بایدن: ترامپ مثل ریگ دروغ می‌گوید؛ برای پیروزی بر او آماده‌ام

بایدن: ترامپ مثل ریگ دروغ می‌گوید؛ برای پیروزی بر او آماده‌ام
بایدن گفت از اینکه ترامپ در حادثه تیراندازی روز یکشنبه در پنسیلوانیا آسیبی ندید، خوشحال است، اما به سیاست‌های او از جمله در حوزه اقتصادی در جریان همه‌گیری کرونا تاخت.
کد خبر: ۲۷۴۸۴
|
۲۷ تير ۱۴۰۳ - ۱۱:۲۵

رئیس‌جمهور آمریکا در اولین سخنرانی سیاسی پس از ترور نافرجام رقیب انتخاباتی، بر عزم خود برای پیروزی در انتخابات ۲۰۲۴ آمریکا تاکید کرد.

«جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا بامداد چهارشنبه و در اولین سخنرانی سیاسی خود پس از ترور نافرجام «دونالد ترامپ» ساکن پیشین کاخ سفید و رقیب خود در انتخابات ۲۰۲۴ آمریکا، به سیاست‌های او تاخت و گفت «با تمام قوا» به‌دنبال پیروزی دوباره در انتخابات ریاست‌جمهوری آبان ماه است.

بایدن که در «انجمن ملی پیشرفت رنگین‌پوستان» در لاس‌وگاس سخنرانی می‌کرد، بار‌ها با شعار «چهار سال دیگر» توسط حاضران در این تجمع مهم رنگین‌پوستان آمریکایی مورد استقبال قرار گرفت.

بایدن گفت از اینکه ترامپ در حادثه تیراندازی روز یکشنبه در پنسیلوانیا آسیبی ندید، خوشحال است، اما به سیاست‌های او از جمله در حوزه اقتصادی در جریان همه‌گیری کرونا تاخت.

بایدن گفت: «اجازه دهید یک بار دیگر بگویم، چراکه ترامپ مثل ریگ درباره این موضوع دروغ می‌گوید؛ بیکاری سیاه‌پوستان در دولت بایدن-هریس به پائین‌ترین حد خود رسید».

او همچنین از ادعای ترامپ درباره اینکه «باراک اوباما» رئیس‌جمهور پیشین ایالات متحده، آمریکایی نبود و اشاره به «شغل‌های سیاه» در جریان مناظره چندی پیش، انتقاد کرد.

رئیس‌جمهور آمریکا که ۸۱ سال سن دارد، به انتقاد‌ها درباره سن‌وسال بالای خود پاسخ داد و گفت: «من می‌دانم چگونه راست بگویم، من می‌دانم چگونه این کار (یاست جمهوری) را انجام دهم، ما کار‌های بیشتری داریم که باید انجام دهیم».

بایدن در ادامه سخنرانی خود به ماجرای سوءقصد به جان ترامپ اشاره کرد و گفت این حادثه ثابت می‌کند که سلاح‌های تهاجمی باید در ایالات متحده غیرقانونی اعلام شوند.

او همچنین گفت «کامالا هریس» معاون رنگین‌پوست خود، می‌تواند رئیس‌جمهور شود.

بایدن در این‌باره گفت: «هریس نه‌تن‌ها یک معاون رئیس‌جمهور فوق‌العاده است، بلکه او می‌تواند رئیس‌جمهور ایالات متحده شود».

رئیس‌جمهور آمریکا همچنین به هم‌حزبی‌های دموکرات خود که پس از مناظره ضعیف او با ترامپ، خواستار کناره‌گیری او شده بودند، تاخت و گفت: «هری ترومن گفته بود «اگر می‌خواهید دوستی در واشنگتن داشته باشید، یک سگ بگیرید». می‌دانید چیست؟ پس از هفته‌های اخیر، من متوجه شدم که منظور او چیست».

بایدن با این حال گفت دوستان بسیاری دارد و آنها پشت او را خالی نکرده‌اند.

منبع: ایسنا

سایر اخبار
ارسال نظرات
غیر قابل انتشار: ۰ | در انتظار بررسی: ۰ | انتشار یافته:
گوناگون