کیف و کفش مدرسه چند؟

کیف و کفش مدرسه چند؟
به گفته رئیس اتحادیه کفاشان کرمانشاه، امسال قیمت کفش و کوله پشتی مدارس نسبت به سال گذشته تغییر چندانی نداشته است.
کد خبر: ۳۳۴۹۰
|
۱۹ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۱:۴۳

به گفته رئیس اتحادیه کفاشان کرمانشاه، امسال قیمت کفش و کوله پشتی مدارس نسبت به سال گذشته تغییر چندانی نداشته است.

اکبر پهلوانی در گفتگو با ما، با اشاره به وضعیت بازار کیف و کفش با نزدیک‌شدن ایام بازگشایی مدارس، اظهار کرد: هر ساله خرید کیف و کفش برای مدرسه از اواخر مردادماه آغاز می‌شود و در نیمه دوم شهریورماه به اوج خود می‌رسد، اما امسال فعلا رونق قابل توجهی را در بازار شاهد نیستیم و امیدواریم هرچه به سمت پایان شهریور نزدیک می‌شویم، وضعیت بازار بهتر شود.

وی درباره دلایل رکود بازار در آستانه بازگشایی مدارس نیز یادآور شد: قطعا شرایط اقتصادی مردم بر این رکود بی تاثیر نیست، اما از سوی دیگر با تعداد زیاد واحد‌های صنفی عرضه کیف و کفش مواجهیم که این امر نیز بر رکود بازار اثرگذار است.

رئیس اتحادیه کفاشان کرمانشاه تعداد واحد‌های درارای جواز کسب عرضه کیف و کفش در کرمانشاه را ۵۰۰ واحد اعلام کرد و گفت: مشکل اصلی ما فعالیت واحد‌های بدون مجوز و خصوصا دستفروشان است که در این ایام در هر گوشه از خیابان بساط فروش کیف و کفش پهن می‌کنند و حتی گاهی در ساعات پایانی شب کامیون‌ها نیز در گوشه و کنار خیابان‌ها کفش می‌فروشند و قطعا این وضعیت بر فروش واحد‌های صنفی بی‌تاثیر نیست.

پهلوانی خاطرنشان کرد: امکان نظارت بر واحد‌های بدون مجوز و دستفروشان وجود ندارد و همین امر مشکلات ما را دو چندان می‌کند.

رئیس اتحادیه کفاشان کرمانشاه در ادامه با اشاره به قیمت کیف و کفش مناسب مدرسه و با تاکید بر اینکه قیمت‌ها نسبت به سال گذشته افزایش چندانی نداشته است، افزود: اکنون قیمت یک جفت کفش مناسب مدرسه که کیفیت متوسطی داشته باشد بین ۶۰۰ تا ۷۰۰ هزار تومان است. کوله پشتی با کیفیت متوسط نیز بین ۸۰۰ هزار تا یک میلیون تومان قیمت دارد.

پهلوانی درباره حضور واحد‌های صنفی کیف و کفش در نمایشگاه پاییزه که به مناسبت بازگشایی مدارس دایر می‌شود نیز اظهار کرد: استقبال برای حضور در نمایشگاه چندان قابل توجه نبوده است. در سنوات گذشته از بین واحد‌های صنفی برای شرکت در نمایشگاه قرعه‌کشی می‌کردیم، اما امسال تعداد انگشت شماری از واحد‌ها آماده حضور در نمایشگاه هستند.

وی از تشدید نظارت بر بازار کیف و کفش همزمان با ایام بازگشایی مدارس خبر داد.

منبع: ایسنا

سایر اخبار
ارسال نظرات
غیر قابل انتشار: ۰ | در انتظار بررسی: ۰ | انتشار یافته:
گوناگون