ترامپ معاون خود را معرفی کرد؛ جی دی ونس کیست؟

ترامپ معاون خود را معرفی کرد؛ جی دی ونس کیست؟
دونالد ترامپ با انتشار متنی در شبکه اجتماعی «تروث» سناتور جی دی ونس را به عنوان گزینه خود برای معاونت ریاست جمهوری معرفی کرد.
کد خبر: ۲۷۳۶۷
|
۲۶ تير ۱۴۰۳ - ۰۹:۵۱

دونالد ترامپ با انتشار متنی در شبکه اجتماعی «تروث» سناتور جی دی ونس را به عنوان گزینه خود برای معاونت ریاست جمهوری معرفی کرد.

ترامپ با اشاره به سابقه حضور این جمهوری‌خواه جوان در ارتش آمریکا به تحصیلات حقوقی او و همچنین موفقیتش در کارآفرینی و تجارت اشاره کرد و نوشت او «به شدت بر افرادی متمرکز خواهد شد که به طرز درخشانی برای آنها جنگیده است، کارگران و کشاورزان آمریکایی».
 
جی دی ونس یک سرمایه‌دار و نویسنده کتابی پرفروش است که در سال ۲۰۲۲ در انتخابات میان‌دوره‌ای مجلس سنا در ایالت اوهایو رقیب دموکراتش تیم رایان را شکست داد و جای سناتور جمهوری‌خواه راب پورتمن را، که در حال بازنشستگی بود، گرفت.

دونالد ترامپ، معاون خود را معرفی کرد؛ جی دی ونس کیست؟
 
ونس در میدل‌تاون اوهایو به دنیا آمد و، چون پدرش در جوانی خانواده را ترک کرد و مادرش با اعتیاد به مواد مخدر دست به گریبان بود، بیشتر کودکی اش را با مادربزرگش گذراند.
 
او به عنوان تفنگدار دریایی در جنگ عراق خدمت کرد. پس از آن در دانشگاه ایالتی اوهایو در رشته علوم سیاسی و فلسفه لیسانس گرفت. سپس به دانشکده حقوق دانشگاه ییل رفت و مدرک خود را در رشته حقوق دریافت کرد.
 
ونس در سال ۲۰۱۶ کتاب «مرثیه هیلی‌بیلی: خاطرات یک خانواده و یک فرهنگ دچار بحران» را نوشت که به فهرست پرفروشترین‌های روزنامه نیویورک‌تایمز راه یافت.
 
بر اساس این کتاب فیلمی ساخته شد به همین نام به کارگردانی ران هووارد و با بازی ایمی آدامز، گلن کلوز و گابریل باسو.
 
ونس در سال ۲۰۱۴ با اوشا ونس ازدواج کرد و این دو با هم سه فرزند دارند.
 
ترامپ پیشتر از او به عنوان یک «جنگجو» یاد کرده است.

منبع: انتخاب

سایر اخبار
ارسال نظرات
غیر قابل انتشار: ۰ | در انتظار بررسی: ۰ | انتشار یافته:
گوناگون