رهبر کره‌شمالی دستور داد

اعدام ۳۰ مقام دولتی در کره‌شمالی به دلیل سیل!

اعدام ۳۰ مقام دولتی در کره‌شمالی به دلیل سیل!
رهبر کره‌شمالی دستور اعدام ۲۰ تا ۳۰ مقام را به دلیل عدم موفقیت آنها در جلوگیری از سیل فاجعه‌بار و رانش زمین که در ابتدای تابستان منجر به کشته شدن ۴۰۰۰ نفر و آواره شدن ده‌ها هزار نفر شد، صادر کرد.
کد خبر: ۳۳۰۸۳
|
۱۵ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۶:۳۵

زی‌سان: رهبر کره‌شمالی دستور اعدام ۲۰ تا ۳۰ مقام را به دلیل عدم موفقیت آنها در جلوگیری از سیل فاجعه‌بار و رانش زمین که در ابتدای تابستان منجر به کشته شدن ۴۰۰۰ نفر و آواره شدن ده‌ها هزار نفر شد، صادر کرد.

شبکه ۳۰ تی‌وی چوسان ۳۰ اعلام کرد: "کیم جونگ اون" رهبر ۴۲ ساله کره‌شمالی پس از طغیان رودخانه "یالو" در مرز با چین در یکی از روز‌های ژوئیه گذشته طی جلسه اضطراری که در قطار ویژه برگزار کرد، فرماندار استان فاجعه‌زده چاگانگ را به همراه رئیس پلیس و دبیر حزب "کانگ بونگ هون" و وزیر امنیت عمومی برکنار کرد.

این شبکه تلویزیونی به نقل از یک "منبع دولتی ناشناس" گفت: اعدام‌ها اواخر ماه گذشته انجام شد و شواهدی از دبیر حزب استان چاگانگ هم جمع‌آوری شده که شاید او هم اعدام شود.

در ژوئیه گذشته، کیم جونگ اون خسارات سیل را بررسی و با مردم مناطق آسیب‌دیده صحبت کرد. طبق اعلام روزنامه ژاپنی"Nikkei Asia" به نقل از یک مقام دولتی، کیم جونگ گفت: مجازات سختی در انتظار افرادی است که باعث خسارات غیرقابل قبول شدند.

این روزنامه ژاپنی نوشت: سیل ویرانگر رودخانه یالو و همچنین رانش زمین در امتداد مرز چین و کره‌شمالی منجر به زیر آب رفتن بیش از ۴۰۰۰ ساختمان و ۳۰۰۰ هکتار زمین کشاورزی به ویژه در شهر Sinuiju و Uiju در استان پیونگان شمالی شد.

در حالی که هویت همه مقامات اعدام شده تأیید نشده است، یک مقام دولتی به این روزنامه گفت: کانگ بونگ هون جز ۳۰ مقام ارشد حزب و معاون سابق اداره صنایع مهمات جنگی به همراه کیم جونگ اون در بازرسی از استان چاگانگ دیده شده است.

سایر اخبار
ارسال نظرات
غیر قابل انتشار: ۰ | در انتظار بررسی: ۰ | انتشار یافته:
گوناگون