آنجلا کارینی پس از ۴۶ ثانیه با اشک و خون به بازی پایان داد

جنجال در بوکس زنان المپیک؛ ایمانه خلیف، مشت زن الجزایری مرد است؟!

جنجال در بوکس زنان المپیک؛ ایمانه خلیف، مشت زن الجزایری مرد است؟!
کارینی با اشاره موضوعاتی که در خصوص جنسیت رقیب او مطرح شده، قضاوت در این مورد را به مقام‌های بازی‌های المپیک واگذار کرد.
کد خبر: ۲۹۱۳۱
|
۱۲ مرداد ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۹

زی‌سان: مسابقه جنجالی بوکس زنان المپیک بین نماینده ایتالیا و الجزایر تنها ۴۶ ثانیه به طول انجامید و دختر ۲۵ ساله ایتالیایی تصمیم گرفت خیلی زود با اشک به این مبارزه پایان دهد.

به گزارش زی‌سان به نقل از راستان؛ آنجلا کارینی بوکسور زن ایتالیایی پس از کمتر از یک دقیقه حضور در رینگ و دریافت مشت‌هایی که او را خونی کرد، روی رینگ زانو زد و گریه کرد و پس از آن، داور هم دست حریف او را به عنوان فرد پیروز بالا برد. کارینی ۲۵ ساله اهل شهر ناپل در وزن ۶۶ کیلوگرم در مقابل ورزشکاری از کشور الجزایر قرار گرفت که تردید‌هایی در مورد زن بودن او وجود دارد.

ایمانه خلیف، مشت‌زن اهل الجزایر سال گذشته در مسابقات جهانی پس از آزمایش‌های هورمونی از رقابت‌ها کنار گذاشته شد، چرا که مشخص شد او دارای کورموزوم مردانه در بدن خود است. با این حال کمیته بین‌المللی المپیک امسال به او اجازه داد تا در مسابقات زنان شرکت کند. بر اساس اعلام این نهاد ورزشکار الجزایری از اندام زنانه برخوردار است و سطح تستسترون خلیف در حد پارامتر‌های زنانه بوده و در نتیجه او اجازه داده شد در مسابقات زنان شرکت کند.

کارینی پس از پذیرش شکست در مسابقه در گفتگو با خبرنگاران گفت: «دلم شکسته است، من به احترام پدرم به رینگ رفتم. بار‌ها به من گفته شده که یک جنگجو هستم، اما در نهایت ترجیح دادم برای سلامتی خودم به این مبارزه پایان دهم. من هرگز در زندگی‌ام چنین ضربه را حس نکرده بودم.»

او همچنین در ادامه افزود: «من برای مبارزه وارد رینگ شدم و تسلیم هم نشدم، اما یکی از مشت‌ها خیلی درد داشت و به خاطر همین گفتم بس است. با سری بالا از رینگ خارج می‌شوم.»

کارینی همچنین با اشاره موضوعاتی که در خصوص جنسیت رقیب او مطرح شده، قضاوت در این مورد را به مقام‌های بازی‌های المپیک واگذار کرد.

جنجال در بوکس زنان المپیک؛ ایمانه خلیف، مشت زن الجزایری مرد است؟!

این ماجرا ابعاد گسترده‌ای در ایتالیا داشته و حتی جورجا ملونی هم در این خصوص صحبت کرد. نخست وزیر ایتالیا در این رابطه گفت: «من با انتخاب کمیته بین‌المللی المپیک موافق نیستم که اجازه دهد ورزشکار الجزایری در مسابقات بوکس زنان شرکت کند.»

خانم ملونی همچنین تاکید کرد که به نظر او ورزشکارانی که ویژگی‌های ژنتیکی مردانه دارند نباید در مسابقات زنان اجازه حضور داشته باشند و به نظر او مسابقه عادلانه‌ای شکل نگرفته است.

ریم آلسالم، گزارشگر ویژه سازمان ملل در امور خشونت علیه زنان و دختران هم نگرانی خود را از آنچه روی داده است، ابراز کرد. او در توییتی نوشت: «آنجلا کارینی به درستی از غرایز خود پیروی کرد و امنیت جسمانی خود را در اولویت قرار داد، اما او و سایر ورزشکاران زن نباید بر اساس جنسیت خود در معرض این خشونت فیزیکی و روانی قرار می‌گرفتند.»

قبل از مبارزه، کمیته بین‌المللی المپیک به دلیل اجازه دادن به خلیف و لین یو‌تینگ از چین تایپه برای رقابت در رده زنان در این بازی‌ها مورد انتقاد قرار گرفته بود. لین قرار است روز جمعه در پاریس با سیتورا توردیبکوا از ازبکستان روبرو شود.

سال گذشته، هر دو مبارز از مسابقات قهرمانی زنان جهان در سال ۲۰۲۳ محروم شدند، و عمر کرمله، رئیس بین‌المللی بوکس آماتور گفت که آزمایش‌های دی‌ان‌ای ثابت کرد که این دو ورزشکار کروموزوم XY دارند و بنابراین حذف شدند. XY کروموزوم نر و XX کروموزوم ماده است.

تصمیم کمیته بین‌المللی المپیک مبنی بر صدور مجوز برای حضور این ورزشکاران در بازی‌های زنان با انتقادات گسترده‌ای رو به رو شده است.

روز پنجشنبه، از مارک آدامز، سخنگوی کمیته بین المللی المپیک در مورد این جنجال سوال شد. وی در پاسخ گفت: «تکرار می‌کنم که همه شرکت‌کنندگان قوانین واجد شرایط بودن را رعایت می‌کنند. ضمن اینکه باید تاکید کنم این موضوع اصلا رابطه‌ای به تراجنسیتی بودن ندارد و باید این موضوع را کاملا روشن کنم.»

سایر اخبار
ارسال نظرات
غیر قابل انتشار: ۰ | در انتظار بررسی: ۰ | انتشار یافته:
گوناگون