روح‌الله رحمانی داماد آمریکایی حدادعادل کیست؛ روح‌الله رحمانی چرا به ایران آمد و با آزاده حدادعادل ازدواج کرد؟

روح‌الله رحمانی داماد آمریکایی حدادعادل کیست؛ روح‌الله رحمانی چرا به ایران آمد و با آزاده حدادعادل ازدواج کرد؟
روح‌الله رحمانی، داماد غلامعلی حداد عادل و همسر آزاده حداد عادل، متولد ۱۳۶۰ در یک خانواده ایرانی در اوهایوی آمریکاست. روح‌الله رحمانی داماد حدادعادل اکنون عضو هیات علمی دانشگاه تهران است.
کد خبر: ۲۷۳۱۱
|
۲۵ تير ۱۴۰۳ - ۱۳:۳۲

زی‌سان: روح‌الله رحمانی، داماد غلامعلی حداد عادل و همسر آزاده حداد عادل، متولد ۱۳۶۰ در یک خانواده ایرانی در اوهایوی آمریکاست. 

به گزارش زی‌سان؛ روح الله رحمانی که دکترای کامپیوتر از دانشگاه واشنگتن سنت لوییس را دریافت کرده، یکی از مدیران پروژه موتور جستجوی بینگ مایکروسافت و از مدیران پیاده‌ساز معماری هوش مصنوعی در زمینه طبقه‌بندی اتوماتیک کالا‌های آمازون است. 

رحمانی در دولت حسن روحانی در مرداد ۱۳۹۵ مدیرکل دفتر نوآوری و حمایت از سرمایه‌گذاری وزارت ارتباطات شد، اما در مهر همان سال به دلیل دوتابعیتی بودن از سمت خود استعفا کرد. او بعد از کناره گیری از پست دولتی اش در وزارت ارتباطات، در سال ۹۶ مسئول بخش نوآوری و توسعه‌ی شرکت ایرانسل شد.

روح‌الله رحمانی داماد آمریکایی حدادعادل

رحمانی از سال ۹۷ در شرکت دیجی کالا در سمت معاون بخش نوآوری مشغول به کار شده و مدیر و مؤسس مرکز نوآوری و فناوری گروه دیجی کالا به نام «دیجی کالا نکست» است.

روح الله رحمانی که اکنون عضو هیات علمی دانشگاه تهران است، به تازگی در مصاحبه‌ای درباره روند جذبش گفته: «وقتی می‌خواستم به ایران مهاجرت کنم، در فرم هیات علمی مقالات ISI مطرح شده بود... در صنعت آمریکا و در دانشگاه‌های برتر آمریکا چنین چیزی را ندیدم... هیچ دانشگاهی در آمریکا بر اساس ISI استاد را ارتقا نمی‌دهد...» اظهارات این استادیار دانشگاه تهران را می‌بینید و می‌شنوید.

روح الله رحمانی داماد آمریکایی غلامعلی حداد عادل کیست؟ 

روح الله رحمانی، داماد غلامعلی حداد عادل در سال ۱۳۶۰ در ایالت اوهایوی آمریکا متولد شد. پدر و مادرش هر دو ایرانی هستند و سال‌ها پیش به آمریکا مهاجرت کرده است. روح الله رحمانی خواهرزاده‌ی شهید محسن وزوایی است.

روح‌الله رحمانی داماد آمریکایی حدادعادل

روح الله رحمانی دارای مدرک دکترای کامپیوتر از دانشگاه واشنگتن سنت لوییس بوده و سابقه‌ی کار در شرکت‌های مایکروسافت و آمازون و تدریس در دانشگاه تهران را دارد. 

در شهریور ۱۴۰۲ تصویری از حضور روح الله رحمانی، داماد غلامعلی حداد عادل در راهپیمایی اربعین امسال در فضای مجازی منتشر شده و مورد توجه کاربران قرار گرفته است.

داماد غلامعلی حدادعادل بزرگ شده‌ای آمریکا بوده و به شغل فناوری مشغول است. روح الله رحمانی سال‌ها پیش با آزاده دختر حداد عادل ازدواج کرده و دارای فرزند می‌باشد. او خواهرزاده‌ی شهید محسن وزوایی می‌باشد.

غلامعلی حداد عادل رئیس فرهنگستان زبان و ادبیات فارسی و عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی در برنامه تلویزیونی که با دخترش آزاده حداد عادل شرکت کرده بود، در معرفی دامادش گفته: دامادم در خانواده‌ای شهید پرور در آمریکا متولد شده و نوه هایش در آمریکا در مدرسه اسلامی درس می‌خواندند و در نهایت دختر و دامادش به همراه فرزندان خود به ایران بازگشتند.

روح‌الله رحمانی داماد آمریکایی حدادعادل

وی متولد سال ۱۳۶۰ در ایالت اوهایوی آمریکا می‌باشد.

روح الله رحمانی داماد غلامعلی حداد عادل از پدر و مادری ایرانی در ایالت اوهایوی آمریکا متولد شد. او که بزرگ شده‌ی آمریکا است، در همانجا تحصیلات خود را تا مقطع دکتری ادامه داد و در حوزه‌ی فناوری مشغول کار شد.

سوابق کاری روح الله رحمانی

رحمانی، سابقه‌ی کار در شرکت‌های مایکروسافت و آمازون را در کارنامه خود دارد. او یکی از مدیران پروژه موتور جستجوی بینگ مایکروسافت و پیاده‌ساز معماری هوش مصنوعی در زمینه طبقه‌بندی اتوماتیک کالا‌های آمازون است.

روح‌الله رحمانی داماد آمریکایی حدادعادل کیست؛ روح‌الله رحمانی چرا به ایران آمد و با آزاده حدادعادل ازدواج کرد؟

دو تابعیتی بودن

داماد غلامعلی حداد عادل در دولت حسن روحانی در مرداد ۱۳۹۵ مدیرکل دفتر نوآوری و حمایت از سرمایه‌گذاری وزارت ارتباطات شد، اما در مهر همان سال به دلیل دوتابعیتی بودن از سمت خود استعفا داد. بعد از کناره گیری از پست دولتی اش در وزارت ارتباطات، در سال ۹۶ مسئول بخش نوآوری و توسعه‌ی شرکت ایرانسل شد.

روح الله رحمانی از سال ۹۷ در شرکت دیجی کالا در سمت معاون بخش نوآوری مشغول کار شد و مدیر و مؤسس مرکز نوآوری و فناوری گروه دیجی کالا به نام «دیجی کالا نکست» است. وی سابقه‌ی تدریس در دانشگاه تهران را نیز دارد.

روح‌الله رحمانی داماد آمریکایی حدادعادل کیست؛ روح‌الله رحمانی چرا به ایران آمد و با آزاده حدادعادل ازدواج کرد؟

 نحوه آشنایی روح الله رحمانی و ازدواج با آزاده حداد عادل

روح الله‌رحمانی درباره نحوه آشنایی و ازدواج با آزاده حداد عادل در مصاحبه‌ای با خبرگزاری تسنیم گفته: در سال ۲۰۰۷ برای مدت ۶ ماه به ایران آمده بود که به واسطه‌ی یک دوست خانوادگی با همسر آینده اش آزاده حداد عادل آشنا شد و سپس با او ازدواج کرد.

او در این مصاحبه گفته: «در آمریکا انواع گزینه‌ها برای ازدواج وجود داشت، اما قسمت نشد. خیلی برایم مهم بود تا با فردی خوب و مؤمن ازدواج کنم. واقعاً ایده‌آل من در ارتباط با شریک زندگی، به طور خاص ایرانی بودن آن فرد نبود بلکه دنبال بهترین نفر در دنیا بودم که از قضا آن بهترین در ایران بود.»

سایر اخبار
ارسال نظرات
غیر قابل انتشار: ۰ | در انتظار بررسی: ۰ | انتشار یافته:
گوناگون