداخت کرد.
کد خبر: ۳۴۰۶۰
|
۲۴ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۳:۴۸

زندانی محکوم به قصاص که پس از اجرای حکم و در حالی که هنوز زنده بود از چوبه دار پایین آورده شد، پس از حدود ۱۶ ماه آزاد شد.
 
این محکوم به قصاص اوایل خرداد سال گذشته پای چوبه دار رفت و اولیای مقتول چهارپایه را از زیر پای او کشیدند، اما بعد از یک و دقیقه و نیم، از گرفتن جان قاتل پدرشان منصرف شدند. به این ترتیب و در حالی که قصاص انجام شده بود، مردی که در هوا تاب می‌خورد و هنوز زنده بود، پایین آورده شد. عملیات احیا روی مرد نیمه‌جان که دو مهره گردنش شکسته بود انجام شد و او به بیمارستان انتقال یافت و پس از انجام مراحل مختلف درمانی در بیمارستان بعد از دو ماه خانواده‌اش را ملاقات کرد. این در حالی بود که خانواده مقتول به خانواده قاتل اعلام کردند باید دیه بدهد تا رضایت قطعی بدهد.

این زندانی که ۳۸ ساله است در اردیبهشت سال ۱۳۹۶ مرتکب قتل شد. این مرد در زمان ارتکاب قتل، یک پسر چهار ساله داشت و پس از زندانی شدن، همسرش درخواست طلاق داد و از او جدا شد. این مرد که عسگر نام دارد در زمان حادثه در یکی از شهرستان‌های استان خراسان رضوی نمایندگی بیمه داشت. چند روز مانده به وقوع قتل، مقتول که مرد میانسالی بود نزد عسگر رفت رفت تا ماشین خود را بیمه کند، اما مرد بیمه‌گر به او گفت: خودرو را باید برای کارشناسی ببرد و بعد برای بیمه برگردد.
 
در این بین، مرد میانسال با خودرواش تصادف کرد و با حالتی عصبانی نزد نماینده بیمه برگشت و از او کل خسارت را طلب کرد، چون معتقد بود در همان مراجعه اول باید خودرواش را بیمه می‌کرد. 
 
در نهایت دو طرف قرار گذاشتند نزد مردی بروند که هر دو او را می‌شناختند. هدف‌شان این بود که از او به عنوان واسطه کمک بگیرند تا مشکل را حل کند. اما ماجرا با خیر و خوشی تمام نشد و وقتی دو طرف سوار خودروی عسگر به سمت مرد میانجی در حرکت بودند، دوباره دعوا کردند. مقتول از داشبورد خودروی قاتل یک چاقو برداشت و عسگر تلاش کرد چاقو را بگیرد که در این بین چاقو به گردن مقتول خورد و او زخمی شد. عسگر که قصد مجروح کردن مقتول را نداشت پس از تماس با اورژانس از ترس دستگیر شدن در صحنه نماند و فرار کرد. سپس رهگذران مرد زخمی را به بیمارستان رساندند، اما او از جراحت جان سالم به در نبرد.
 
این در حالی بود که عسگر که به عنوان قاتل تحت تعقیب بود دو سال بعد از فرار در مشهد بازداشت و محاکمه شد. قضات دادگاه حکم به قصاص دادند. اولیای دم هم که مادر مقتول و دو دختر و دو پسر او بودند، رضایت ندادند و در نهایت خرداد سال گذشته تصمیم به اجرای حکم گرفتند، اما پس از یک و نیم دقیقه از اجرای حکم منصرف شدند. آنها در ادامه مطالبه دیه کردند و متهم نیز مبلغ مورد نظر را پرداخت کرد.
 
در نهایت، عسگر بعد از سال‌ها پسرش را که اکنون در سن نوجوانی است در حرم امام رضا (ع) دید. اکنون عسگر می‌خواهد برای نجات یکی از هم‌سلولی‌های خود که برای رهایی از چوبه دار به پول دیه نیاز دارد تلاش کند و پس از آن قصد دارد سه هم‌سلولی دیگرش را که آنها نیز در نزاع مرتکب قتل شده‌اند به زندگی بازگرداند.

منبع: سایت جنایی

سایر اخبار
ارسال نظرات
غیر قابل انتشار: ۰ | در انتظار بررسی: ۰ | انتشار یافته:
گوناگون