منتخب استقلال و پرسپولیس زیر نظر نویدکیا!

منتخب استقلال و پرسپولیس زیر نظر نویدکیا!
مس رفسنجان براى سومین دیدار فصل جدید و تقابل با آلومینیوم اراک آماده مى‌شود.
News ID: ۳۲۱۶۰
|
۰۶ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۳:۳۰

تیم محرم نویدکیا که نیم‌فصل گذشته روز‌های جذابی را در لیگ و جام حذفی رقم زده بود، فصل جدید را با یک اتفاق عجیب و بی‌سابقه آغاز کرد و با در اختیار داشتن تنها ۱۳ بازیکن به مصاف تراکتور پرستاره رفت. دومین بازی مس هم در گرمای ۴۲ درجه اهواز با ترکیب کامل‌تر برگزار شد و در نهایت با تساوی بدون گل به پایان رسید.

اما انتظار می‌رود در هفته سوم نارنجى مطلوب محرم در رفسنجان رونمایى شود؛ اسکوادى به مراتب کامل‌تر از فصل گذشته و با حضور بازیکنانی نام‌آشنا و البته سبک فوتبال شناور و مطلوب محرم نویدکیا که در فصل گذشته یکی از جاذبه‌های لیگ بود.

مس در فصل جدید و در خط دروازه علاوه بر حامد لک مطمئن که یکی از عوامل موفقیت تیم نویدکیا است، پیام پارسا دروازه‌بان زیر ۲۳ سال فصل گذشته صنعت نفت را نیز در اختیار دارد و امیر علیزاده نیز سنگربان بومی رفسنجانی‌ها در این فصل است.

یک جای خالی در قلب دفاع

در قلب خط دفاع چهار نفره مس، تنها رامتین سلیمان‌زاده از این تیم‌جدا شده و مجید نصیری در کنار مهدی‌زاده و نژادمهدی همچنین ماهان کاکوی جوان در تیم حضور دارند. البته هنوز جای خالی و فرصت لازم برای انتخاب جانشین رامتین باقی است و محرم می‌تواند یک مدافع مرکزی داخلی یا خارجی در این پست جذب کند.

در دفاع راست حسن جعفری، کاپیتان مورد اعتماد نویدکیا است و البته محمد کریم‌زاده بازیکن بومی مس نیز در جمع بازیکنان مس حضور دارد. در دفاع چپ علاوه بر میثم تیموری در این فصل علی شجاعی هم جذب شده، دو بازیکن چپ پای سابق استقلال و پرسپولیس!

خط میانی مطلوب نویدکیا

خط هافبک در سیستم ۴-۲-۳-۱ و فوتبال شناور مطلوب محرم نویدکیا اهمیت ویژه‌ای دارد، به همین دلیل فرشید باقری و جلال علی‌محمدی مهم‌ترین بازیکنان مس در فصل گذشته بودند، دو مغز متفکر پا به توپ و مسلط که نبض ضربان حرکتی تیم نویدکیا را در نقطه ثقل زمین تنظیم می‌کردند. در این فصل نام بازیکنان جوانی مثل جولانی و میثم رضایی هم در این پست دیده می‌شود که می‌توانند چیز‌های زیادی از دو هافبک با تجربه و خلاق مس یاد بگیرند.

کمی جلوتر در پست‌های هجومی خط میانی مس فرشید اسماعیلی به جمع شاگردان نویدکیا اضافه شده و امیدوار است روز‌های طلایی حضور خودش در استقلال را تکرار کند. سعید واسعی هم که یکی از بهترین نفرات تیم نویدکیا در نیم‌فصل گذشته بود، در همین پست شماره ۱۰ حضور دارد و البته از توانایی بازی در پست وینگر نیز برخوردار است. همچنین علاوه بر محمد اکبری، جوان بومی مس، سباستین اسپاهیوی بلژیکی - آلبانیایی هم در پست هافبک هجومی جذب شده که توانایی بازی در هر دو جناح را نیز دارد.

محمد علینژاد یکی از وینگر‌های جذب شده در این فصل است که در سپاهان شاگرد نویدکیا بوده و بهنام برزای بازیکنی با قابلیت بازی در چند پست که حالا به عنوان وینگر راست و چپ برای مس بازی می‌کند و می‌تواند همان ستاره سرحال خط میانی استقلال در سال‌های نه چندان دور باشد.
عرفان شهریاری جوان و محمدحسین هرندی دیگر بازیکن بومی مس را هم به این جمع باید اضافه کرد تا ترکیب خط میانی مطلوب نویدکیا کامل شود.

محرم که هنوز هم می‌تواند یک وینگر دیگر به این جمع اضافه کند، خط میانی نسبتا کامل، با تجربه، خلاق و متنوعی در اختیار دارد؛ بازیکنانی که هرکدام از عناصر متفاوتی بهره می‌برند و دست نویدکیا را برای انتخاب ترکیب مطلوب باز می‌گذارند.

آزمون مهاجمان منتخب نویدکیا

مس رفسنجان در ۱۸۰ دقیقه ابتدایی لیگ مقابل تراکتور و فولاد موفق به گلزنی نشد، هرچند اسکوادی که از آن صحبت می‌کنیم در بازی اول برابر تراکتور عملا وجود نداشت و تنها یک ۹۰ دقیقه گرم و شرجی بدون گل در اهواز معیار مناسبی برای قضاوت نیست.

تیم نویدکیا فصل گذشته در مالکیت توپ و خلق موقعیت یکی از بهترین‌ها بود، اما در به ثمر رساندن توپ‌های نهایی ضعف‌هایی مشهود بود. در این فصل مس با تغییر صد درصدی در خط حمله وارد لیگ شده و سجاد شهباززاده به استقلال خوزستان و حسین مهربان به هوادار تهران پیوستند.

عیسی مرادی، مهدی شریفی و رونی وانکوای کامرونی سه انتخاب نویدکیا برای پاسخ دادن به انتظارات در این پست هستند. باید دید مرادی و شریفی که هر کدام دوران موفقی در سپاهان داشتند، می‌توانند روز‌های درخشان خودشان را تکرار کنند یا نه. وانکوای کامرونی هم که دو فصل پیش عملکرد موفقی در لیگ آذربایجان داشت و در بازی دوستانه اخیر مس هم دو گل به ثمر رساند، مهاجمی چهارچوب‌شناس و قدرتی به نظر می‌رسد.

در نهایت عیار حقیقی تیم محرم که از نظر تعداد نفرات ترکیب کامل‌تری نسبت به فصل گذشته دارد و از نظر میزان هزینه یکی از تیم‌های هفتم یا هشتم جدول لیگ محسوب می‌شود در هفته‌های پیش روی مشخص خواهد شد.

سایر اخبار
ارسال نظرات
non-publishable: ۰ | Under Review: ۰ | Published:
گوناگون