رونمایی شیائومی از اولین خودروی فوق لاکچری خود

رونمایی شیائومی از اولین خودروی فوق لاکچری خود
شرکت شیائومی از نخستین خودروی لاکچری خود رونمایی کرد تا این غول چینی با قدرت وارد عرصه خودروسازی شود
کد خبر: ۲۸۲۷
|
۱۵ دی ۱۴۰۲ - ۱۴:۳۴

شرکت شیائومی چین در واپسین روز‌های سال ۲۰۲۳ میلادی، از نخستین اتومبیل خود با نام شیائومی SU۷ رونمایی کرد. مدیران این شرکت نسبت به حضور شیائومی در صنعت خودرو خوشبین هستند و خود را رقیب بزرگان این حوزه می‌دانند. شیائومی اعلام کرده است که قصد دارد به یکی از پنج خودروساز برتر جهان تبدیل شود.

به گزارش «زی‌سان»، خودرو‌های شیائومی با پیشوند SU معرفی می‌شوند که کوتاه شده عبارت Speed Ultra است. مدیران شیائومی ادعا می‌کنند که فناوری به کار رفته در شیائومی SU۷، باعث می‌شود شتاب‌گیری این خودرو از محصولات پورشه و تسلا سریع‌تر باشد.

البته تا زمان عرضه نهایی شیائومی SU۷ به بازار، چندماه فاصله داریم. شیائومی قصد دارد در زمانی که بازار خودرو چین در وضعیت مازاد ظرفیت و کاهش تقاضا قرار دارد، فعالیت خود را آغاز کند. در این دوره‌ها جنگ قیمتی فروکش کرده است و زمان مناسبی برای ورود به بازار خواهد بود.

انتظار می‌رود تا سیستم عامل مشترک به کار گرفته شده در شیائومی SU۷ با دیگر گوشی‌های محبوب این برند و همچنین سایر تجهیزات فناوری برند شیائومی به راحتی ارتباط برقرار کند. دسترسی یکپارچه به برنامه‌های تلفن همراه درون خودرو، ویژگی جذابی برای این خودرو خواهد بود.

خودرو su7 شرکت شیائومی

مشخصات فنی شیائومی SU۷

شیائومی SU۷ در قالب دو نسخه به بازار عرضه خواهد شد. نسخه نخست مدل تک موتوره است که با یک بار شارژ، می‌تواند تا ۶۶۸ کیلومتر شما را همراه کند. نسخه دو موتوره و قوی‌تر این خودرو با یکبار شارژ ۸۰۰ کیلومتر را طی می‌کند. این رقم بیشتر از خودرو رقیب یعنی تسلا مدل S است که با یکبار شارژ ۶۵۰ کیلومتر را طی می‌کند. البته مدیر اجرایی شیائومی به این موضوع اعتراف کرده است که قیمت خودرو کمی بالا خواهد بود. البته رقم نهایی قیمت خودرو در حدی خواهد بود که برای سایرین موجه باشد.

منبع: خودرو بانک

سایر اخبار
ارسال نظرات
غیر قابل انتشار: ۰ | در انتظار بررسی: ۰ | انتشار یافته:
گوناگون