صحبت‌های تند و جنجالی هاشمی‌نسب علیه جواد نکونام! + ویدئو

صحبت‌های تند و جنجالی هاشمی‌نسب علیه جواد نکونام! + ویدئو
مربی فصل پیش استقلال که احتمالا جایی در کادر فنی امسال نخواهد داشت، در مصاحبه با خبرنگاران از چیز‌هایی صحبت کرد که می‌تواند آرامش باشگاه را تحت تاثیر قرار بدهد.
کد خبر: ۳۱۱۰۰
|
۲۸ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۴:۴۹

مهدی هاشمی نسب، مربی فصل گذشته استقلال، با غیبتش در این فصل روی نیمکت آبی‌ها خبرساز شده است. جواد نکونام در این هفته حاضر نشد در کنفرانسش در مورد علت نبودن هاشمی نسب توضیح دهد و گفت که سوال حاشیه‌ای نپرسید.

حالا مهدی هاشمی نسب که در مراسم بزرگداشت عکاسان ورزشی برگزار شده بود، جواب این صحبت‌ها را داد و عنوان کرد او کسی بوده که حواشی تیم نکونام را به دوش می‌کشید و از سرمربی استقلال خواست در این مورد توصیح دهد وگرنه بدون سانسور صحبت‌های مهمی را به زبان خواهد آورد.

*در مراسم بزرگداشت عکاسان شرکت کردید.

تبریک می‌گویم روز عکاس را به پیشکسوتان عزیز. از آقای تبریزی گرفته تا آقای کاوه و بقیه دوستان و نسل جدید. مهدی افشاری، مسعود اکبری، آقای خیرخواه و زارعیان و خیلی دیگر که حضور ذهن ندارم. همچنین بانوان عزیز که زحمت می‌کشند. کاری از دست ما برای این عزیزان بر نمی‌آید و دیدشان از نزدیک شاید ذره‌ای از محبت‌هایشان را جبران کند. باید قدردان‌شان باشیم و سر تعظیم فرود بیاوریم. الان اگر چهار نفر ما را می‌شناسند مدیون اینها هستیم.

*رابطه شما فوتبالی‌ها با خبرنگاران بهتر است یا عکاس‌ها؟
من همیشه ارتباط خوبی با عکاسان و خبرنگاران داشتم. بی دلیل نبوده، چون تیتر‌های زیادی به آنها دادم. همیشه عمو فرشاد (عباسی) می‌گفت که مهدی هاشمی نسب همیشه برای تیتر یک و روی جلد خیلی خوب است و این به من انگیزه‌ای برای شادی گل‌هایم می‌شد. امیدوارم بهترین‌ها برای‌شان رقم بخورد.

*کلاس‌های A آسیا را شرکت کردید، چقدر مهدی هاشمی نسب بعد از این کلاس‌ها تغییر کرد؟

همانجور که قبلا گفتم، دنیای بازیگری با مربیگری خیلی فرق دارد. این کلاس خیلی چیز‌ها را یادم داد. اینکه چجوری با بازیکن‌ها برخورد کنیم، نحوه تمرینات و بحث روانشناسی و آمادگی جسمانی بود و خیلی کمک کرد. این دلیل نمی‌شود همین‌جا استوپ کنیم. جاده مربیگری بی انتهاست و هرچی یاد بگیری باید در آن درس پس بدهیم. انشاالله اگر قرار است در این فوتبال باشیم و مربیگری کنیم، خیلی بیشتر یاد بگیریم.

*فردای آن کلاس‌ها سیدجلال حسینی رفت با باشگاه پرسپولیس بست ولی شما با استقلال قرارداد نبستید!
من در استقلال ۲۱ سال است خط قرمزی دارم به نام هوادار. اگر قرار باشد من را جلوی هواداران استقلال بگذارند، صحبت‌هایی می‌کنم که دوست ندارم اینجا عنوان کنم ولی به جان مادرم که می‌خواهم دنیاش نباشد، وقتی جان مادرم را قسم می‌خورم، صحبت‌هایی می‌کنم که... چی بگم؟ نون و نمک‌شان را خوردم، حرمت نگه داشتم و رفاقت کردم برای‌شان. ولی اگر قرار باشد توپ را در زمین من بیاندازند و بگویند مهدی هاشمی نسب به خاطر پول نیامده استقلال، یک‌سری صحبت‌های باز را انجام دادم با شما (خبرنگاران) که خودتان شنیدید چی گفتم. من نه اهل تهدید هستم و نه می‌خواهم پل برای خودم نگه دارم.

*یک میلیارد هم تخفیف دادید...

اصلا نمی‌خواهم صحبت‌های خصوصی‌مان را بگویم. دوست ندارم من را جلوی هوادار بگذارند. اگر این حرف را می‌زنم، دیشب می‌خواستم استوری بگذارم به یک دلیل. دیشب یک هوادار استقلال به من کامنت داد که شما هم تو زرد از آب در آمدی و به خاطر پول نیامدی استقلال! می‌خواستم همانجا این پرونده را ببندم. یکی از دوستان خوبم، دکتر نوروزی از کانادا زنگ زد و گفت دو روز دست نگه دارد. من تحمل این را ندارم که بخواهند من را جلوی هواداران استقلال بگذارند. من با اینها زندگی کردم و دلی جلو رفتم. اگر کسی فکر کند زرنگ است و باتوجه به آن بخش رسانه‌ای که پشت پرده دارند، بخواهند من را جلوی هوادار بگذارند، با بد اتفاقی بازی می‌کنند! امیدوارم این اتفاق نیفتد. من سکوت می‌کنم. همانطور که قبلا گفتم، آقای نکونام بیا توضیح بده راجع به این اتفاقات. مهدی هاشمی تسب جزو حاشیه نیست. هاشمی نسب کسی بود که کل حاشیه‌های تیمت را به دوش کشید. واقعیت را به مردم بگو، مخلصت هم هستم و بگذار رفاقت مان بماند. یا اینکه من صحبت می‌کنم و ریز واقعیت را می‌گویم. وقتی ریز واقعیت را بگویم دیگر سانسوری وجود ندارد. من را جلوی هوادار نگذارید خواهش می‌کنم!

واقعیت را به آنها بگویید که از روز اول چه اتفاقی افتاده است نه اینکه مرحله آخرش را می‌گویید مهدی هاشمی‌نسب به خاطر پول نیامد.

*در مورد رفاقت صحبت کردید، انتظارات شما از این رفاقت برآورده شد؟ 

رفاقت یک بو‌هایی گرفته که نمی‌دانم به شما بگویم چه بویی گرفته یا نه! اصلا رفاقتی وجود ندارد، اندازه‌ی بعضی آدم‌ها این نیست که اسم‌شان را رفیق بگذاریم و در ازای صد قدمی که برای‌شان برداشتیم، توان دو قدم برداشتن را ندارند. به قول یک بزرگی در فوتبال می‌گفت: یک نفر یک پل به ما نشان دهد که ما سی و سه پل را به او نشان دهیم!

* شما فصل گذشته مقطعی در استقلال حضور نداشتید و بازیکنانی مثل مهدی مهدی‌پور سراغ شما را می‌گرفتند، عدم حضور شما در استقلال تاثیرگذار است؟ 

هیچ تاثیری ندارد، استقلال آن قدر بزرگ است و پیشکسوتان بزرگی دارد و همین که مهدی هاشمی‌نسب را یک سال در کنار خودشان به عنوان مربی پذیرفتند؛ جایگاهی که در آن منصور پورحیدری نشسته، برایم باعث افتخار است. تا آخر عمرم ممنون آنها هستم. من قدرشناس هستم و نمی‌دانم چگونه محبت هواداران استقلال را جبران کنم. من دارم فارسی صحبت می‌کنم و می‌گویم مرا مقابل هوادار قرار ندهید و نگویید هاشمی‌نسب به خاطر پول نیامد. اگر فارسی هم نمی‌دانید بگویید برای‌تان ترجمه کنند!

*گفتید پول برایتان مهم نیست.

اگر پولکی هم باشم، حقم این است که پول بگیرم، با این حال چیز‌های مهم‌تری وجود دارد؛ همانطور که خانواده‌ام از پول برایم مهم‌تر است، هوادار هم از پول برایم اهمیت بیش‌تری دارد. زرنگ‌بازی در نیاورید، این مکتب زرنگ‌بازی را من بیست و یک سال پیش در مکتب بزرگان فوتبال یاد گرفتم. کسانی که این کار را تدریس می‌کردند ولی اگر نشان نمی‌دهم به خاطر نجابت من است، مرا اسب فرض نکنید!

*هواداران امیدوار باشند که شما برمی‌گردید؟

من اصلا دنبال برگشتن نیستم. من چه باشم چه نباشم برای موفقیت استقلال دعا می‌کنم، من فقط یک جا برای موفقیت استقلال دعا نمیکنم آن هم وقتی که جایی باشم مقابل استقلال بازی کنم و آن‌موقع است که آرزوی باخت استقلال را دارم. من به خاطر خود استقلال عاشق استقلال نشدم، به خاطر هوادارانش عاشق استقلال شدم. اگر یک روزی هم... ولش کن، من را جلوی هواداران نگذارید.

*فکر نمی‌کنید همین محبوبیت اذیت‌کننده است؟ 

حرف خیلی هست، به خاطر همین تکرار می‌کنم که مرا جلوی هوادار نگذارید، تکرار می‌کنم، من را جلوی هوادار نگذارید، همین!

سایر اخبار
ارسال نظرات
غیر قابل انتشار: ۰ | در انتظار بررسی: ۰ | انتشار یافته:
گوناگون