کشف دانشمندان: دلیل خواندن خروس طلوع خورشید نیست!

کشف دانشمندان: دلیل خواندن خروس طلوع خورشید نیست!
محققان ژاپنی در تحقیقاتی که پیرامون ارتباط بانگ خروس و طلوع خورشید داشتند با نتیجه‌ای شگفت‌انگیز روبرو شدند و گفتند این باور که از قدیم‌الایام ایجاد شده، کاملا اشتباه است.
کد خبر: ۳۱۶۲
|
۱۸ دی ۱۴۰۲ - ۱۹:۱۵

به گزارش زی‌سان، به نقل از سایت دویچه وله، خروس نه تنها در طلوع آفتاب، بلکه در طول روز مکرراً بانگ می‌زند. او فقط در شب برای استراحت، دست از فریاد زدن می‌کشد و با طلوع خورشید دوباره شروع به خواندن می‌کند. به همین دلیل، بانگ خروس با طلوع خورشید و آغاز یک روز جدید همراه است.

دانشمندان رفتار تعدادی از خروس‌ها را مشاهده کردند که برخی از آن‌ها در معرض نور ضعیف دائمی قرار داشتند، به طوری که دیگر قادر به تعیین عینی زمان روز نبودند. با این حال، آن‌ها در اوایل صبح به طور معمول فریاد می‌زدند و هفته‌ها به این کار ادامه می‌دادند. این نشان می‌دهد که خروس اساساً از ساعت بیولوژیکی خود پیروی می‌کند.

ساعت بیولوژیکی خروس درست شبیه به انسان، آن را به سیستم‌های تکرارشونده طبیعت، از جمله نور روز مرتبط می‌کند، اما برای شروع بانگ زدن هر روز صبح به نور به عنوان سیگنال نیاز ندارد. با این حال، نور به طور کلی تأثیر خاصی بر آن دارد. 

محققان متوجه شدند که وقتی شرایط نور تغییر می‌کند و گاهی اوقات روشن‌تر و گاهی تاریک‌تر می‌شود، در خواندن خروس‌ها تاثیر داشته و خروس در نور شدید بیشتر بانگ می‌زند.

محققان همچنین دریافتند آنچه خروس را تشویق می‌کند بیشتر بانگ بزند، شنیدن بانگ خروس دیگر است. این به وضوح در اوایل صبح در روستا‌ها مشاهده می‌شود. وقتی خروس شروع به بانگ زدن می‌کند، خروس دیگر به پیروی از او، شروع به خواندن می‌کند و این چرخه همینطور ادامه دارد. به نظر می‌رسد همه آن‌ها از طریق ساعت بیولوژیکی کار می‌کنند.

سایر اخبار
ارسال نظرات
غیر قابل انتشار: ۰ | در انتظار بررسی: ۰ | انتشار یافته:
گوناگون