یک کمپانی رباتیک حدود ۱۰۰ خانه را در تگزاس به‌صورت سه‌بعدی چاپ کرده است

یک کمپانی رباتیک حدود ۱۰۰ خانه را در تگزاس به‌صورت سه‌بعدی چاپ کرده است
پروژه سرمایه‌گذاری مشترک شرکت ساخت‌وساز چاپ سه بعدی ICON و شرکت عمرانی Lennar، شامل ساخت یک مجموعه خانه در شهر جورج‌تاون در ایالت تگزاس آمریکا می‌شود.
کد خبر: ۳۰۰۷۸
|
۲۰ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۰:۳۶

پروژه سرمایه‌گذاری مشترک شرکت ساخت‌وساز چاپ سه بعدی ICON و شرکت عمرانی Lennar، شامل ساخت یک مجموعه خانه در شهر جورج‌تاون در ایالت تگزاس آمریکا می‌شود. این پروژه پس از دو سال در مراحل پایانی قرار دارد.
 
به گزارش engadget، این خانه‌ها، که بخشی از محله‌ای به‌نام ولف رنچ (Wolf Ranch) هستند، با یک دستگاه چاپ سه بعدی بزرگ به نام ولکان (Vulcan) تولید می‌شوند. این دستگاه چاپ سه بعدی خانه حدود ۱۴ متر عرض دارد و وزن آن به بالای ۴.۷۵ تن می‌رسد.
 
این پروژه در نوامبر ۲۰۲۲ آغاز شد و قرار است تا پایان تابستان به هدف خود، که ساخت ۱۰۰ خانه با ولکان بود، برسد. صاحبان این خانه‌ها نیز به‌تدریج دارند به داخل آنها نقل مکان می‌کنند. قیمت این خانه‌ها از ۴۵۰ هزار تا ۶۰۰ هزار دلار متغیر است و تا الان بیش از یک-چهارم آنها فروخته شده‌اند.

خصوصیات خانه‌های چاپ سه بعدی

دستگاه چاپ سه بعدی کمپانی ICON از یک ترکیب پودر بتن، آب، شن و مواد دیگر استفاده می‌کند تا توده‌های لوله‌ای شکل بتن را روی هم بچیند و دیوار‌های خانه را بسازد. معماری این خانه‌ها مدرن و به‌سبک روستایی است و کمپانی معماری BIG-Bjarke Ingels آن را طراحی کرده.
 
این خانه‌ها منازلی یک طبقه هستند که هرکدام سه یا چهار اتاق خواب دارند. ساخت هر خانه حدود سه هفته طول می‌کشد. پی خانه و سقف‌های فلزی آن با روش‌های سنتی و توسط کارگران ساخته می‌شوند.
 
دیوار‌ها بعد از چاپ مانند تکه‌های بسیار بزرگ پارچه مخمل به نظر می‌رسند. آنها به‌گونه‌ای طراحی شده‌اند که دارای قابلیت ارتجاعی باشند و بتوانند در دما‌های بسیار سرد یا گرم پایدار بمانند.
 
کمپانی ICON در طول این پروژه دو ساله، فرایند ساخت را اصلاح و ساده‌تر کرده. آنها ابتدا هر خانه را با کمک پنج گروه خدمه به‌صورت سه بعدی چاپ می‌کردند. اما در حال حاضر، چاپ هر خانه فقط به یک گروه خدمه و یک دستگاه نیاز دارد.
 
تنها نقطه ضعف این خانه‌ها این است که ضخامت دیوار‌ها سیگنال‌های WiFi را مختل می‌کند. ساکنان هر خانه مجبورند به جای یک دستگاه از یک مش روتر اینترنت (سیستمی متشکل از چند دستگاه) در کل خانه استفاده کنند.
 
کمپانی ICON از پرینتر‌های بزرگ خود فقط برای ساخت خانه روی زمین استفاده نخواهد کرد. به‌نظر می‌رسد که ناسا به این فناوری علاقه پیدا کرده و قصد دارد تا از آن برای ساخت خانه در ماه استفاده کند. به این ترتیب، احتمالاً فضانوردان مأموریت‌های آرتمیس نیز در خانه‌های چاپ‌شده سه بعدی مستقر خواهند شد.
 
منبع: دیجیاتو

سایر اخبار
ارسال نظرات
غیر قابل انتشار: ۰ | در انتظار بررسی: ۰ | انتشار یافته:
گوناگون