افسانه فواره تروی؛ تعداد سکه‌های پرتاب‌شده در این حوض معروف هوش از سر می‌پراند!

افسانه فواره تروی؛ تعداد سکه‌های پرتاب‌شده در این حوض معروف هوش از سر می‌پراند!
سکه‌هایی که مردم در فواره معروف تروی در رم می‌اندازند، هفته‌ای دو بار جمع‌آوری می‌شوند، اما باور نمی‌کنید که هر بار چه مقدار سکه از داخل حوضچه این فواره جمع‌آوری می‌شود.
کد خبر: ۳۳۲۶۶
|
۱۷ شهريور ۱۴۰۳ - ۲۲:۲۰

زیسان: فواره تروی در رم ایتالیا یکی از محبوب‌ترین و اینستاگرامی‌ترین جاذبه‌های گردشگری جهان است.

به‌ویژه در تابستان، انبوهی از گردشگران را خواهید دید که در اطراف این شاهکار قرن هجدهمی گرد آمده‌اند تا لحظه «زندگی شیرین» خود را تجربه کنند.

طبق افسانه‌ها، اگر به این سنت بسیار خاص پایبند باشید، یعنی با دست راست خود سکه‌ای را از روی شانه چپتان به داخل حوضچه این فواره پرتاب کنید، در آینده دوباره به رم بازخواهید گشت.

این سنت صد‌ها سال است که ادامه دارد و بازدیدکنندگان قبل از انداختن سکه در فواره، آرزویی می‌کنند.

پول‌هایی که در فواره انداخته می‌شوند، دو بار در هفته جمع‌آوری می‌شوند و تابلو‌هایی در اطراف فواره توضیح می‌دهند که این پول‌ها به خیریه اختصاص دارد.

افسانه فواره تروی؛ تعداد سکه‌های پرتاب‌شده در تروی هوش از سر می‌پراند!

به گزارش رویترز، جمع‌آوری سکه‌ها یک نمایش دیدنی است که در آن کارکنان شرکت خدمات شهری منطقه‌ای ACEA با تعادل روی لبه فواره بزرگ باروک، از جارو‌های بلند و شیلنگ‌های مکنده استفاده می‌کنند.

فرانچسکو پریسکو، مدیر ACEA، گفت: «عملیات جمع‌آوری و تمیزکاری تا حد ممکن سریع انجام می‌شود تا زمان تعطیلی فواره کاهش یابد.» پس از آنکه سکه‌ها با جارو در یک خط جمع می‌شوند، با شیلنگ‌های مکنده جمع‌آوری شده و به دفتر Caritas برده می‌شوند، جایی که آنها را روی یک میز بزرگ پهن می‌کنند تا خشک شوند.

سپس سکه‌ها به Caritas، یک سازمان غیرانتفاعی تحت مدیریت کلیسای کاتولیک، داده می‌شود. این سازمان از این پول‌ها برای تأمین مالی بانک غذا، آشپزخانه عمومی و پروژه‌های رفاهی در رم استفاده می‌کند.

حال، چقدر سکه در این فواره ۳۰۰ ساله انداخته می‌شود؟ رویترز گزارش داد که در سال ۲۰۲۲، Caritas از آب این فواره ۱.۴ میلیون یورو، حدود ۲.۲ میلیون دلار استرالیا، جمع‌آوری کرده و انتظار می‌رود در سال ۲۰۲۳ این مبلغ بیشتر شود.

هر ساله حدود ۲۱ میلیون گردشگر از رم بازدید می‌کنند که بسیاری از آنها در مسیر خود توقفی نیز در فواره تروی دارند.

این جاذبه توریستی معروف در سال ۱۷۶۲ تکمیل شد و یک طرف کاخ پلی (Palazzo Poli) را در مرکز رم با مجسمه‌های تریتون‌ها که ارابه صدفی خدای اقیانوسوس را هدایت می‌کنند، پوشش می‌دهد و تم «رام کردن آب‌ها» را به تصویر می‌کشد.

در این مکان بود که کارگردان ایتالیایی، فدریکو فلینی، صحنه معروف «زندگی شیرین» را خلق کرد، جایی که آنیتا اکبرگ پس از نیمه‌شب وارد آب فواره شد و از مارچلو ماسترویانی خواست تا به او بپیوندد.

متأسفانه شما نمی‌توانید این لحظه را تکرار کنید، زیرا گردشگرانی که وارد آب‌های این فواره می‌شوند، جریمه سنگینی می‌پردازند.

سال گذشته دو استرالیایی پس از شنا کردن در آب‌های این فواره ۴۵۰ یورو (حدود ۷۵۰ دلار) جریمه شدند. آنها همچنین به مدت ۴۸ ساعت از دسترسی به برخی مناطق شهر منع شدند.

سایر اخبار
ارسال نظرات
غیر قابل انتشار: ۰ | در انتظار بررسی: ۰ | انتشار یافته:
گوناگون