بالاخره غول ترک رفت، حالا دیگر سلطنت امیرحسین رقیب ندارد

بالاخره غول ترک رفت، حالا دیگر سلطنت امیرحسین رقیب ندارد
امیرحسین زارع در جدالی ناباورانه به شکلی عجیب باخت ولی پیش از آن طا‌ها آکگول بعد از پیروزی مقابل ایال لازاروف قهرمان قرقیزستانی مدال برنز را گرفت تا از این المپیک هم دست خالی برنگردد.
کد خبر: ۳۰۵۰۷
|
۲۳ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۲:۵۴

کام ورزش دوستان ما با شکست سه قهرمان نامدار کشتی کشورمان در فینال المپیک تلخ شد. از این جمع یعنی حسن یزدانی، امیرحسین زارع و رحمان عموزاد که در سه شب متوالی کشتی فینال را برگزار کردند، پر امیدترین چهره ما برای مدال طلا امیرحسین زارع بود.

حسن یزدانی مصدوم بود و رقیب او -رمضانوف روس- قبلا در کشتی با بروکس آمریکایی نشان داده بود که ابایی از خطا برای پیروزی ندارد. رقیب رحمان عموزاد نیز یک ژاپنی گمنام بود که هیچکس شناختی از او نداشت. با این وجود کسی گمان نمی‌کرد قهرمان جهان به این جوان تازه وارد ببازد. جوانی که برای رسیدن به دوبنده تیم ملی ژاپن اتوگورو قهرمان المپیک قبل در این وزن را برده بود. اما حکایت زارع با هر دو نفر فرق داشت.

او در گروه خود با طا‌ها آکگول مسابقه داد و او را برد. امیرحسین قبلاً سه بار با این اسطوره کشتی دنیا مسابقه داده و یک بار به او باخته بود. همه نگران این کشتی بودیم که خوشبختانه امیرحسین برد. دیگر همه مدال طلا را برایش گذاشته بودند.

بالاخره غول ترک رفت، حالا دیگر سلطنت امیرحسین رقیب ندارد

امیرحسین در فینال با یک قهرمان جهان و عنواندار المپیک یعنی پتریاشیویلی گرجستانی روبرو بود. کسی که سه مدال طلا و ۷ مدال جهان دارد، حریف کوچکی نیست. برنز المپیک ریو تا ۳ ثانیه به پایان وقت به طلای المپیک توکیو تبدیل شده بود، اما یک اشتباه رنگ مدال را نقره کرد. با این همه امیرحسین قبلاً او را بار‌ها شکست داده بود و همه فکر می‌کردیم در المپیک نیز این اتفاق تکرار شود.

امیرحسین در جدالی ناباورانه به شکلی عجیب باخت ولی پیش از آن طا‌ها آکگول بعد از پیروزی مقابل ایال لازاروف قهرمان قرقیزستانی مدال برنز را گرفت تا از این المپیک هم دست خالی برنگردد. در پایان این مسابقه اتفاقی قابل توجه افتاد. هم طا‌ها آکگول و هم رقیب او یعنی برنده و بازنده روی تشک نشسته و شروع به باز کردن بند کفش‌ها کردند. این حرکت در کشتی یعنی اعلام خداحافظی و به این ترتیب بزرگترین رقیب امیرحسین زارع از تشک قهرمانی خداحافظی کرد و رفت.

امیرحسین سایر رقبای این وزن را بار‌ها و بار‌ها در میادین مختلف برده و غول گرجستانی را هم به راحتی می‌برد. فراموش نکنیم که سن او هم بالای ۳۰ سال است و شاید خیلی زود، دیگر روی تشک در میادین جهانی و المپیک او را نبینیم. در سنگین وزن کشتی آزاد قهرمانان به راحتی تا ۳۵ سالگی می‌توانند اقتدار خود روی تشک را حفظ کنند. امیرحسین زارع ما هنوز ۲۴ ساله نشده و لااقل یک دهه برای کسب مدال فرصت دارد و حالا رقیب اصلی او نیز خداحافظی کرده است.

حقیقت این است که امیرحسین طلای المپیک را باخت، اما یک حقیقت دیگر هم این است که آینده متعلق به جوانان است و از امروز دیگر طا‌ها آکگولی دیگر در دنیای کشتی وجود ندارد. گنو هم همیشه باخته و بعد این هم می‌بازد، این یعنی امکان سلطه و سلطنت امیرحسین برای یک دهه در سنگین وزن کشتی جهان و المپیک.

این شکست تلخ است، اما تلخ‌تر از آن، از دست دادن جواهری با استعداد آن هم در سن ۲۳ سالگی است. نباید کاری کنیم که امیرحسین دلسرد شده و قید مدال‌های بعدی را بزند. آینده کشتی متعلق به اوست و خوشبختانه بیشتر اعضای فعلی تیم ملی ما جوان هستند و می‌توانیم تا سال‌ها روی عناوین ایشان حساب کنیم.

منبع: خبر ورزشی

سایر اخبار
ارسال نظرات
غیر قابل انتشار: ۰ | در انتظار بررسی: ۰ | انتشار یافته:
گوناگون