مخاطب «یاغی» چه کسی است؟

پشت‌پرده دعوای هاشمی‌نسب با استقلال و نکونام

پشت‌پرده دعوای هاشمی‌نسب با استقلال و نکونام
تمامی شواهد نشان می‌دهد اختلافاتی میان نکونام و هاشمی‌نسب به وجود آمده است، اما این بدین معنا نیست پای مسائل مالی در میان نیست. هاشمی نسب در اظهارات اخیر خود می‌گوید: «واقعیت را به آنها بگویید که از روز اول چه اتفاقی افتاده است نه اینکه مرحله آخرش را می‌گویید مهدی هاشمی‌نسب به خاطر پول نیامد.»
کد خبر: ۳۱۱۱۴
|
۲۸ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۶:۵۲

زی‌سان: مهدی هاشمی‌نسب پس از چند هفته جنجال رسانه‌ای امروز یک‌شنبه (۲۸ مرداد) در مراسم بزرگداشت عکاسان ورزشی سخنانی جنجالی بر زبان آورد تا بار دیگر موضوع عدم حضور او بر روی نیکمت استقلال در فصل جدید به صدر اخبار بازگردد. 

به گزارش «زی‌سان»، در شرایطی که مهدی هاشمی نسب، فصل گذشته نقشی پررنگ را بر روی نیمکمت استقلال ایفا کرد و همواره در صدر جنجال‌ها قرار داشت، بر خلاف تمامی مربیان، قراردادش را به آبی‌پوشان پایتخت تمدید نکرد تا ماجرای جدایی او به یک مساله برای طرفداران و افکار عمومی تبدیل شود. حالا مساله مهم این است که علت عدم تمدید قرارداد هاشمی‌نسب با باشگاه استقلال چیست؟ آیا مساله پول در میان است یا اختلافات شخصی؟

کلاس مربی‌گری هاشمی نسب

در هفته‌های گذشته گفته می‌شد هاشمی‌نسب به دلیل حضور در کلاس‌های مربیگری فرصت حضور در تمرینات را ندارد، اما حتی بعد از پایان کلاس‌های مربیگری هم خبری از حضور او در تمرینات استقلال نشد تا این شائبه به وجود بیاید که مشکلی وجود دارد که باعث شده هاشمی‌نسب در تمرینات غایب باشد.

نکته جالب این که درست در روز پایانی کلاس‌های مربیگری هاشمی‌نسب به باشگاه استقلال رفت تا درباره ادامه همکاری با مدیران استقلال مذاکره کند. اما غیبت او در تمرینات روز‌های بعد نشان داد این مذاکرات به جایی نرسیده است و ظاهرا اختلافات بزرگی بین دو طرف وجود دارد.

آیا پای پول و عدم توافق مالی در میان است؟ 

از همان پایان فصل گذشته برخی شایعات پیرامون اختلاف مالی هاشمی‌نسب با باشگاه در میان رسانه‌ها مطرح بود. این شایعات پس از عدم حضور سر طلایی آبی‌ها رد تمرینات پیش فصل بیش از بیش تقویت شد. به‌گونه‌ای که حتی خبرگزاری ایرنا مدعی شد که تحقیقات‌شان از عدم تخفیف هاشمی‌نسب به باشگاه و عدم توافق مالی میان طرفین ارتباط دارد. 

پشت پرده دعوای هاشمی‌نسب با استقلال و نکونام

اما هاشمی نسب به طور جدی مساله مالی را در ماجرای جدایی از استقلال به شدت رد کرد. او در مصاحبه امروز خود گفت: «اگر قرار باشد بگویند مهدی هاشمی‌نسب به خاطر پول با استقلال به مشکل خورده، یکسری حرف‌ها را خواهم زد. یک هوادار استقلال برایم کامنت گذاشت که تو هم تو زرد از آب درآمدی و به خاطر پول نیامدی. باز هم می‌گویم که اگر قرار باشد مرا جلوی هواداران استقلال بگذارند، با بد اتفاقی دارند بازی می‌کنند. سکوت می‌کنم و از نکونام می‌خواهم توضیح دهد که درباره این اتفاقات توضیح دهد و واقعیت را بگوید تا رفاقتمان پابرجا بماند و گرنه من بدون سانسور، تمام واقعیت را خواهم گفت.

هاشمی در ادامه اظهارات تهدیدآمیر خود گفت: به یکسری آدم‌ها نمی‌شود گفت رفیق؛ تا آخر عمر قدرشناس هواداران استقلال هستم. باز هم تاکید می‌کنم و به زبان فارسی می‌گویم که مرا جلوی هوادار استقلال نگذارید و نگویید هاشمی‌نسب به خاطر پول نیامده است. خانواده و هوادار استقلال، برای من از پول مهمتر است. برای من زرنگ‌بازی درنیاورید، من ۲۱ سال قبل این مکتب زرنگی فوتبال، را در بین بزرگان فوتبال و کسانی که یکسری کار را در فوتبال تدریس می‌کردند، یاد گرفتم. اگر چیزی بروز نمی‌دهم، از روی نجابتم است. اصلا دنبال این نیستم که به استقلال برگردم.  حرف برای گفتن خیلی زیاد است، اما باز هم می‌گویم که مرا جلوی هوادار نگذارید.

البته یاغی فوتبال ایران قبل‌تر نیز گفته بود: این موضوع یعنی این که به‌خاطر مسائل مالی هنوز به تیم برنگشته‌ام را دوستان می‌توانند از خود آقای نکونام سوال کنند، چون در این مورد هر چیزی بگویم، شاید بعضی‌ها این طور برداشت کنند که من به‌خاطر پول دوباره برنگشتم!

اختلافات شخصی با جواد نکونام و مدیریت باشگاه

در کنار مساله اختلاف مالی که هاشمی‌نسب به شدت آن را رد می‌کند، نگاه‌ها به سوی احتمال اختلافات شخصی جواد نکونام با مهدی معطوف شده است. در ابتدا باید توجه داشت که هاشمی‌نسب در نساجی و فولاد، دستیار نکونام بود. جواد نکونام پس از انتخاب به عنوان سرمربی استقلال فهرست دستیاران خودش را در اختیار باشگاه قرار داد؛ فهرستی که نام هاشمی‌نسب در صدر آن قرار داشت. این اتفاق باعث شد تا مدافع سال‌های دور استقلال به کمپ زنده‌یاد ناصر حجازی رفته و درباره همکاری مجدد با نکونام گفتگو کند.

پشت پرده دعوای هاشمی‌نسب با استقلال و نکونام

سوابق موجود نشان می‌دهد که میان جواد و مهدی، رابطه‌ای دوستانه و حسنه وجود داشته است، اما امروز هاشمی‌نسب با طرح انتقاداتی کنایه‌آمیز به رفاقت، به نوعی بر فرضیه اختلاف خود با سرمربی آبی‌ها دامن زد. او در مراسم بزرگداشت عکاسان ورزشی گفت: رفاقت یک بو‌هایی گرفته که نمی‌دانم به شما بگویم چه بویی گرفته یا نه! اصلا رفاقتی وجود ندارد، اندازه‌ی بعضی آدم‌ها این نیست که اسم‌شان را رفیق بگذاریم و در ازای صد قدمی که برای‌شان برداشتیم، توان دو قدم برداشتن را ندارند. به قول یک بزرگی در فوتبال می‌گفت: یک نفر یک پل به ما نشان دهد که ما سی و سه پل را به او نشان دهیم!

این اظهارات به وضوح نشان می‌دهد اختلافاتی میان نکونام و هاشمی‌نسب به وجود آمده است، اما این بدین معنا نیست که پای مسائل مالی در میان نباشد. هاشمی نسب در اظهارات اخیر خود می‌گوید: «واقعیت را به آنها بگویید که از روز اول چه اتفاقی افتاده است نه اینکه مرحله آخرش را می‌گویید مهدی هاشمی‌نسب به خاطر پول نیامد.» این جمله به طور حتم بدین معناست که اختلافات مالی‌ای وجود داشته و شاید گله هاشمی‌نسب از نکونام این است که او را در جهت گرفتن مطالبات یا افزایش دستمزد همراهی نکرده است.

سایر اخبار
ارسال نظرات
غیر قابل انتشار: ۰ | در انتظار بررسی: ۰ | انتشار یافته:
گوناگون