ارتش روسیه در ۹ کیلومتری شهر پوکروفسک؛ فرمانده ارشد اوکراین: نبردی بسیار سخت است

ارتش روسیه در ۹ کیلومتری شهر پوکروفسک؛ فرمانده ارشد اوکراین: نبردی بسیار سخت است
الکساندر سیرسکی، فرمانده ارشد اوکراین روز پنج‌شنبه ۲۹ اوت پس از گذراندن چند روز در جبهه شرقی پوکروفسک و مشاهده تحولات از نزدیک، نبرد میان نیرو‌های اوکراینی و سربازان روسیه در آنجا را «بسیار سخت» توصیف کرد.
News ID: ۳۲۴۳۱
|
۰۹ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۰:۲۳

شهر پوکروفسک واقع در شرق اوکراین، یک مرکز لجستیکی مهم برای نیرو‌های اوکراینی است که از عملیات آنها در کل منطقه پشتیبانی می‌کند. پوکروفسک قبل از جنگ حدود ۸۰ هزار نفر جمعیت داشته است.

اداره نظامی پوکروفسک در ۱۵ اوت از ساکنان خواست تا فوراً محل را تخلیه کنند چراکه نیرو‌های روسیه به حدود ۱۰ کیلومتری حومه شهر رسیده بودند.

روسیه در ماه‌های اخیر حملات شدیدی به قطب استراتژیک پوکروفسک داشته و در این جبهه بطور پیوسته پیشرفت کرده است.

از شدت این حملات، حتی پس از حملۀ غافلگیرانه اوکراین در ۶ اوت به منطقه کورسک در غرب روسیه کاسته نشد و ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین نیز به تازگی ضمن اذعان به «دشواری» مقاومت در پوکروفسک اعلام کرد که کی‌یف مواضعش را در آن منطقه تقویت خواهد کرد.

زلنسکی پیش‌تر گفته بود که «پوکروفسک» پس از شکست حملات پوتین به منطقه خارکیف، به هدف اصلی روسیه تبدیل شده است.

۲۳ درگیری در یک روز

ژنرال سیرسکی روز پنج‌شنبه در فیسبوک اعلام کرد: «نبردی بشدت بی‌رحمانه در جریان است. دشمن هر چیزی را که بتواند حرکت کند و پیشروی کند، در این نبرد به کار گرفته و سعی دارد از خط دفاع ما عبور کند.»

او گفت که شدیدترین درگیری‌ها در منطقه «کراسنی یار» در ۱۰ کیلومتری شهر پوکروفسک در جریان است. در حومه شرقی روستای «هرودیوکا» در کمتر از ۹ کیلومتری مسیر استراتژیک شهر نیز شاهد حملات شدیدی بوده است.

وی افزود که مسکو حدود ۳۰ هزار سرباز خود را از سایر بخش‌ها به «کورسک» فرستاده، اما همچنان آماده‌ترین یگان‌های خود را در «پوکروفسک» نگه داشته است.

ژنرال سیرسکی افزود که در حال حاضر هدف اصلی اوکراین، تقویت دفاع «در سخت‌ترین مناطق جبهه» و تامین مقادیر کافی مهمات و سایر تجهیزات برای واحد‌ها است.

ستاد کل ارتش اوکراین تعداد درگیری‌ها در جبهه پوکروفسک را از ابتدای روز تا زمان تنظیم این خبر ۲۳ مورد اعلام کرده است.

منبع: یورنیوز

سایر اخبار
ارسال نظرات
non-publishable: ۰ | Under Review: ۰ | Published:
گوناگون