زندانی محکوم به اعدام به خاطر سکته درگذشت

زندانی محکوم به اعدام به خاطر سکته درگذشت
مرد جوان که در جریان تیراندازی مرگبار در یک خانه باغ مرتکب قتل شده بود در حالی که زمان زیادی به اجرای حکم قصاصش نمانده بود در زندان سکته کرد و جان باخت.
کد خبر: ۲۷۶۹۱
|
۳۰ تير ۱۴۰۳ - ۱۰:۱۶

مرد جوان که در جریان تیراندازی مرگبار در یک خانه باغ مرتکب قتل شده بود در حالی که زمان زیادی به اجرای حکم قصاصش نمانده بود در زندان سکته کرد و جان باخت.

این زندانی شامگاه ۱۱ بهمن سال ۱۴۰۰ در حالی که در یک باغ در منطقه سعادت‌آباد تهران حضور داشت هنگامی که متوجه ورود سه پسر جوان به باغ شد به آنها شلیک کرد. در این حادثه یک نفر کشته شد و دو نفر مصدوم شدند.

وقتی مأموران راهی باغ شدند با جسد مردی ۳۵ ساله به نام سپهر مواجه شدند و در چند قدمی جسد نیز دو مرد زخمی افتاده بودند. سپهر با شلیک چهار گلوله به قتل رسیده بود و جسد به دستور بازپرس جنایی به پزشکی قانونی منتقل شد و دو مرد زخمی نیز در بیمارستان تحت درمان قرار گرفتند.

شاهین یکی از افرادی که در این ماجرا زخمی شده بود پس از بهبودی در تحقیقات گفت: سپهر به ما گفته بود خانه‌باغ متعلق به مادربزرگش است که مدتی خالی از سکنه است. به همین خاطر چند معتاد به آنجا رفت و آمد دارند که او از من و صدرا خواست تا شبانه به آنجا برویم و معتاد‌ها را بیرون کنیم.

اما به محض اینکه به آنجا رسیدیم، مردی چند گلوله به سمت ما شلیک کرد. گلوله‌ها به پای من و صدرا برخورد کرد و روی زمین افتادیم. همان موقع سپهر را دیدیم که چند گلوله به شکمش خورده و دیگر نفس نمی‌کشد. ما فریاد کشیدیم و خودمان را مقابل در رساندیم که همسایه‌ها سر رسیدند.

 با دستگیری متهم به قتل، او گفت: دو سال است که نگهبان خانه‌باغ هستم.

مدتی قبل صاحب خانه باغ یک کلت کمری در اختیارم قرار داد تا اگر لازم شد برای دفاع از خودم از آن استفاده کنم. ساعت ۹ شب بود که سه مرد ناشناس وارد خانه‌باغ شدند. آنها به سمتم حمله کردند و مرا بشدت کتک زدند. حتی چند ضربه چاقو به سر و گردنم خورد. آنها می‌خواستند گوشی موبایلم را بدزدند، به همین خاطر برای دفاع از خودم اسلحه کشیدم و برای ترساندن‌شان شلیک کردم. سه تیر به دیوار برخورد کرد، اما باقی تیر‌ها ناخواسته به آنها خورد و موجب مرگ سپهر شد.

متهم در ادامه تحقیقات مدعی شد که اسلحه متعلق به مقتول و دوستانش بوده و او در فرصتی مناسب سلاح را از آنها گرفته است. در حالی که متهم چنین اظهاراتی داشت بررسی‌ها نشان می‌داد او به خاطر سرقت مسلحانه بازداشت بوده و چهار ماه قبل از زندان آزاد شده است. همچنین چند نفر نیز به اتهام سرقت و زورگیری از او شکایت کرده‌اند.

با تکمیل تحقیقات پرونده متهم به دادگاه کیفری استان تهران ارجاع شد و در دادگاه به اتهام قتل به درخواست اولیای دم به قصاص محکوم شد. با تأیید این حکم در دیوانعالی کشور، نام وی در لیست محکومانی قرار گرفت که قرار بود بزودی حکمشان اجرا شود، اما مرد زندانی هفته گذشته در زندان سکته کرد و جان خود را از دست داد.

منبع: روزنامه ایران

سایر اخبار
ارسال نظرات
غیر قابل انتشار: ۰ | در انتظار بررسی: ۰ | انتشار یافته:
گوناگون