اولین عضو اهل سنت کابینه پزشکیان؛ «عبدالکریم حسین‌زاده» کیست؟

اولین عضو اهل سنت کابینه پزشکیان؛ «عبدالکریم حسین‌زاده» کیست؟
“عبدالکریم حسین‌زاده” معاون رئیس‌جمهور شد
News ID: ۳۲۲۹۵
|
۰۷ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۱:۵۷

پزشکیان، عبدالکریم حسین‌زاده را به سمت معاون خود منصوب کرد. رئیس‌جمهور پزشکیان با صدور حکمی، عبدالکریم حسین‌زاده به سمت معاون خود در امور توسعه روستایی و مناطق محروم کشور منصوب کرد. حسین‌زاده حالا نخستین عضو سنی مذهب هیات دولت در تاریخ نظام جمهوری اسلامی ایران و دولت وفاق ملی، معاون رئیس‌جمهور ایران در امور توسعه روستایی و مناطق محروم کشور، نماینده کرد و اهل سنت مردم نقده، اشنویه، محمدیار و نالوس در دوره دوازدهم مجلس شورای اسلامی و از نزدیکان و اقوام جلال جلالی‌زاده، شناخته‌شده‌ترین سیاستمدار اهل‌سنت ایران و چهره‌های برجسته اصلاح‌طلبان است.

 عبدالکریم حسین‌زاده ۴۴ سال سن و مدرک کارشناسی ارشد شهرسازی دارد. او پیش‌تر نماینده دوره دهم و دوره نهم مجلس و عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی از حوزه انتخابیه نقده و اشنویه در استان آذربایجان‌غربی بود. پیش از حسین‌زاده، آخرین عضو سنی مذهب در هیات دولت‌های ایران یحیی صادق‌وزیری بود که آخرین وزیر دادگستری پهلوی در کابینه شاپور بختیار و آخرین وزیر سنی مذهب ایران بود.

ضمن اینکه در راستای این خبر، با صدور حکمی از سوی رئیس‌جمهور، معاونت توسعه روستایی نهاد ریاست‌جمهوری از زیر مجموعه معاون اول خارج و در سطح معاون رئیس‌جمهور قرار گرفت، بنابراین بالاترین مقام سیاسی فعلی در سطح اهل سنت به‌عنوان معاون رئیس‌جمهور انتخاب شده است.

منبع: سازندگی

سایر اخبار
ارسال نظرات
non-publishable: ۰ | Under Review: ۰ | Published:
گوناگون