قصاص یک زن بعد از قتل صاحب باشگاه بدنسازی

قصاص یک زن بعد از قتل صاحب باشگاه بدنسازی
زن جوان و مرد غریبه به اتهام دسیسه‌چینی برای قتل شوهرش، در ایستگاه مجازات سنگین قرار گرفتند
کد خبر: ۳۴۰۲۷
|
۲۴ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۱:۵۷

 زن جوان که به دنبال عشق ممنوعه و با همدستی مرد غریبه شوهرش را کشته بود، در برابر حکم قطعی قصاص و شلاق قرار گرفت. همدست او نیز به ۲۵ سال زندان و شلاق محکوم شد. افشای رابطه پنهانی این زن و مرد غریبه راز جنایت خاموش آنها را فاش کرد.

شامگاه هفدهم تیرماه سال ۱۴۰۱ زنی هراسان با پلیس کهریزک تماس گرفت و از دستگیری مردی غریبه در خانه برادرش خبر داد. این زن در تماس با پلیس گفت: «دو هفته قبل برادرم فوت شد. امشب من و مادرم به خانه عروسمان به نام سارا رفته بودیم تا به برادرزاده نوجوانم که معلول است سر بزنیم. اما در کمد دیواری با مرد غریبه‌ای روبه‌رو شدیم. ما با داد و فریاد از همسایه‌ها کمک گرفتیم و حالا مرد غریبه در اتاق زندانی است.» با این تماس ماموران پلیس به محل رفتند و مرد ۵۷ ساله به نام ناصر را بازداشت کردند.

 ناصر در برخورد با ماموران گفت از قبل با سارا ۳۳ ساله آشنا بوده و برای ملاقات با او به خانه‌اش رفته بود که میهمان‌ها سر رسیدند. با اظهارات این مرد سارا نیز بازداشت شد و به رابطه پنهانی با مرد غریبه اعتراف کرد. در همین حال خواهر متوفی در ادامه اظهاراتش به ماموران گفت: «درست بعد از فوت برادرم همسایه‌های خانه‌شان به مادر ما گفته بودند که همسر برادرم رفت و آمد‌های مشکوکی دارد و این برای زن جوانی که تازه شوهرش را از دست داده بود اصلا موضوعی طبیعی نبود. ما از همان موقع به او شک کرده بودیم. از طرفی برادر من هیچ بیماری حادی نداشت و مرگ ناگهانی او نیز برای ما شک برانگیز است. برای همین از همسرش و این مرد غریبه شکایت داریم.»

  افشای راز جنایت خاموش

در اولین قدم از تحقیقات جنایی بررسی پیامک‌های رد و بدل شده در گوشی موبایل این زن و مرد راز جنایت خاموش را برملا کرد و مشخص شد سارا با همدستی مرد غریبه، شوهرش را با خوراندن سیانور کشته است. این زن و مرد با طراحی نقشه قتل سعی در خوراندن سیانور به شوهر سارا کرده بودند و صحبت‌هایی که میان آنها رد و بدل شده بود کاملا نشان دهنده طراحی این نقشه قتل بود. به این ترتیب با دستور بازپرس جنایی جسد برای بررسی‌های بیشتر به سردخانه پزشکی قانونی منتقل شد و در نهایت نتیجه بررسی‌های کارشناسان پزشکی قانونی نیز مهر تایید دیگری روی مرگ شوهر سارا بر اثر خوراندن سیانور گذاشت.

به این ترتیب زوج جوان در جریان بازجویی‌های جنایی قرار گرفتند. سارا در بازجویی‌ها گفت: مدتی قبل در فضای مجازی با ناصر آشنا شدم. من همیشه با شوهرم مشکل داشتم و مدت‌ها بود هیچ رابطه عاطفی با هم نداشتیم. ناصر پیشنهاد ازدواج را مطرح کرد، اما شوهرم سد راه بود. به همین خاطر تصمیم به قتل شوهرم گرفتیم. ناصر برایم سیانور آورد و آن را داخل دلستر ریختم و به شوهرم دادم. شوهرم بعد از خوردن نوشیدنی مسموم جان سپرد و من هراسان به اورژانس تماس گرفتم. همه فکر می‌کردند شوهرم به خاطر سکته قلبی فوت شده است.

ناصر نیز گفت: من در فضای مجازی با سارا آشنا و به او علاقه‌مند شدم. او همیشه از بی‌اعتنایی‌های همسرش گلایه داشت. ما به یکدیگر علاقه‌مند شده بودیم و به همین خاطر تصمیم به قتل گرفتیم. با اعترافات این زن و مرد، کارشناسان پزشکی قانونی اعلام کردند علت فوت سکته حاد قلبی متعاقب مسمومیت احتمالاً با سیانور بوده است. به این ترتیب برای سارا به اتهام قتل و برای ناصر به اتهام معاونت در جنایت و برای هر دوی آنها به اتهام رابطه پنهانی کیفرخواست صادر و پرونده‌شان به شعبه ۱۲ دادگاه کیفری یک استان تهران ارسال شد.

در دادگاه

در جلسه دادگاه مادر قربانی که قیم نوه ۱۵ ساله‌اش است روبه‌روی قضات ایستاد و گفت: نوه‌ام از معلولیت ذهنی و جسمی رنج می‌برد و من از طرف او و خودم برای قاتلان پسرم اشد مجازات می‌خواهم. عروسم با دروغگویی‌هایش ما را گمراه کرد. اما وقتی سرزده به خانه او رفتیم حقیقت برملا شد. من به هیچ قیمتی حاضر به گذشت نیستم. سپس سارا از خود دفاع کرد.

متهم گفت: ۱۵ سال با همسرم زندگی کردم، اما او همیشه به من بی‌اعتنا بود و من به تنهایی دختر معلولم را بزرگ کردم. او صاحب یک باشگاه بود و حتی بیشتر شب‌ها را هم در باشگاه می‌ماند و به خانه نمی‌آمد. من از این تنهایی خسته شده بودم تا اینکه در فضای مجازی با ناصر آشنا شدم.

 او با حرف‌هایش مرا فریب داد و نقشه قتل شوهرم را کشید. می‌خواستیم شوهرم را با اسلحه بکشیم ولی، چون اسلحه گران بود النگوهایم را به ناصر دادم تا سیانور بخرد. او سیانور را به من داد و من آن را در نوشیدنی ریختم و به شوهرم دادم. ولی حالا پشیمان هستم و می‌دانم اشتباه کرده‌ام.

سپس ناصر از خود دفاع کرد و اتهام معاونت در قتل را پذیرفت. ناصر در جایگاه گفت: پیشنهاد قتل را سارا مطرح کرد و من فقط برایش سیانور خریدم و به او دادم. ادامه جلسه رسیدگی به اتهام رابطه پنهانی دو متهم نیز غیر علنی برگزار شد. در پایان جلسه قضات دادگاه سارا را به خاطر قتل به قصاص و به خاطر زنای غیر محسنه به ۱۰۰ ضربه شلاق محکوم کردند. ناصر نیز به خاطر معاونت در جنایت به ۲۵ سال زندان و به خاطر رابطه نامشروع به دو سال تبعید و ۹۹ ضربه شلاق محکوم شد.

 حکم قطعی

سارا به حکم صادره اعتراض کرد و مدعی شد ناصر در قتل با او مشارکت داشته است. او همچنین ادعای تازه‌ای را مطرح کرد و مدعی شد ناصر با تهدید وی را آزار داده و حتی دختر معلولش را نیز اذیت کرده است. با این ادعا پرونده بار دیگر تحت رسیدگی قرار گرفت. ولی، چون مدرکی مبنی بر مشارکت ناصر در قتل به دست نیامد و همچنین کارشناسان پزشکی قانونی آزار و اذیت دختر معلول قربانی را تایید نکردند حکم صادره در شعبه ششم دیوان عالی کشور مهر تایید خورد و قطعی شد. به این ترتیب زن خیانتکار در لیست سیاه اعدام قرار گرفت.

منبع: هفت صبح

سایر اخبار
ارسال نظرات
غیر قابل انتشار: ۰ | در انتظار بررسی: ۰ | انتشار یافته:
گوناگون