همه چیز درباره سریال Shameless یا بی‌شرم؛ آشفتگی، اشک و خنده و در نهایت شیفتگی!

همه چیز درباره سریال Shameless یا بی‌شرم؛ آشفتگی، اشک و خنده و در نهایت شیفتگی!
شاید فکر کنید در سریال بی‌شرم (Shameless) با یک کمدی- درام تکراری طرف هستید، اما با کمال تعجب، متوجه خواهید شد که این سریال چیزی فراتر از آن است که بخواهید تماشایش را به هنگام صرف وعده غذایی محدود کنید.
کد خبر: ۲۷۷۶۸
|
۳۰ تير ۱۴۰۳ - ۱۵:۳۴

سریال shameless یک سریال تلویزیونی است که شبکه شوتایم آن‌را پخش کرده است و زندگی پُرهرج‌و‌مرج گالاگر‌ها (The Gallaghers) را دنبال می‌کند؛ خانواده‌ای کم‌درآمد که در شیکاگو زندگی می‌کنند.

زی‌سان: گالاگر‌ها خانواده متعارفی نیستند، عمدتاً به دلیل غیبت بزرگسالان مسئول. پدر، فرانک گالاگر، اغلب مست است و شش فرزندش را کاملاً نادیده می‌گیرد و آن‌ها را به حال خود رها می‌کند. این باعث می‌شود که دختر بزرگ «فیونا»، مسئولیت و مراقبت از خواهر و برادر‌های کوچکترش «لیپ، ایان، دبی، کارل و لیام» را بر عهده بگیرد.

این نمایش ترکیبی از کمدی و درام است که نگاهی خام و بدون فیلتر به مبارزات و بقای این خانواده ارائه می‌دهد. این داستان، موضوعات جدی مانند فقر، اعتیاد و انعطاف‌پذیری شخصی را پوشش می‌دهد، اما همچنین به خاطر طنز سیاه و پیوند‌های قوی بین اعضای خانواده علی‌رغم شرایط دشوارشان معروف است.

«بی‌شرم» از به تصویر کشیدن واقعیت‌های تلخ زندگی که بسیاری از نمایش‌ها آن را پنهان می‌کنند، ابایی ندارد. این امر به‌خاطر شخصیت‌های عمیق و پیچیده سریال و روشی که مسائل سخت را با لحظات عشق و شوخ طبعی متعادل می‌کند، مورد تحسین قرار گرفته است.

این سریال ۱۱ فصل با مجموع ۱۱۶ ساعت در ۱۳۴ قسمت است که با توجه به تصویر خام و بدون سانسور آن از چالش‌های زندگی، شاید برای همه مناسب نباشد.

با این‌حال، این سریال برای کسانی که مایل به کاوش در اعماق هستند، احتمالا عمیقاً طنین انداز شود و ترکیبی از خنده، اشک و تأملی را ارائه دهد که به ندرت یافت می‌شود. کسی نمی‌داند! شاید سریال Shameless با ترکیبی از آشفتگی و جذابیت، سریالی خاص شما باشد.

سریال Shameless یا بی‌شرم؛ آشفتگی، اشک و خنده و در نهایت شیفتگی!

سریال Shameless از آشفتگی و کلافگی تا شیفتگی

شاید وقتی برای اولین بار تماشای Shameless را شروع کنید، با آن درگیر باشد. هرج و مرج، درام و تمام انتخاب‌های بدی که شخصیت‌ها مدام انجام می‌دادند، شما را آشفته کند. اما پس از مدتی، نگرانی کوچکی در شما بیدار می‌شود؛ آیا سریال قرار است تمام هیجان خود را در فصل اول از بین ببرد؟ چگونه می‌شود برای تمام‌کردن همه داستان‌های فصل اول این‌قدر عجله کرد؟!

اما واقعیت است که هرچه بیش‌تر به تماشای ادامه دهید، بی‌شرم، شما را سورپرایز می‌کند. انگار این سریال می‌داند که چه زمانی باید سرعتش را افزایش دهد و چه زمانی سرعتش را کم کند و شما را تا پایان هر قسمت درگیر نگه دارد.

با درک این نکته متوجه می‌شوید که می‌توان برای مدت طولانی در این سریال باقی بمانید. مهم نیست که چه پیچ و خم‌هایی بر سر راه‌تان قرار بگیرد، شما احتمالا دلتان بخواهد که تا آخر کار به گالاگر‌ها و چالش‌هایشان نگاه کنید.

البته این فقط پیچش‌های داستانی نیست که باعث می‌شود از این سریال طولانی خوشتان بیاید. این نمایش کاری را انجام داد که تعداد کمی از سریال‌ها انجام می‌دهند؛ باعث می‌شود شما حسابی «احساساتی» شوید!

حتی اگر آدمی نباشید که با برنامه‌های تلویزیونی بیش از حد احساساتی شوید، اما Shameless متفاوت است؛ می‌خنداندتان، آزارتان می‌دهد، عصبانی‌تان می‌کند و بله، حتی گریه‌تان را هم درآورد.

به نوعی، این شخصیت‌های تخیلی مانند افرادی واقعی هستند که می‌شناسید و به آنها اهمیت می‌دهید. زندگی آنها به مرور برایتان مهم می‌شود؛ چراکه که به شکلی عجیب، احساس خواهید کرد که روی یکدیگر تأثیر می‌گذارید.

سریال Shameless یا بی‌شرم؛ آشفتگی، اشک و خنده و در نهایت شیفتگی!

سریال بی‌شرم احتمالا جهان‌بینی‌تان را تغییر دهد

احتمالا شما نیز از آن دسته تماشاچیانی باشید که در طول سفر تماشای خود، متوجه می‌شوید که جهان‌بینی‌تان به شکل ظریفی تحت‌تأثیر آنچه تماشا کرده‌اید قرار می‌گیرد.

به گزارش راستان، شاید جالب است که بدانید حتی ممکن است مواجه شدن با کسی در زندگی واقعی، شما را به یاد گالاگر بیندازد.

با تماشای بی‌شرم متوجه خواهید شد که فرضیات‌تان خیلی وقت‌ها اشتباه از آن درمی‌آید و تا رسیدن به سطح انصاف فاصله زیادی دارید! مثلا این‌که یاد می‌گیرید اغلب تعصباتی که نسبت به افراد دیگر دارید است که منجر می‌شود بتوانید به سختی با آنها همدلی کنید.

بله این سریال اگر شما رو قلاب کند و تماشایش را ادامه دهید به شما خواهد گفت که هنوز چیز‌های زیادی برای یادگیری در مورد همدلی، قضاوت و پیچیدگی ارتباطات انسانی وجود دارد.

پایان دادن به احساس شرم از طرف سریال Shameless به نظر می‌رسد از راه نخواهد رسید. شرم ناشی از فهمیدن!

مطمئناً، سریال‌های دیگری هم هستند که می‌توانند شما را به سمت این نوع تأمل در خود سوق دهند، اما «بی‌شرم» این‌کار را بهتر انجام می‌دهد.

این ترکیبی عجیب از احساس خجالت است که باعث شده که یک سریال، آن‌قدر جسورانه بنا بر نام خود عمل کند. این سریال می‌تواند بخش‌هایی از زندگی و خودتان را که شاید علاقه‌ای به مواجهه با آن ندارید را بازتاب دهد.

با تماشای این‌که چگونه زندگی درهم و برهم گالگر‌ها به نوعی آشفتگی واقعی زندگی ما را منعکس می‌کندُ خیلی چیز‌ها را متوجه می‌شویدُ با شرم خودتان روبه‌رو خواهید شد و نگاهی دوباره به نحوه مدیریت درک خود از دیگران و جهان می‌اندازید.

سریال Shameless یا بی‌شرم؛ آشفتگی، اشک و خنده و در نهایت شیفتگی!

محبوبیت سریال Shameless چقدر است؟

«بی‌شرم» امتیاز ۸.۵ را در Imdb دارد. بسیاری از مخاطبان این سریال نوشته‌اند که دل‌شان برای آن تنگ شده است. برخی دیگر نوشته‌اند که چندبار آن‌را دیده‌اند و برخی دیگر نیز معتقدند اشتباه کرده‌اند زودتر به تماشایش ننشسته‌اند.

با این‌حال سریال shameless انتقاد‌هایی هم داشته است. برخی نتوانسته‌اند با آشفتگی سریال کنار بیایند و برخی دیگر معتقدند که این سریال تفاوت‌های زیادی با کمدی-درام‌های دیگر ندارد.

با این‌حال، امتیاز این سریال در پلتفرم‌های مختلف به ما می‌گوید که به عنوان یک سریال با امتیاز بالا، Shameless جزو سریال‌های برتر بیست سال اخیر است.

سایر اخبار
ارسال نظرات
غیر قابل انتشار: ۰ | در انتظار بررسی: ۰ | انتشار یافته:
گوناگون