همه داستان موسیقی «مست عشق» را یک جا بخوانید

همه داستان موسیقی «مست عشق» را یک جا بخوانید
پس از نزدیک به ۵ سال از شروع فیلمبرداری و تمام حواشی که در این مدت گریبانگیر فیلم مست عشق شد، این فیلم بالاخره اکران شد و در گیشه هم بسیار موفق بود. اما ظاهرا حواشی این فیلم پایان ندارد.
کد خبر: ۲۸۲۷۹
|
۰۳ مرداد ۱۴۰۳ - ۲۲:۲۴

ماجرا‌های مست عشق حتی پیش از فیلمبرداری شروع شد. مشکل این بود که از یک بازیگر ترک برای بازی در نقش مولانا دعوت شده بود و طبیعی بود که این خبر واکنش‌های زیادی به دنبال داشته باشد. فرهاد توحیدی، نویسنده فیلمنامه این فیلم، از انتخاب بازیگر ترک برای این نقش دفاع کرده بود، اما حسن فتحی به سرعت اعلام کرد مثل نقش شمس در این فیلم، نقش مولانا را هم یک بازیگر ایرانی ایفا خواهد کرد. به هر حال بعد از مدتی مشخص شد پارسا پیروزفر نقش مولانا و شهاب حسینی نقش شمس را در این فیلم به عهده خواهند داشت. ضمن این که بازیگران ترک فیلم هم معرفی شدند. مسئله بعدی کرونا بود که فیلمبرداری را متوقف کرد. اما مهرماه سال ۹۹ تهیه‌کننده ترک فیلم، ویدئویی از سکانس‌های جدید فیلم را منتشر کرد و در توضیحی گفت کار تصویربرداری فیلم تمام شده و به زودی و در روز جهانی مولانا این فیلم اکران خواهد شد. ضمن این که نسخه هشت قسمتی فیلم هم در قالب سریال از شبکه ماهواره‌ای پخش می‌شود.

اما آنچه در ایران اتفاق افتاد، کاملا متناقض بود. حسن فتحی در نامه‌ای که لحن تندی هم داشت، اعلام کرد این فیلم تمام نشده و تهیه کننده ترک فیلم اجازه پخش آن را ندارد و پخش خودسرانه آن از سوی طرف ترک بدون اجازه تهیه‌کننده و سرمایه گذار ایرانی وجاهت قانونی ندارد. در نهایت این دعوا‌ها سال ۱۴۰۰ به صلح رسید و فیلم هم امسال اکران شد. اما مسئله سریال چهار یا پنج قسمتی از همان اول هم با مخالفت حسن فتحی روبه‌رو بود.

یک پست اینستاگرامی بحث برانگیز

آنچه به تازگی در باره سریال مسئله‌ساز شده است، پست اینستاگرامی از علیرضا طلیسچی، خواننده پاپ، است. او با انتشار یک آهنگ به نام مست عشق در صفحه شخصی‌اش نوشت: «مست عشق منتشر شد! قطعه انتهایی ورژنی کامل‌تر از پرفروش‌ترین فیلم تاریخ سینمای ایران که قرار است به صورت سریالی چند قسمتی روی شبکه نمایش خانگی قرار گیرد.

تشکر می‌کنم از زحمات جناب علیزاده تهیه کننده نازنین این پروژه درجه یک و تبریک می‌گم به همه عوامل خوب این کار برای این درخشش. امیدوارم از شنیدنش لذت ببرید.»

در حالی که در این نوشته فقط از یکی از تهیه‌کنندگان فیلم اسم برده شده بود، حسن فتحی در صفحه اینستاگرامش متنی منتشر کرد که تمام ماجرا را زیر سئوال برد. او ارتباط این قطعه با مست عشق را تکذیب کرد و نوشت: «طی یکی دو روز گذشته چند تصویر از فیلم سینمایی «مست عشق» با صدای یکی از خوانندگان پاپ در صفحه شخصی ایشان منتشر یافته با این ادعا که قرار است ترانه ایشان برای یک مینی سریال شش قسمتی از فیلم «مست عشق» استفاده شود.

در این خصوص اینجانب به عنوان مولف و سازنده این اثر ذکر توضیحاتی را لازم می‌دانم:

- پیشنهاد ساخت مینی سریال چهار پنج قسمتی، نخست توسط آقای برومند یکی از دو تهیه کننده فیلم مطرح شد که با مخالفت بنده و آقای فرهاد توحیدی رو به رو شد.

- حتی اگر با این پیشنهاد موافق می‌شد که نشد، در خصوص اینکه صدای چه خواننده‌ای برای کار مناسب است، قطعا نظر سازنده اثر باید مطمح نظر قرار بگیرد، که تا این لحظه این اتفاق صورت نگرفته است.

- اساسا در شرایطی که فیلم «مست عشق» همچنان با استقبال مخاطبان رو به رو است و قرار اکران خارجی آن منعقد شده است، این قبیل اقدامات و اخبار نتیجه‌ای جز آسیب زدن به جایگاه این فیلم به عنوان یک اثر سینمایی ندارد.

- مخلص کلام، نه خبر پخش مینی سریالی از «مست عشق» و نه خبر آمده در صفحه شخصی یک خواننده برای خواندن ترانه تیتراژ آن، هیچ کدام مورد تایید بنده در مقام سازنده اثر نیست.»

این پست البته بعد از مدتی از صفحه حسن فتحی حذف شد. اما ابهامات در باره قطعه سریال مست عشق و اصولا خود سریال باقی است.

منبع: همشهری آنلاین

سایر اخبار
ارسال نظرات
غیر قابل انتشار: ۰ | در انتظار بررسی: ۰ | انتشار یافته:
گوناگون