یک شکارچی در کنار هریس!

تیم والز، یار انتخاباتی کامالا هریس کیست؟

تیم والز، یار انتخاباتی کامالا هریس کیست؟
والز که در صحنه ملی، چهره‌ای عمدتا ناشناخته بود، در هفته‌های اخیر با اظهارات تند و تیزش درباره جمهوری‌خواهان سر و صدای زیادی به پا کرده است.
کد خبر: ۲۹۷۹۶
|
۱۷ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۱:۵۸

زی‌سان: با گفتن یک جمله در مصاحبه‌ای تلویزیونی درباره رقبای جمهوری‌خواه - «این‌ها واقعا آدم‌های عجیب و غریبی هستند» - تیم والز خیلی سریع وارد رقابت برای تصدی پست معاونت کامالا هریس، نامزد دموکرات‌ها در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا شد.

این مرد ۶۰ ساله رفتاری خودمانی و زبانی ساده، اما تند و تیز در ابراز مخالفت با جمهوری‌خواهان دارد. او که معلم مدارس دولتی، مربی فوتبال آمریکایی و عضو گارد ملی بوده، با پیشینه کاری جذابی وارد سیاست شده است.

سابقه کار سیاسی او، به عنوان نماینده منطقه‌ای متمایل به جمهوری‌خواهان در کنگره و سپس تصویب سیاست‌های چپ‌گرایانه در مقام فرماندار ایالت مینه‌سوتا، می‌تواند در مقطعی که صحنه سیاسی آمریکا به‌شدت دوقطبی شده، جذابیت‌های بسیاری برای گروهی از رای‌دهندگان داشته باشد.

آقای والز اهل مناطق روستایی ایالت نبراسکا است؛ تابستان‌ها کشاورزی و شکار می‌کرد و در سن ۱۷ سالگی به گارد ملی ارتش آمریکا پیوست. او ۲۴ سال داوطلبانه در این نیرو خدمت کرد.

پدرش، که مدیر مدرسه دولتی بود، او را تشویق می‌کرد به ارتش بپیوندد. وقتی ۱۹ ساله بود، پدرش بر اثر سرطان ریه درگذشت.

تیم والز، که فرماندار مینه‌سوتا است، درباره این موضوع صحبت کرده که چطور در آن زمان پرداخت‌های تامین اجتماعی به مادرش کمک کرده، و قانون مربوط به تحصیل کسانی که در ارتش خدمت کرده‌اند، هزینه دانشگاه او را پرداخت کرده است.

والز با گرفتن مدرک معلمی، یک سال به درس دادن در چین مشغول شد که تقریبا با اعترا‌ض‌ها و کشتار میدان تیان‌آن‌من هم‌زمان بود.

او بعدا با همسرش، گوئن ویپل، برای ماه عسل به چین رفت و برای دانشجویان آمریکایی، سفر‌های آموزشی تابستانی به چین ترتیب می‌داد.

پس از بازگشت به نبراسکا، آقای والز به عنوان معلم و مربی فوتبال آمریکایی مشغول به کار شد تا زمانی که همسرش -که او هم در همان مدرسه معلم بود - او را به ایالت مینه‌سوتا، زادگاه خودش، برد. آنها دو فرزند دارند.

آقای والز به عنوان مربی در دبیرستان مانکاتو وست، به توسعه و تقویت برنامه تیم فوتبال آمریکایی مدرسه کمک کرد که به اولین قهرمانی آنها در سطح ایالتی منجر شد.

تیم والز، یار انتخاباتی کامالا هریس کیست؟

او همچنین به خاطر موافقت با مشاوره دادن به ائتلاف دانش‌آموزان همجنس‌گرا و غیرهمجنس‌گرا در مدرسه، در زمانی که همجنس‌گرایی عمدتا مورد سرزنش قرار می‌گرفت، مورد ستایش قرار گرفت.

ورود او به دنیای سیاست به نوعی اتفاقی بوده است. سال ۲۰۰۴، او دو نفر از دانش‌آموزانش را برای شرکت در یک تجمع انتخاباتی جورج دبلیو بوش، نامزد جمهوری‌خواهان، همراهی کرد، اما این کودکان -که دموکرات‌هایی بودند که برچسب‌های جان کری، رقیب جورج بوش را داشتند- به عنوان «تهدیدی برای رئیس‌جمهور» تلقی شدند و از حضور در آن تجمع منع شدند.

تیم والز از این حادثه خشمگین شد و شروع به کمک‌های داوطلبانه به کارزار انتخاباتی جان کری کرد. همین کار باعث شد او با افرادی آشنا شود که در نهایت منجر به حضور او در رقابت‌های کنگره در سال ۲۰۰۶ شد.

او در منطقه‌ای عمدتا کشاورز نشین در جنوب مینه‌سوتا وارد آن رقابت‌ها شد که رای‌دهندگان آن بیشتر روستایی و متمایل به جمهوری‌خواهان بودند. اما آقای والز به عنوان یک میانه‌رو که به خدمات عمومی و حمایت از کهنه‌سربازان اهمیت می‌داد، کارزار انتخاباتی خود را پیش برد و موفق شد با شکست رقیب جمهوری‌خواه خود او را از صحنه خارج کند. او بعد از آن پنج بار دیگر هم در آن منطقه پیروز شد.

با نگاهی به کارنامه ۱۲ ساله او در کنگره، به سختی می‌توان برچسبی مشخص برای سیاست‌ها و طرز فکر او پیدا کرد.

او به نفع «لایحه حفاظت از بیمار و مراقبت مقرون‌به‌صرفه» رای داد، از لوایح حامی کارگران، از جمله لایحه‌ای برای افزایش حداقل دستمزد، حمایت کرد، و همین طور از تلاشی ناموفق برای کاهش انتشار گاز‌های گلخانه‌ای پشتیبانی کرد.

اما آقای والز زمینه‌های مشترکی برای همکاری با جمهوری‌خواهان هم پیدا کرده است. او به ادامه تامین مالی جنگ‌های عراق و افغانستان رای داد، از تدابیر سخت‌گیرانه‌تر برای ورود پناهجویان به آمریکا حمایت کرد و با بسته مالی پیشنهادی دوران ریاست جمهوری باراک اوباما برای بانک‌ها و شرکت‌های خودروسازی، بعد از بحران مالی سال ۲۰۰۸ مخالفت کرد.

او که زمانی از حمایت انجمن ملی سلاح آمریکا، که به کارزار انتخاباتی‌اش کمک مالی کرده بود، برخوردار بود، پس از تیراندازی در مدرسه پارکلند به نفع ممنوعیت سلاح‌های تهاجمی صحبت کرد و حمایت آنها را از دست داد.

والز در رقابت فرمانداری مینه‌سوتا در سال ۲۰۱۸ با بیش از ۱۱ درصد اختلاف با رقیبش پیروز شد، اما اولین دوره فرمانداری او تحت تاثیر همه‌گیری کرونا و کشته شدن جورج فلوید به دست یک افسر پلیس در شهر مینیاپولیس در ایالت مینه‌سوتا، قرار گرفت.

جمهوری‌خواهان آقای والز را به خاطر کند بودن در اعزام گارد ملی، حتی بعد از به خشونت کشیده شدن اعتراضات به کشته شدن جورج فلوید، به شدت مورد انتقاد قرار دادند.

اما او بار دیگر به عنوان فرماندار مینه‌سوتا انتخاب شد و دوره دوم او، دوره‌ای پرمشغله بود که با کنترل دموکرات‌ها بر مجلس قانون‌گذاری ایالتی با اختلاف تنها یک کرسی هم‌زمان شد.

دموکرات‌ها در این ایالت، حق سقط جنین را به قانون تبدیل کرده‌اند، مرخصی با حقوق برای مسائل خانوادگی و بیماری را تصویب کرده‌اند، قوانین مربوط به اسلحه را تشدید کرده‌اند، استفاده تفریحی از ماری‌جوانا را قانونی کرده‌اند، وعده‌های غذایی رایگان برای مدارس تامین کرده‌اند و در پروژه‌های مسکن مقرون‌به‌صرفه سرمایه‌گذاری کرده‌اند.

این فعالیت‌ها توجه باراک اوباما، رئیس‌جمهور سابق آمریکا را به خود جلب کرد، تا حدی که درباره آن نوشت: «اگر به یادآوری نیاز دارید که انتخابات می‌تواند پیامد‌هایی داشته باشد، به آنچه در مینه‌سوتا می‌گذرد توجه کنید.»

والز که در صحنه ملی، چهره‌ای عمدتا ناشناخته بود، در هفته‌های اخیر با اظهارات تند و تیزش درباره جمهوری‌خواهان سر و صدای زیادی به پا کرده است. او اخیرا در مصاحبه‌ای درباره رقبای جمهوری‌خواه گفت «این‌ها واقعا آدم‌های عجیب و غریبی هستند»، جمله‌ای که به طور گسترده‌ای درشبکه‌های اجتماعی تکرار شد. او گفت: «آن‌ها می‌خواهند کتاب‌ها را ممنوع کنند. می‌خواهند در اتاق معاینه دکتر شما باشند.».

اما جمهوری‌خواهان به سرعت وارد عمل شدند تا عملکرد و کارنامه او در ایالت مینه‌سوتا را برای مردم عادی آمریکا، به عنوان برنامه‌ای به شدت رادیکال جلوه دهند.

تام ایمر، سومین مقام بلندپایه جمهوری‌خواهان در مجلس نمایندگان آمریکا، آقای والز را متهم کرد که «می‌خواهد مینه‌سوتا را به ایالت زادگاه کامالا هریس، کالیفرنیا، تبدیل کند.»، اما متحدان تیم والز، از جمله رهبران کارگری، معتقدند که او می‌تواند محبوبیت خانم هریس را در میان رای‌دهندگان روستایی و طبقه کارگر افزایش دهد.

انجی کریگ، عضو دموکرات مجلس نمایندگان، که خود در یک رقابت سخت برای انتخاب مجدد است، آقای والز را به عنوان «یک رهبر آزموده در میدان نبرد» ستایش کرده است.

او به بی‌بی‌سی گفت که معتقد است که آقای والز به عنوان «یک برنده بی، چون و چرا که هرگز در هیچ انتخاباتی در چندین رقابت سخت شکست نخورده است» می‌تواند بهترین مکمل ممکن برای نامزدی خانم هریس باشد.

سایر اخبار
ارسال نظرات
غیر قابل انتشار: ۰ | در انتظار بررسی: ۰ | انتشار یافته:
گوناگون