نکته‌ای خاص از جلسه رای اعتماد که پنهان ماند

نکته‌ای خاص از جلسه رای اعتماد که پنهان ماند
نطق دیروز پزشکیان در جلسه رای اعتماد مجلس و تاکید و ارجاع متعدد او به تایید گزینه‌هایش از سمت فرادست موجب اظهارنظر‌های زیادی شده است.
کد خبر: ۳۱۵۵۲
|
۰۱ شهريور ۱۴۰۳ - ۰۹:۰۴

نطق دیروز پزشکیان در جلسه رای اعتماد مجلس و تاکید و ارجاع متعدد او به تایید گزینه‌هایش از سمت فرادست موجب اظهارنظر‌های زیادی شده است. این عبارتی که حسام آشنا با عنوان رئیس‌الوزرا" نوشته، برآمده از آرای موجود در شبکه‌های اجتماعی است، البته هر کس از دیدگاه خودش به ماجرا نگاه کرده، آشنا ننوشته رئیس‌جمهور، نوشته رئیس‌الوزرا، از آن طرف عبدی در حمایت از پزشکیان این رئیس‌الوزرا را به آن رییس‌جمهور ترجیح داده، شریعمتداری و مطهری هم اساسا از زاویه دیگری به ماجرا نگاه کرده‌اند.

حسام‌الدین آشنا با انتشار توئیتی به نطق پزشکیان در دفاع از کابینه پیشنهادی واکنش نشان داد.

نکته‌ای خاص از جلسه رای اعتماد که پنهان ماند

عباس عبدی پاسخی کنایه‌آمیز به حسام‌الدین آشنا داد: من نمی‌دانم خواسته‌اند با کاربرد کلمه «رئیس الوزرا» تعریف کنند یا تخفیف دهند. اما اگر تخفیف باشد که ظاهراً این طوری است، باید گفت در مقایسه با رئیس جمهوری که در مجلس اصلاح‌طلب وزیر بهداشتش آقای نمکی می‌شود، ما این رئیس الوزرا را هزار برابر ترجیح می‌دهیم که در مجلس اصولگرا می‌تواند یک کسی مثل ظفرقندی را وزیر کند؛ یا رئیس جمهوری که در مجلس اصلاح‌طلب نفر بیست‌ویکمش را معرفی می‌کند، چرا نیامد اینها را اعلام کند که مقامات بالا نگذاشتند یا به چرا نتوانست توافق‌سازی کند؟

نگفتن یک مسأله به معنای نبودن آن نیست. آنچه هست را باید گفت و این صداقت آقای پزشکیان مهمتر از هرچیز است. اگر منظور تخفیف است که امیدوارم نباشد، این را شاهدی می‌گیرم به اینکه اصولاً چرا دولت روحانی به آن وضعیت دچار شد و شکست فاحش خورد.

دلیل اصلی‌اش این است که هیچ درکی از وفاق، همراهی و همفکری با هیچ‌کس نداشتند؛ نه با بالا و نه با پایین. نتیجه طرد از سوی دو طرف بود.

علی مطهری اینگونه به نطق رئیس‌جمهور واکنش نشان داد: اینطور نیست که آقای پزشکیان از رهبری هزینه کرده باشد بلکه شفاف سازی کرد و واقعیات را گفت. نمایندگان را در جریان گذاشت که فلان وزیر مورد تاکید رهبری است تا این موضوع را بدانند و در رأی‌شان تاثیر بگذارد. به نظر من کار درستی است که مسائل پشت پرده‌ای نداشته باشیم. اگر فضای تفاهم همینطور باقی بماند، این دولت می‌تواند موفق باشد. عنوان وفاق ملی، عنوان خیلی خوبی است که برای دولت بیان شده و می‌تواند در موفقیت آن موثر باشد. اولویت دولت هم باید مسائل اقتصادی باشد که وابسته به روابط خارجی و رفع تحریم‌ها، ایجاد موازنه در سیاست خارجی بین غرب و شرق است.

حسین شریعتمداری هم در مخالفت با نطق پزشکیان در روزنامه کیهان مطلبی منتشر کرد: جناب پزشکیان در جلسه علنی دیروز مجلس و پیش از آن نیز به تلویح و گاه به تصریح فرموده بودند که در انتخاب تمامی وزرا با رهبر معظم انقلاب «هماهنگی» شده است! این ادعای ایشان بلافاصله به دستاویز و بهانه‌ای برای دشمنان تابلودار نظام تبدیل شد که با استناد به اظهارات آقای پزشکیان، مردم‌سالاری و جایگاه مجلس و حتی اختیارات رئیس‌جمهور را در جمهوری اسلامی ایران به زیر بکشند!

ادعای غیرواقعی دیروز شما همان‌گونه که قابل پیش‌بینی بود با استقبال گسترده دشمنان قسم‌خورده نظام روبه‌رو شده است و از آنجا که امروزه جنابعالی رئیس‌جمهور همه مردم و تابلوی تمامیت نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران هستید، انتظار آن است که اظهارات مورد اشاره دیروز خود را تصحیح بفرمایید و راه را بر سوءاستفاده دشمنان سد کرده و آنان را مانند همیشه ناکام بگذارید.

منبع: برترین‌ها

سایر اخبار
ارسال نظرات
غیر قابل انتشار: ۰ | در انتظار بررسی: ۰ | انتشار یافته:
گوناگون