بهرام عبدولی؛ ستاره جدید فوتبال چین کیست؟ / آیا بهرام عبدولی ایرانی‌تبار است؟

بهرام عبدولی؛ ستاره جدید فوتبال چین کیست؟ / آیا بهرام عبدولی ایرانی‌تبار است؟
حضور بهرام عبدولی، بازیکن ۲۱ ساله تیم ملی فوتبال چین، در مسابقات مقدماتی جام جهانی توجه کاربران ایرانی را به خود جلب کرده است
کد خبر: ۳۴۰۱۱
|
۲۴ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۱:۰۴

تیم ملی چین در دومین بازی خود از مرحله سوم مقدماتی جام جهانی، مقابل عربستان شکست خورد.

برانکو امیدوار بود که از غیبت یک بازیکن در ترکیب حریف بهره‌برداری کند، اما نه تنها این اتفاق نیفتاد، بلکه او در برابر تیمی که تقریباً ۸۷ دقیقه با ۱۰ نفر بازی می‌کرد، شکست تلخی را تجربه کرد.

حضور بهرام عبدولی در این مسابقات که نام او شباهت زیادی به نام‌های ایرانی دارد، سبب شد تا برخی کاربران درباره احتمال دو تابعیتی بودن او شک و شبهه‌هایی مطرح کنند.

بهرام عبدولی کیست؟


طبق گزارش‌های منتشر شده، عبدولی اصالتی ازبک‌تبار است و در ۸ مارس ۲۰۰۳ در شهر ینیینگ واقع در منطقه خودمختار سین‌کیانگ چین به دنیا آمده است.

این منطقه که به نام ایغورستان یا ترکستان چین نیز شناخته می‌شود، نژادی ترک‌تبار و مسلمان دارد و بیشتر جمعیت آن به زبان اویغوری صحبت می‌کنند.

بهرام عبدولی از کودکی به فوتبال علاقه‌مند بود و در کوچه‌های شهرش ذرت می‌فروخت و پس از آن به فوتبال می‌پرداخت.

او در سال ۲۰۱۵ به استان شاندونگ رفت تا در مسابقات ملی جوانان فوتبال چین شرکت کند و در نهایت توسط باشگاه مغولستان داخلی کشف شد. در یکی از مسابقات ملی جوانان، عبدولی با به ثمر رساندن ۹ گل در ۵ بازی، موفق به کسب کفش طلای مسابقات شد.

بهرام عبدولی؛ ستاره جدید فوتبال چین کیست؟ / آیا بهرام عبدولی ایرانی‌تبار است؟

او در سال ۲۰۱۸ به باشگاه مغولستان داخلی پیوست و پس از آن در چندین تورنمنت بین‌المللی از جمله مسابقات زیر ۲۳ سال آسیا و مقدماتی المپیک پاریس برای تیم ملی چین به میدان رفت. در سال ۲۰۲۳، او قهرمان لیگ دسته اول چین شد و در سال ۲۰۲۴ جایزه پسر طلایی فوتبال چین را دریافت کرد.

بهرام عبدولی در ۲۲ مه ۲۰۲۴ برای اولین بار به تیم ملی بزرگسالان چین دعوت شد و در بازی مقابل تایلند در مرحله دوم مقدماتی جام جهانی به میدان رفت.

او در دقیقه ۷۹ گل تساوی تیمش را به ثمر رساند و به اولین بازیکن از منطقه سین‌کیانگ تبدیل شد که در یک مسابقه رسمی برای تیم ملی بزرگسالان چین گلزنی می‌کند.

عبدولی با حضور در تیم ملی چین و کسب افتخارات متعدد، نه تنها توجه کاربران ایرانی را جلب کرده، بلکه به یکی از چهره‌های مهم فوتبال چین تبدیل شده است.

tags # چین ، فوتبال
سایر اخبار
ارسال نظرات
غیر قابل انتشار: ۰ | در انتظار بررسی: ۰ | انتشار یافته:
گوناگون