۲۸ زائر پاکستانی جان باختند

جزئیات تصادف مرگبار اتوبوس پاکستانی‌ها در یزد

جزئیات تصادف مرگبار اتوبوس پاکستانی‌ها در یزد
به دنبال حادثه واژگونی اتوبوس زائران پاکستانی در دهشیر شهرستان تفت استان یزد تاکنون جان باختن ۲۸ زائر و مصدومیت ۲۳ نفر تایید شده است.
کد خبر: ۳۱۴۲۵
|
۳۱ مرداد ۱۴۰۳ - ۰۹:۰۸

زی‌سان: به دنبال حادثه واژگونی اتوبوس زائران پاکستانی در دهشیر شهرستان تفت استان یزد تاکنون جان باختن ۲۸ زائر و مصدومیت ۲۳ نفر تایید شده است.

 بنا بر اعلام اورژانس یزد این حادثه در اثر واژگونی و آتش سوزی اتوبوس زائران پاکستانی در ساعت ۲۱:۵۴ روز ۳۰ مردادماه در روبروی پاسگاه دهشیر شهرستان تفت اتفاق افتاده که بلافاصله ۹ کد امدادی آمبولانس اورژانس و چهار کد هلال احمر از استان یزد به منطقه اعزام شده است.

این اتوبوس که از مرز‌های شرقی ایران در سیستان و بلوچستان به سمت مرز چذابه خوزستان در حرکت بوده، تعداد ۵۳ نفر سرنشین داشته است.

با توجه به تعداد بالای سرنشینان، تاکنون تعداد ۲۸ نفر فوتی و ۲۳ نفر مصدوم در این حادثه تایید شده است.

بیمارستان‌های خاتم الانبیاء ابرکوه، شهید بهشتی تفت و بیمارستان شهید رهنمون یزد جهت پذیرش مصدومان به حالت آماده باش درآمده‌اند.

با توجه به ماموریت اتوبوس آمبولانس یزد در مراسم اربعین، اتوامبولانسی از استان فارس جهت امدادرسانی به مصدومان حادثه اعزام شده است.

نقص فنی در سیستم ترمز، ناآشنایی راننده با مسیر و فرسودگی خودرو به عنوان دلایل این حادثه اعلام شده است.

اسامی مسافران اتوبوس حادثه دیده زائران پاکستانی

جزئیات تصادف مرگبار اتوبوس پاکستانی‌ها در یزد

پلیس راهور: علت واژگونی اتوبوس حامل زائران پاکستانی، نقص فنی در سیستم ترمز بود

رئیس پلیس راهور فراجا، علت اصلی حادثه واژگونی اتوبوس حامل زائران اربعینی در جاده دهشیر یزد را نقص فنی در سیستم ترمز و در نتیجه از دست رفتن کنترل وسیله نقلیه توسط راننده اعلام کرد.

به گزارش پلیس راهور، سردار سید تیمور حسینی روز چهارشنبه با تأسف فراوان از وقوع حادثه دلخراش واژگونی یک دستگاه اتوبوس مسافربری حامل زائران پاکستانی مدل ۲۰۱۹ در محور دهشیر به تفت استان یزد خبر داد.

وی افزود: بر اساس آخرین گزارش‌های دریافتی، این حادثه در ساعات ساعت ۲۱:۴۸ شامگاه ۳۰ مردادماه داده است که متأسفانه بر اثر این حادثه دلخراش، ۲۸ نفر از سرنشینان اتوبوس جانشان را از دست داده‌اند و ۲۳ نفر دیگر مجروح شده‌اند.

براساس بررسی‌های اولیه کارشناسان پلیس راهور، نقص فنی در سیستم ترمز و شیب زیاد محور از عوامل اصلی وقوع این حادثه تلخ بوده است، بلافاصله پس از وقوع حادثه، نیرو‌های امدادی به محل حادثه اعزام شده و عملیات امداد و نجات مصدومان را آغاز کردند و صدومان این حادثه به نزدیک‌ترین مراکز درمانی منتقل شده‌اند.

کارشناسان پلیس راهور در محل حادثه حضور یافته و بررسی‌های دقیق‌تری در خصوص علت حادثه در حال انجام است.

سردار حسینی ضمن عرض تسلیت به خانواده‌های داغدار، از همه رانندگان تقاضا کرد به نکات ایمنی از جمله رعایت سرعت مطمئنه، توجه به علائم راهنمایی و رانندگی، نگهداری از وسیله نقلیه، استراحت کافی و استفاده از کمربند ایمنی توجه ویژه داشته باشند.

سایر اخبار
ارسال نظرات
غیر قابل انتشار: ۰ | در انتظار بررسی: ۰ | انتشار یافته:
گوناگون