شگفتی در المپیک: جانشین تیلور شکست خورد

شگفتی در المپیک: جانشین تیلور شکست خورد
ماگومد رمضانوف کشتی گیر بلغارستانی با ارائه یک نمایش نترس و تهاجمی، آرون بروکس کشتی‌گیر وزن ۸۶ کیلویی آمریکایی را شکست داد.
کد خبر: ۲۹۹۴۱
|
۱۸ مرداد ۱۴۰۳ - ۲۰:۳۹

در اولین کشتی مسابقات نیمه نهایی المپیک در وزن ۸۶ کیلوگرم، در شرایطی که همه در انتظار پیروزی آرون بروکس قرمزپوش مقابل حریف بلغاری بودند، این رمضانوف بود که با کنده کشی در دو ثانیه مانده به پایان مسابقه، به طرز معجزه آسایی، نتیجه مبارزه را ۴ به ۳ به سود خودش تغییر داد و به فینال مسابقات صعود کرد.

این یک شکست بزرگ برای کشتی آمریکا بود که آرون بروکس را به جای دیوید تیلور، مدافع عنوان قهرمانی این وزن، روانه مسابقات کرده بود. بروکس در کشتی امروز، با نتیجه سه بر صفر از حریف خود پیش افتاد، اما در یک دقیقه پایانی یک بار خاک شد و در شرایطی که حریف بلغارستانی با دوبنده آرم ایرانی‌اش شدت حملات خود را بالا برده بود، از ترس دریافت اخطار، ناگهان برای گرفتن مچ پای رمضانوف و یورش برد و در شرایطی که تلاش می‌کرد او را به خاک خود بنشاند، اسیر کنده کشی غیر مترقبه حریف خود شد و نتیجه را به او واگذار کرد.

اتفاقی که در دو ثانیه مانده به پایان کشتی رخ داد و خیال همه را بابت مبارزه احتمالی یزدانی با حریف آمریکایی راحت کرد. اگرچه عناوین و افتخارات یزدانی با بروکس به هیچ وجه قابل مقایسه نیست و شاید حتی در صورت صعود فینال هم، او به سختی می‌توانست حریف ستاره کشتی ایران بشود که در حال حاضر در حال مبارزه مقابل حریفی از سن مارینوس که با آمادگی روی تشک آمده است.

البته در میان کشتی نویسان و کشتی دوستان، این گمانه زنی وجود دارد که رمضانوف حریفی دشوارتر از بروکس برای یزدانی در فینال وزن ۸۶ کیلو خواهد بود. این کشتی‌گیر بلغارستانی که در اصل، ریشه بلغارستان دارد، در پایان کشتی جشن مفصلی با مربیانش برگزار کرد و در شرایطی که بروکس لب هایش را می‌جوید، راهی سالن گرم مسابقات شد تا کشتی حسن یزدانی مقابل حریف سن مارینویی را از مانیتور‌های نصب شده در آن سالن تماشا کند.

در حال حاضر همه پیش‌بینی‌ها بر دریافت طلا از سوی حسن یزدانی است که با ارائه‌ای از فنون مختلف در حال چپ و راست کردن حریف خود در مسابقه دوم نیمه نهایی وزن ۸۶ کیلو گرم است.

با این وصف حسن یزدانی به دیدار کشتی‌گیری خواهد رفت که کشورش در دهه‌های ۶۰، ۷۰ و ۸۰ از ابرقدرت‌های کشتی محسوب می‌شد. اما آنها پس از سرافیم بارزاکوف به ندرت کشتی‌گیر صاحب سبک دیگری به دنیا معرفی کرده اند.

البته یزدانی با حواس جمع و با آمادگی کامل و با احتیاط به دیدار حریف خود خواهد رفت چرا که مثل همین کشتی بروکس همیشه احتمال شگفتی وجود دارد، به خصوص که در المپیک شما با سطحی مواجه می‌شوید که گاهی انتظارش را ندارید.

منبع: ورزش سه

سایر اخبار
ارسال نظرات
غیر قابل انتشار: ۰ | در انتظار بررسی: ۰ | انتشار یافته:
گوناگون