سپاه پاسداران بیانیه داد

جزئیات ترور «اسماعیل هنیه» در تهران

جزئیات ترور «اسماعیل هنیه» در تهران
روابط عمومی کل سپاه در اطلاعیه‌ای ازشهادت اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی حماس و یکی از محافظان وی، در اثر اصابت قرار گرفتن محل اقامت آنان در تهران خبر داد.
کد خبر: ۲۸۹۲۱
|
۱۰ مرداد ۱۴۰۳ - ۰۷:۴۵

روابط عمومی کل سپاه در اطلاعیه‌ای ازشهادت اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی حماس و یکی از محافظان وی، در اثر اصابت قرار گرفتن محل اقامت آنان در تهران خبر داد.

روابط عمومی کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: آقای دکتر اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی حماس و یکی از محافظان وی در اثر اصابت قرار گرفتن محل اقامت آنان در تهران به شهادت رسیدند.

متن اطلاعیه به این شرح است:

 بسم الله الرحمن الرحیم

 انا لله و انا الیه راجعون

با عرض تسلیت به ملت قهرمان فلسطین و امت اسلامی و رزمندگان جبهه مقاومت و ملت شریف ایران، بامداد امروز (چهارشنبه) محل اقامت جناب آقای دکتر اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی مقاومت اسلامی حماس، در تهران مورد اصابت قرار گرفته و در پی این حادثه ایشان و یک نفر از محافظین وی به شهادت رسیدند.

علت و ابعاد این حادثه در حال بررسی و نتایج آن متعاقبا اطلاع رسانی خواهد شد.

جزئیات ترور «اسماعیل هنیه» در تهران

جزئیات ترور اسماعیل هنیه؛ اسماعیل هنیه کجا و با چه سلاحی ترور شد؟

شهید هنیه که برای مراسم تحلیف رئیس‌جمهور به ایران آماده بود در یکی از اقامتگاه‌های ویژه جانبازان در شمال تهران مستقر بود که با اصابت پرتابه‌ای از هوا به شهادت رسید.

بررسی‌های بیشتر در حال انجام است و به‌زودی جزئیات دقیق اعلام خواهد شد.

المیادین مدعی شد : شهادت اسماعیل هنیه در تهران با شلیک موشک از کشوری دیگر بوده است.

شبکه المیادین ( رسانه عربی نزدیک به ایران) به نقل از یک منبع ایرانی مدعی شد: شهادت اسماعیل هنیه در تهران با شلیک موشک از کشوری به کشور دیگر بوده و از داخل ایران انجام نشده است.

اسماعیل هنیه و مسعود پزشکیان و نمایندگان مجلس

بیانیه حماس در پی شهادت اسماعیل هنیه

در پی شهادت اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی ـ حماس ـ این جنبش بیانیه‌ای صادر کرد.

در بیانیه حماس آمده است:

جنبش مقاومت اسلامی در سوگ فرزندان ملت بزرگ فلسطین، امت عربی و اسلامی و همه آزادگان جهان است.

رهبر شهید مجاهد، اسماعیل هنیه پس از شرکت در مراسم تحلیف رئیس‌جمهور جدید ایران بر اثر حمله خائنانه صهیونیست‌ها به محل اقامت خود در تهران به شهادت رسید.

جزئیات ترور «اسماعیل هنیه» در تهران

واکنش‌ها به شهادت اسماعیل هنیه

در پی شهادت اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین ـ حماس ـ گروه‌های مقاومت و آمریکا واکنش‌هایی در محکومیت این جنایت داشتند.

در پی جنایت جدید اشغالگران در تهران، محمد علی الحوثی، یکی از رهبران جنبش انصارالله یمن تاکید کرد: ترور برادر اسماعیل هنیه جنایت تروریستی و نقض آشکار قوانین است.

جماعت اسلامی در لبنان نیز به این جنایت واکنش نشان داد و در پیام تسلیتی فرمانده اسماعیل هنیه را شهید در نبرد آزادسازی فلسطین اعلام کرد.

براساس گزارش وبگاه شبکه الحدث، مشاور رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین نیز در واکنش به جنایت به شهادت رساندن اسماعیل هنیه ان را جنایت جدید رژیم صهیونیستی دانست.

مشاور رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین گفت: ما در کنار حماس می‌ایستیم.

در همین حال «موسی ابومرزوق»، عضو دفتر سیاس حماس تاکید کرد: ترور رهبر اسماعیل هنیه اقدامی بزدلانه بود که بی‌پاسخ نخواهد ماند.

«سامی ابوزهری» از دیگران رهبران حماس نیز گفت: ما در حال جنگ علنی برای آزادی بیت المقدس هستیم و آماده پرداخت هزینه‌های مختلفیم. «ماهر الطاهر»، مسؤول روابط بین‌الملل جبهه مردمی آزادی فلسطین نیز گفت: شهید اسماعیل هنیه ارزشمندترین دارایی خود را در راه فلسطین تقدیم کرد.

جزئیات ترور «اسماعیل هنیه» در تهران

الطاهر ادامه داد: دشمن اسرائیلی از همه خطوط قرمز عبور کرده و همه چیز را به سمت یک جنگ همه جانبه با کل محور مقاومت سوق می‌دهد. «محمد الهندی»، معاون دبیرکل جنبش جهاد اسلامی فلسطین هم تاکید کرد: شهادت مجاهد اسماعیل هنیه خسارت بزرگی برای مردم فلسطین است.

در عین حال درخواست‌هایی مردمی برای برگزاری اعتصاب سراسری در سراسر فلسطین در پی ترور رئیس دفتر سیاسی حماس منتشر مطرح شده است. یک سخنگوی کاخ سفید گفت که کاخ سفید گزارش‌های مربوط به ترور و به شهادت رسیدن اسماعیل هنیه، رهبر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی حماس در ایران را دیده است، اما از اظهار نظر فوری خودداری کرد.

پیشتر روابط عمومی کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی حماس و یکی از محافظان وی در اثر اصابت قرار گرفتن محل اقامت آنان در تهران به شهادت رسیدند.

اسماعیل هنیه

اسماعیل هنیه که بود؟

اسماعیل هنیه، ۶۲ ساله، از دهه ۱۹۸۰ از اعضای برجسته جنبش حماس بود.

رژیم اسرائیل در جریان سرکوب اولین انتفاضه فلسطینی در سال ۱۹۸۹ اسماعیل هنیه را برای سه سال زندانی کرد.

هنیه در سال ۲۰۰۶ بعد از آنکه حماس برنده بیشترین کرسی‌ها در انتخابات شد از سوی محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطینی، به عنوان نخست وزیر منصوب شد. او یک سال بعد در پی اخراج حزب فتح از غزه توسط حماس، از این سمت خلع شد.

او در سال ۲۰۱۷ به عنوان سرپرست دفتر سیاسی حماس انتخاب شد. وزارت خارجه آمریکا در سال ۲۰۱۸ اسماعیل هنیه را در فهرست تروریستی قرار داد. او در سال‌های اخیر در قطر زندگی می‌کرد.

سایر اخبار
ارسال نظرات
غیر قابل انتشار: ۰ | در انتظار بررسی: ۰ | انتشار یافته:
گوناگون