طرز تهیه والک پلو غذای مشترک کرمانشاهی و تهرانی را یاد بگیرید

طرز تهیه والک پلو غذای مشترک کرمانشاهی و تهرانی را یاد بگیرید
والک پلو یکی از غذا‌های محلی استان تهران و استان کرمانشاه است که با نوعی سبزی فصلی به نام والک طبخ می‌شود. در این مطلب طرز تهیه والک پلو خوشمزه را بخوانید.
کد خبر: ۳۰۷۵۸
|
۳۰ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۱:۰۶

طرز تهیه والک پلو این غذای متفاوت و خاص که به نظر می‌رسد هم مردم کرمانشاه به آن علاقه دارند هم مردم شمال تهران، بپزید و از طعم جادویی‌اش لذت ببرید.

زی‌سان: شاید اگر نام این غذا را اولین بار ببینید، برایتان کمی عجیب به نظر برسد، اما والک پلو در واقع یک پلوی مخلوط با یک نوع سبزی مخصوص به نام والک است که معمولاً در فصل بهار و تابستان و در کوهپایه‌های البرز می‌روید. والک پلو خوشمزه و سرشار از خاصیت است. در ادامه طرز تهیه والک پلو را بخوانید.

آنچه در ادامه خواهید آموخت:

  • والک پلو غذای کجاست؟
  • مواد لازم والک پلو
  • طرز تهیه والک پلو

والک پلو غذای کجاست؟

والک پلو یکی از غذا‌های محلی استان تهران و استان کرمانشاه است.

طرز تهیه والک پلو

طرز تهیه والک پلو

مرحله اول: برنج را با مقداری آب گرم و نمک به مدت ۱ ساعت بخیسانید.

مرحله دوم: به گزارش زی‌سان، والک‌ها را بشویید و در آبکش بریزید. پس از این که آب اضافی والک‌ها رفت، آنها را به صورت درشت خُرد کنید.

مرحله سوم: ساقه سیر تازه را بشویید و درشت خُرد کنید.

مرحله چهارم: برنج را داخل یک قابلمه مناسب بریزید، والک‌های خُرد شده را به همراه ساقه سیر تازه خُرد شده به برنج اضافه کنید. تا حدود ۲ بند انگشت روی برنج آب گرم بریزید سپس قابلمه را روی حرارت بگذارید.

مرحله پنجم: پس از این که آب درون قابلمه به جوش آمد و برنج شروع به جوشیدن کرد، چند دقیقه یک بار محتویات داخل قابلمه را به هم بزنید تا برنج تَه نگیرد.

مرحله ششم: به گزارش زی‌سان، نمک برنج را بچشید و اگر کم نمک بود، کمی نمک به آن اضافه کنید.

مرحله هفتم: وقتی آب برنج کشید، کمی روغن به آن اضافه کنید. روی درب قابلمه دم کنی بگذارید. قابلمه را روی شعله پخش کن و با حرارت کم قرار دهید تا دَم بکشد.

مرحله آخر: پس از گذشت حدود ۳۰ دقیقه والک پلوی خوشمزه شما آماده است. آن را در ظرف سرو بکشید و با مرغ سرخ شده یا ماهیچه پخته شده و سالاد نوش جان کنید.

پیشنهاد: طرز تهیه نخود پلو با شوید را در عرض ۵ دقیقه یاد بگیرید!

سخن پایانی

در این مطلب طرز تهیه والک پلو را به شما آموزش دادیم. از آن جایی که سبزی والک بسیار پُرخاصیت است؛ پیشنهاد می‌کنیم در فصل بهار و تابستان حتماً این پلوی خوشمزه را طبخ کنید و نوش جان کنید.

 

*طرز پخت: زهرا راستین

سایر اخبار
ارسال نظرات
غیر قابل انتشار: ۰ | در انتظار بررسی: ۰ | انتشار یافته:
گوناگون