جایزه ۵۰ میلیاردی دومین بوکسور جنجالی المپیک

جایزه ۵۰ میلیاردی دومین بوکسور جنجالی المپیک
بوکسور خبرساز تایوانی به قهرمانی مسابقات بوکس منهای ۵۷ کیلوگرم رسید.
کد خبر: ۳۰۱۷۷
|
۲۱ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۰:۰۴

لین یو تینگ، بوکسور تایوانی در فینال مسابقات بوکس المپیک پاریس با شکست جولیا زرمتا لهستانی، مدال طلای دسته منهای ۵۷ کیلوگرم را به دست آورد، این پیروزی در حالی به دست آمد که لین با تصمیم متفق‌القول داوران (۵-۰) به عنوان قهرمان جدید المپیک شناخته شد.

در این مسابقه مهم فیلیپ شاتریه، رئیس کمیته المپیک، به تماشای فینال نشسته بود و با تشویق‌های خود به لین یو تینگ روحیه داد، این بوکسور ۲۸ ساله با اشک در چشمانش بر روی سکو ایستاد و هواداران حاضر در سالن نیز با ایستادن و تشویق‌های خود او را حمایت کردند.

لین یو تینگ از زمان آغاز بازی‌های المپیک به همراه ایمان خلیف دو بوکسوری بودند که تحت توجه رسانه‌ها قرار داشتند او در این باره گفت: “خواندن و شنیدن یک سری جملات آزارم می‌داد، اما نمی‌توانم به دیگران بگویم درباره من صحبت نکنید” او همچنین تأکید کرد که با وجدان راحت در این مسابقات شرکت کرده است.

مسیر لین به سمت قهرمانی در این رقابت‌ها آسان نبوده و او به ترتیب سیتورا توردیبکوا ازبکستان (۵-۰)، سوتلانا استانوا از بلغارستان (۵-۰)، و اسرا یالدیز، قهرمان ترکیه (۵-۰) را شکست داده و در نهایت به فینال رسید.

این مدال طلا تنها دستاورد او نبود و در کنار آن جایزه ۵۵۰۰۰۰ یورویی که دولت تایوان برای قهرمان خود در نظر گرفته بود دریافت می‌کند و همچنین ماهانه ۳۷۰۰ یورو به عنوان حمایت مالی مادام‌العمر دریافت خواهد کرد.

او از حمایت‌ها و صحبت‌هایی که توماس باخ رئیس کمیته ملی المپیک نسبت به او و ایمان خلیف انجام داد را تاثیرگذار و دلگرم‌کننده عنوان کرد و قدردانی ویژه‌ای از او انجام داد.

منبع: ورزش سه

سایر اخبار
ارسال نظرات
غیر قابل انتشار: ۰ | در انتظار بررسی: ۰ | انتشار یافته:
گوناگون