قصه جالب‌ترین ورزشکار المپیک پاریس

قصه جالب‌ترین ورزشکار المپیک پاریس
دروازه‌بان تیم هندبال مصر به دلیل بدن تنومند و همچنین فریادها و سیوهایش مورد توجه دنبال‌کنندگان المپیک 2024 پاریس قرار گرفت.
کد خبر: ۲۹۴۱۰
|
۱۴ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۵:۲۵

تیم هندبال مصر در المپیک ۲۰۲۴ با نتیجه ۳۵ بر ۳۲ مقابل مجارستان پیروز شد و با نتیجه ۳۰ بر ۲۷ برابر دانمارک شکست خورد، اما محمد علی، دروازه‌بان تیم هندبال مصر، بازیکنی بود که در این دو بازی همه دنبال کنندگان این رشته ورزشی را تحت تأثیر قرار داد و توجهات را به خود جلب کرد.

علی ۱۳۰ کیلوگرم وزن دارد و بدنش به هیچ وجه به ورزشکاران شباهت ندارد و حتی شکم بیرون زده او باعث می‌شود بسیاری از افراد ورود او را به هر مکان ورزشی در زندگی‌اش را کاملا بعید بدانند، اما با این حال درخشش او در دیدار‌های تیم ملی مصر مقابل مجارستان و دانمارک، تمام حاضران در سالن را وادار کرد که پس از پایان دو مسابقه به شدت او را تشویق کنند.

محمد علی ۳۱ ساله که در حال تبدیل شدن به یکی از نماد‌های المپیک پاریس است، برای ایجاد ترس در دل مهاجمان به فریاد تکیه می‌کند؛ موضوعی که باعث شده برخی از رسانه‌ها در توصیف او بنویسند: "وقتی غرش می‌کند، صدایش در سالن ورزشی می‌پیچد". او البته فقط به فریاد اکتفا نمی‌کند و با حرکاتش در مسابقات هواداران را به وجد می‌آورد؛ برای مثال او مقابل دانمارک در صحنه‌ای رو به هواداران ایستاده بود و با دو دست با تمام توان به سینه‌اش می‌زد و تیر‌های دروازه را تکان می‌داد.

قصه جالب‌ترین ورزشکار المپیک پاریس

دیلی میل انگلیس در گزارشی به تمجید از این بازیکن پرداخته و نوشته است: "حاضران در سالن هندبال در المپیک ۲۰۲۴ که تا دقایقی قبل از مسابقه، محمد علی را نمی‌شناختند، در پایان یک صدا فریاد می‌زدند و او را تشویق می‌کردند: محمدعلی، محمدعلی.

این روزنامه انگلیسی در ادامه نوشت: محمد علی با سینه‌اش در مقابل تمام شوت‌های تیم ملی دانمارک می‌ایستاد، او در طول بازی به تیر دروازه می‌خورد و باعث می‌شد تمام دروازه تکان بخورد. او رقص جالبی انجام می‌داد و مثل هر ورزشکاری که شرایط او را هیجان‌زده می‌کند، بار‌ها فریاد زد.

محمد علی در گفت‌وگویی به دیلی میل گفت: در فرهنگ ما وقتی ورزش می‌کنیم، شور و شوق زیادی وجود دارد و این چیزی است که بازیکنان مصری همیشه به آن عادت دارند. هدف ما، تداوم نتایج خوب است، شاید هندبال هنوز در انگلیس شهرت نداشته باشد، اما تمرکز ما بر ارائه بهترین فرم در دوره آینده است.

دروازه‌بان تیم ملی مصر افزود: مصر کشور خوبی است، اما به احتمال زیاد در این بازی‌های المپیک موفق نخواهد بود، بنابراین باید به موفقیت و شکست به‌عنوان مفاهیم نسبی نگاه کنیم. باید توجه کنیم که ۱۰۷۱۴ ورزشکار بازی می‌کنند و تنها ۳۲۹ مدال طلا دارد.

نکته جالب اینکه علی چندین تجربه اروپایی نیز در کارنامه دارد. او برای باشگاه لوگرونیو اسپانیا بازی کرده و فصل گذشته نیز در تیم بیتگهایم آلمان حضور داشته است. او همچنین در ابتدای ماه جاری با قراردادی دو ساله به اسپورتینگ لیسبون پیوست.

منبع: ورزش سه

سایر اخبار
ارسال نظرات
غیر قابل انتشار: ۰ | در انتظار بررسی: ۰ | انتشار یافته:
گوناگون