در بازار نقل‌ و انتقالات فوتبال چه خبر است؟ 

کولاک تراکتور، بمب استقلال و نگرانی پرسپولیس

کولاک تراکتور، بمب استقلال و نگرانی پرسپولیس
تیم تراکتور با جذب ستار‌های بزرگ فوتبال ایران کولاک کرده و تیم سپاهان نیز در راستای جوان‌سازی تیم خود، فروش‌ها و خرید‌های هوشمندانه‌ایی داشته است. تیم استقلال نیز حضور فعالی در بازار داشته و تا کنون ورودی‌های خوبی داشته است. بر خلاف این سه تیم، پرسپولیسی‌ها خروجی‌های بزرگی داشته و برای پر کردن جا‌های خالی سخت در تلاش هستند
کد خبر: ۲۷۴۹۳
|
۲۷ تير ۱۴۰۳ - ۱۴:۱۸

زی‌سان: در شرایطی که تنها ۱۵ روز تا آغاز بیست و سومین دوره لیگ برتر فوتبال باقی مانده، بازار نقل و انتقالات بیش از هر زمان دیگری داغ شده است. ۱۲ مرداد مسابقات لیگ جدید آغاز می‌شود و تیم‌های لیگ برتر به ویژه تیم‌های مدعی قهرمانی تلاش‌های خود را برای بستن یک تیم آماده و منسجم دو چندان کرده‌اند. 

به گزارش «زی‌سان»، تا لحظه تنظیم گزارش حاضر تیم تراکتور با جذب ستار‌های بزرگ فوتبال ایران کولاک کرده و تیم سپاهان نیز در راستای جوان‌سازی تیم خود، فروش‌ها و خرید‌های هوشمندانه‌ایی داشته است. تیم استقلال نیز حضور فعالی در بازار داشته و تاکنون ورودی‌های خوبی داشته است. بر خلاف این سه تیم، پرسپولیسی‌ها خروجی‌های بزرگی داشته و برای پر کردن جا‌های خالی سخت در تلاش هستند. با این مقدمات در ادامه به بررسی عملکرد چهار باشگاه برتر لیگ‌برتر پرداخته می‌شود. 

در بازار نقل‌و انتقالات فوتیال چه خبر است؟ 

تداوم خلاء جانشین بیرانوند و بازگشت ستاره محبوب به پرسپولیس

تیم فوتبال پرسپولیس که فصل گذشته با ۶۸ امتیاز قهرمان لیگ برتر شد، برای دفاع از عنوان خود در فصل جدید مسیر بسیار دشواری را پیش‌رو دارد. مهم‌ترین دلیل این موضوع را می‌توان خروجی‌های بزرگ و مهم باشگاه دانست. 

در نخستین گام، اوسمار لوس ویرا، سرمربی برزیلی و موفق این تیم، حاضر به امضای قرارداد نشد تا در نهایت خوان کارلوس گاریدو در ۵ تیر ۱۴۰۳ به طور رسمی به عنوان سرمربی جدید پرسپولیس تهران معرفی شود. 

علیرضا بیرانوند، مهدی ترابی، دانیال اسماعیلی فر، وحدت حنانوف و علی نعمتی تا کنون به صورت قطعی از پرسپولیس جدا شده‌اند. تمامی شواهد و قراین نیز از این امر حکایت دارند که قرمز‌های پایتخت احتمالا گولسیانی، مدافع گرجستانی را نیز در فصل آینده به همراه نخواهند داشت. 

هر چند باشگاه پرسپولیس با برخی از ستاره‌هایش همانند وحید امیری، مرتضی پورعلی گنجی، سروش رفیعی و فرشاد فرجی تمدید کرده، اما خروج ستاره‌های بزرگ از این باشگاه موجب نگرانی آن‌ها شده است. مضاف بر این احمد گوهری و عبدالکریم حسن هم دنبال جدایی هستند که در صورت اتفاق افتادن این جدایی‌ها کار برای پرسپولیس دو چندان سخت خواهد شد. 

باشگاه پرسپولیس تا چند روز قبل ۱۵ بازیکن در فهرست بزرگسال خود داشت و جای ۵ بازیکن بزرگسال در این تیم نیز خالی بود. اخیرا قرمز‌های پایتخت ایوب العملود مدافع راست مراکشی به عنوان اولین خرید تابستانی به خدمت گرفته‌اند. امروز چهارشنبه ۲۷ تیر نیز بازگشت ستاره محبوب پرسپولیسی‌ها یعنی علی علیپور قطعی شد. قرمز‌ها برای به خدمت گرفتن فرشاد احمدزاده نیز در تلاش هستند، اما باشگاه سپاهان برای رضایتنامه احمدزاده مبلغ ۱۵ میلیارد تومان تعیین کرده است

در سطحی دیگر، بعد از جدایی علیرضا بیرانوند، قرمز‌های پایتخت در پی جذب یک دروازه‌بان مطمئن هستند. یکی از گزینه‌هایی که به شکل جدی مظرح شده بود، امیر عابدزاده، گلر تیم ملی بود که البته این انتقال صورت نگرفت. چرا که عابدازه به تیم کاستیون اسپانیا در لالیگا ۲ پیوست.

این وضعیت در شرایطی است که حسین پورحمیدی، گلر فصل گذشته پرسپولیس نیز در آستانه جدایی از پرسپولیس و پیوستن به تیم فولاد خوزستان زیر نظر یحیی گل‌محمدی است. 

در بازار نقل‌و انتقالات فوتیال چه خبر است؟ 

آرامش استقلال در بازار با منفجر کردن بمب نقل و انتقالات

باشگاه استقلال که فصل قبل با ۶۷ امتیاز نایب قهرمان لیگ برتر شد، تصمیم گرفت فصل جدید را با جواد نکونام ادامه بدهد. این تیم با تلاش برای خرید‌های بزرگ امیدوار است فصل جدید به قهرمانی دست پیدا کند. 

رضا میرزایی، صالح حردانی، میلاد فخرالدینی و محمدحسین زواری خروجی‌های قطعی این باشگاه هستند. همچنین محمدحسین مرادمند نیز به فکر جدایی است که باشگاه استقلال ادعا می‌کند او نمی‌تواند از جمع آبی پوشان جدا شود! همچنین، وضعیت آرمان رمضانی مهاجم این تیم نیز برای ماندن یا رفتن در ابهام قرار دارد. 

در لیست ورودی‌ها، رامین رضائیان بدون تردید بزرگ‌ترین بمب باشگاه استقلال در فصل نقل و انتقالات بود. آبی‌ها موفق شدند رامین را که به عنوان یک پرسپولیسی شناخته می‌شد در سن ۳۳ سالگی جذب کنند تا جنجالی‌ترین انتقال لیگ را تا این لحظه داشته باشند. 

علاوه بر رضائیان، میلاد زکی پور از سپاهان نیز به استقلال پیوسته است. انتقال سینا سعیدی فر از شمس آذر قزوین و محمدحسین اسلامی از ذوب آهن اصفهان این باشگاه قطعی شده است. همچنین، سامان فلاح مدافع گل‌گهر نیز در آستانه پیوستن به استقلال است. دیگر گزینه‌های احتمالی برای پیوستن به جمع آبی‌های پایتخت عبارتند از: مهدی تیکدری، آلمدین زیلیکیچ و دران کیوسفسکی و منتظر محمد. 

در بازار نقل‌و انتقالات فوتیال چه خبر است؟ 

غوغای تراکتور در بازار با تاراج بزرگ از پرسپولیس

تراکتوری‌ها با تغییر رویه بزرگ در بازار نقل و انتقالات کوکلاک به پا کرده‌اند. قرمز‌های تبریز که فصل گذشته با ۵۴ امتیاز در رده چهارم جدول قرار گرفتند امیدوار هستند در فصل جدید قهرمان شوند. این تیم در ابتدا دراگان اسکوچیچ سرمربی سابق تیم ملی فوتبال ایران که شناخت دقیقی از فوتبال ایران دارد را به خدمت گرفتند. 

قرمز‌های تبریز در کنار تمدید با بازیکنان جوانی مانند هاشمی‌نژاد، ستاره‌های بزرگی همانند علیرضا بیرانوند، مهدی ترابی و دانیال اسماعیلی‌فر را جذب کردند. بعد از جذب این ستاره‌های نامدار با سابقه قهرمانی چندباره در لیگ برتر رسانه‌ها از تلاش اسکوچیچ برای جذب علی قلی‌زاده وینگر تکنیکی تیم ملی و عضو باشگاه تیم لخ پوزنان لهستان خبر داده‌اند. 

علاوه بر این اسامی، باشگاه تراکتور تا این لحظه با مهند علی ستاره عراقی تیم الشرطه و پوریا پورعلی قرارداد امضا کرده‌اند و همچنین، آنها جذب بازیکنانی همچون مهران احمدی از ملوان، شرزود نصرالله‌اف از نسف قارشی و علیرضا علیزاده را از گل گهرسیرجان در دستور کار دارند. در لیست خروجی‌های باشگاه نیز عارف رستمی، میلوش دلتیچ، مهدی عبدی و امیرارسلان مطهری قرار دارند. 

در بازار نقل‌و انتقالات فوتیال چه خبر است؟ 

سپاهان در مسیر پوست‌اندازی بزرگ

تیم فوتبال سپاهان که فصل گذشته با ۵۷ امتیاز در لیگ برتر سوم شد و موفق به کسب قهرمانی جام حذفی شد، سیاست متفاوتی را در لیگ جدید در پیش گرفته است. تیم فوتبال سپاهان تاکنون در نقل و انتقالات لیگ بیست و چهارم عملکرد خوبی داشته و مدیران این باشگاه با نظر «ژوزه مورایس» اقدام به جذب بازیکنان جوان کرده اند تا میانگین سنی تیم خود را نسبت به فصل گذشته کاهش دهند؛ البته این تغییر خیلی راحت هم برای سپاهانی‌ها به وجود نیامده و آنها در این راه هزینه‌های زیادی را متحمل شده‌اند.

سپاهانی‌ها فعالیت خود در نقل و انتقالات را با تمدید قرارداد محمد کریمی کاپیتان فصل گذشته خود که مورد توجه استقلال تهران نیز بود، آغاز کردند. پس از کریمی، نیما میرزازاد دروازه‌بان دوم زردپوشان هم تصمیم به تمدید قرارداد با این باشگاه گرفت.

سپاهان با جذب امین حزباوی، جواد آقایی‌پور و محمدمهدی محبی ۳ بازیکن تاثیرگذار و آینده‌دار فوتبال ایران را جذب کرده است و علاوه بر تقویت خوبی که در خطوط مختلف داشته است با جذب بازیکنان جوان تضمینی هم برای آینده این باشگاه رقم زدند و چندین فصل می‌توانند شاهد درخشش بازیکنان جدید خود باشند، برچسب سپاهانی بودن اتفاق مثبتی برای این تیم بود که روی ۳ بازیکن جوان و مستعد فوتبال ایران خورده شد!

علاوه بر این، یکی از جنجالی‌ترین خرید‌های تاکنون سپاهان در لیگ برتر به جذب مهدی لیموچی بر می‌گردد. مدیران دو باشگاه پرسپولیس و آلومینیوم برای حضور این بازیکن در جمع سرخ‌پوشان پایتخت به توافق رسیده بودند، اما در چرخشی ۱۸۰ درجه‌ای، تصمیم گرفت تا پیراهن سپاهان را بر تن کند. لیموچی و آقایی پور به واسطه درخششی که در مقابل پرسپولیس داشتند نام خود را به زبان‌ها انداختند و سال گذشته به اردوی تیم ملی هم دعوت شدند.

تا این لحظه دو بازیکن ۲۴ ساله و یک بازیکن ۲۱ ساله توسط تیم سپاهان جذب شده اند و دو بازیکن ۳۰ سال به بالا هم این تیم را ترک کرده اند که نشان از جوان گرایی در سپاهان برای فصل بیست و چهارم می‌دهد و باید دید در ادامه این تیم چه نفراتی را به خدمت خواهد گرفت.

سایر اخبار
ارسال نظرات
غیر قابل انتشار: ۰ | در انتظار بررسی: ۰ | انتشار یافته:
گوناگون