جراح حسن یزدانی پاسخ انتقادات را داد؛ پاسخ تند به علیرضا دبیر!

جراح حسن یزدانی پاسخ انتقادات را داد؛ پاسخ تند به علیرضا دبیر!
دکتر اصلانی جراح حسن یزدانی درباره فرایند عمل جراحی او صحبت کرد.
کد خبر: ۳۲۱۱۷
|
۰۶ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۳:۴۸

در جریان مسابقات المپیک پاریس ۲۰۲۴، مصدومیت حسن یزدانی در فینال وزن ۸۶ کیلوگرم کشتی آزاد باعث شد تا او از رسیدن به مدال طلا باز بماند و اصلی‌ترین دلیل ناکامی حسن یزدانی، مصدومیت ناگهانی او از ناحیه کتف و شانه بود. این مصدومیت جریان کشتی را به کلی تغییر داد و در شرایطی که انتظار می‎‌رفت یزدانی به سادگی دومین طلای المپیک دوران ورزشی خودش را کسب کند، وضعیت کشتی مطابق انتظار او پیش نرفت.

با این حال به تازگی علیرضا دبیر، رئیس فدراسیون کشتی ایران، درباره جراحی قبلی حسن یزدانی صحبت‌های مهمی انجام داد، اما اکنون، اصلانی جراح شانه یزدانی نسبت به این صحبت‌ها واکنش نشان داد.

اصلانی در توضیح فرایند جراحی شانه ستاره کشتی ایران در ابتدا گفت: اگر تیم ملی کشتی ایران که به پاریس رفته بود، محبت می‌کردند قبل از تمرینات و در جریان مسابقات، شانه حسن یزدانی را با یک ساپورت به زمین می‌فرستند، مطمئنا شانه یزدانی الان آسیب نمی‌دید و طلای المپیک بر گردنش بود و لبخند بر لبان مردم و ایشان بود.

دکتر اصلانی درباره آغاز فرایند جراحی شانه حسن یزدانی توضیح داد: ۹ ماه قبل از طرف آقای دبیر با من تماس گرفتند تا شانه آقای یزدانی را معاینه کنم که این کار را انجام دادم و پس از بررسی MRA ایشان دیدم یک پارگی وسیع در نزدیکی تاندون دارد. چند ضایع دیگر در شانه‌اش بود و به ایشان گفتم که از این ضایعات حداقل یک سالی است در شانه شما وجود داشته. به او گفتم تصمیم با خودش است و تصمیم گرفتند که جراحی کنند. با ایشان گفتم که یک سال شاید طول بکشد تا به کشتی برگردد ولی گفتند ۹ ماه بعد می‌خواهد در المپیک شرکت کند.

او ادامه داد: من به او گفتم که به هر حال این اتفاق شدنی است، اما شرط و ریسک‌های زیادی دارد. ریسکش این است که احتمال دارد دوباره آسیب ببیند و شرطش این است که فرایند فیزیوتراپی بلافاصله از فردای عمل شروع کند. این دوره فیزیوتراپی امکان دارد هر ۲-۳ هفته تکرار شود و در مرکز‌های مختلف این دوره می‌گذرد، چون بعضی از مرکزها، تمامی دستگاه‌ها را ندارند.

دکتر اصلانی خاطرنشان کرد: بعد از عمل آقای یزدانی به ایشان ایراد گرفتند که چرا در ایران عمل شده و گفتند سابقه نداشته که کسی در ایران شانه‌اش را جراحی کند و دوباره به میادین برگردد، اما همین آقای یزدانی بدون ساپورت و بدون هیچ چیز دیگری در مسابقات مجارستان حاضر شد و تک تک حریفانش را شکست داد. این مسابقات در ماه هفتم بود و بعد از آن به المپیک رفت و حضور در المپیک فارغ از هر نتیجه‌ای یک افتخار است ولی ایشان هر سه بازی نخستش را بدون ساپورت و بدون محافظ پیروز شد.

وی افزود: چندبار با من صحبت کردند و، چون از راه دور بود، نکاتی که می‌شد را به ایشان گفتم. دیدیم که به مجارستان رفتند و با فرم خوبی طلا گرفتند. در مسابقات المپیک هم هیچ مشکلی نداشتند و شانه‌اش باز بود. در مسابقه فینال که به مدال نقره رسیدند، ناگهان صحبت از ساپورت شد و به دکتر شادگان ایراد گرفتند که چرا تیپینگ نمی‌کنید. در حالی که این اتفاق باید قبل از شروع رقابت‌ها رخ می‌داد. در مسابقه آخر به دلیل ضربه‌ای که به شانه‌اش وارد شد، ضایعه جدیدی در شانه‌اش ایجاد شده است.

اصلانی در ادامه با کنایه به وضعیت عملکرد فدراسیون کشتی گفت: آیا همه باید مدال طلا بگیرند؟ در کاروان المپیک ایران چند کشتی‌گیر بود؟ آیا همه آنها طلا گرفتند؟ همه آنها شانه خودشان را جراحی کرده بودند؟ کاش جوانمرد باشیم و به غیر از فرافکنی کردن، مردانه صحبت کنیم و اشکال کارمان را به گردن دیگران نیندازیم. با این صحبت‌ها، کار اشتباه یک اشتباه باقی می‌ماند.

جراح شانه حسن یزدانی تاکید کرد: مسئول محترم فدراسیون در آن مصاحبه خودش گفت که جراحی حسن یزدانی در خارج از کشور انجام می‌شود و من بسیار خوشحال هستم که این اتفاق در جایی می‌افتد که امکانات بیشتری دارند اگرچه به مانند ما دلسوز نیستند.

منبع: ورزش سه

سایر اخبار
ارسال نظرات
غیر قابل انتشار: ۰ | در انتظار بررسی: ۰ | انتشار یافته:
گوناگون