جزئیات دریافت ارز اربعین از ۳۰۲ شعبه بانک ملی + ثبت نام وام اربعین

جزئیات دریافت ارز اربعین از ۳۰۲ شعبه بانک ملی + ثبت نام وام اربعین
۳۰۲ شعبه بانک ملی ایران برای فروش ارز اربعین به زائران کربلا آماده خدمت‌رسانی هستند.
کد خبر: ۲۸۵۶۹
|
۰۷ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۰:۲۲

زائران اربعین می‌توانند از امروز_ هفتم مرداد سال ۱۴۰۳_ تا سقف ۲۰۰ هزار دینار عراق را با مراجعه به اپلیکیشن بله و شعب منتخب بانک ملی ایران خریداری کنند.

با تمهیدات و تدابیر اندیشیده شده مشمولان دریافت ارز اربعین (متولدین پیش از ۱۳۹۸/۶/۱) می‌توانند از روز یکشنبه مورخ ۷ مرداد تا ۳ شهریور ماه با ارائه مدارک لازم ارز خود را با نرخ تالار معاملات مرکز مبادله ارز و طلای ایران از شعب منتخب بانک ملی ایران دریافت کنند.

لازم به ذکر است، مدارک مورد نیاز برای دریافت ارز اربعین، داشتن کد رهگیری سامانه سماح، گذرنامه و اصل کارت ملی است. کد رهگیری در سامانه سماح، پس از طی شدن فرآیند ثبت‌نام در سامانه سماح، فعال می‌شود.

گفتنی است؛ به منظور تسهیل در دریافت ارز اربعین، سرپرستان خانوار‌ها می‌توانند برای دریافت ارز اربعین اعضای خانواده خود (همسر و فرزندان) با همراه داشتن تمامی مدارک هویتی خود و اعضای خانواده به شعب منتخب بانک ملی ایران مراجعه و ارز خود را تأمین کنند.

هر یک از متقاضیان ارز اربعین می‌توانند در مدت روز‌های اعلام شده با ورود به «اپلیکیشن بله» در قسمت خدمات بانکی درخواست خرید ارز خود را ثبت کنند.

وام اربعین بانک ملی

تمامی زائران سفر اربعین به مدت ۱۰ روز تا تاریخ ۲۵ مرداد ماه می‌توانند قبل از سفر به کشور عراق با مراجعه به تمامی شعب بانک ملی ایران، نسبت به افتتاح حساب ویژه طرح و تودیع مبلغ ۲۵ میلیون ریال (تا زمان دریافت تسهیلات) اقدام و از تسهیلات ویژه طرح به مبلغ ۱۰۰ میلیون ریال برای خرید ارز اربعین و کمک هزینه سفر استفاده کنند.

متقاضیان درخواست تسهیلات اربعین در زمان انعقاد قرارداد با بانک، باید فاقد بدهی غیرجاری و چک برگشتی باشند. نرخ سود این تسهیلات ۲۳ درصد بر اساس نرخ مصوب و اعلامی شورای پول و اعتبار می‌باشد.

شرایط ثبت نام وام اربعین بانک ملی

تمامی افراد که قصد دریافت و ثبت نام وام اربعین بانک ملی ایران را دارند می‌بایست برای ثبت نام وام و دریافت میزان وام اربعین بانک ملی، تمامی شرایط را دارا باشند و پس از کسب اطلاعات در مورد شرایط دریافت وام اربعین بانک ملی سپس نسبت به دریافت این وام اقدام کنند. جهت رفاه حال متقاضیان لیست کلیه شرایط لازم برای درخواست تسهیلات وام ده ملیونی اربعین در قسمت زیر آورده شده است.

متقاضیان درخواست وام اربعین بانک ملی در زمان انعقاد قرارداد با بانک، باید فاقد بدهی غیر جاری و چک برگشتی باشند. مدت بازپرداخت اقساط وام اربعین بانک ملی: متقاضیان می‌توانند پس از بازگشت از سفر اربعین، طی ۶ ماه (از تاریخ دریافت تسهیلات) نسبت به بازپرداخت اقساط خود اقدام کنند.

زائرین می‌بایست با مراجعه به تمام شعب بانک ملی ایران، نسبت به افتتاح حساب ویژه طرح و تودیع مبلغ ۲۵ میلیون ریال اقدام و از تسهیلات ویژه طرح به مبلغ ۱۰۰ میلیون ریال برای خرید ارز اربعین و کمک هزینه سفر استفاده کنند.

مبلغ تودیع شده در حساب ویژه طرح نیز تا زمان تسویه تسهیلات و بدهی در حساب باقی مانده و پس از تسویه کامل تسهیلات به مشتری برگردانده می‌شود و در صورت عدم بازپرداخت تسهیلات توسط مشتری، بدهی وی مطابق ضوابط و مقررات به طبقات غیرجاری منتقل و به بدهی مشتری وجه التزام تعلق می‌گیرد.

 آغاز دقیق پیاده‌روی اربعین در تابستان سال ۱۴۰۳، چند روز قبل از تاریخ اربعین است و به منظور جلوگیری از شلوغی زیاد در مسیر و حرمین مطهر، توصیه می‌شود که چند روز پیش از اربعین به سفر بروید. به طور معمول افرادی که قصد دارند در روز اربعین به حرم امام حسین (ع) و کربلا حاضر شوند، یک هفته قبل از اربعین در پیاده‌روی شرکت می‌کنند. به طور معمول زائران امام حسین (ع) می‌توانند روز شانزدهم ماه صفر مصادف با ۳۱ مرداد ۱۴۰۳ حدوداً ۴ روز قبل از اربعین را به عنوان تاریخ شروع پیاده روی اربعین ۱۴۰۳ در نظر داشته باشند.

منبع: ایمنا

سایر اخبار
ارسال نظرات
غیر قابل انتشار: ۰ | در انتظار بررسی: ۰ | انتشار یافته:
گوناگون