گزارش جذاب سالانه اسنپ در سال ۱۴۰۲ منتشر شد

از راننده‌ اسنپ با درآمد ۶۷۵ میلیون تومانی تا خرید ۲ میلیاردی در اسنپ‌فود!

از راننده‌ اسنپ با درآمد ۶۷۵ میلیون تومانی تا خرید ۲ میلیاردی در اسنپ‌فود!
اسنپ در گزارش سالانه سال ۱۴۰۲ که در قالب ۲۱۷ صفحه منتشر شد جزئیات فعالیت این شرکت در سال مذکور را ارائه کرد که بر اساس آن این شرکت توانست نزدیک ۱۰ میلیون کاربر جدید جذب کند که نسبت به سال ۱۴۰۱ رشد ۱۶ درصدی داشته است. 
کد خبر: ۲۶۸۸۵
|
۲۱ تير ۱۴۰۳ - ۱۲:۰۹

زی‌سان: اسنپ در گزارش سالانه سال ۱۴۰۲ که در قالب ۲۱۷ صفحه منتشر شد جزئیات فعالیت این شرکت در سال مذکور را ارائه کرد که بر اساس آن این شرکت توانست نزدیک ۱۰ میلیون کاربر جدید جذب کند که نسبت به سال ۱۴۰۱ رشد ۱۶ درصدی داشته است. 

به گزارش زی‌سان، گزارش عملکرد ۱۴۰۲ گروه اسنپ به همراه مهم‌ترین اعداد و ارقام آن منتشر شد. این گزارش جامع با عنوان «مسیر همراهی» عملکرد زیرمجموعه‌های گروه اسنپ شامل اسنپ‌خودرو، اسنپ‌باکس، اسنپ‌فود، سوپرمارکت اسنپ، اسنپ‌پی، اسنپ‌تریپ، اسنپ‌شاپ و اسنپ‌دکتر را در سال گذشته بررسی کرده است. گزارش سالانه گروه اسنپ همچنین بخش‌های ویژه‌ای در خصوص مسئولیت اجتماعی و امنیت سایبری دارد. 

از راننده‌ اسنپ با درآمد ۶۷۵ میلیون تومانی تا خرید ۲ میلیاردی در اسنپ‌فود!

سوپراپ اسنپ با ۷۲ میلیون کاربر

به گزارش زی‌سان؛ سوپراپ اسنپ مجموعه‌ای ۷ هزار و ۵۲۶ نفری است که به نیاز‌های روزمره بیش از ۷۲ میلیون کاربر پاسخ می‌دهند (تعداد کل کاربران سوپراپ به تعداد حساب‌های کاربری ساخته شده اشاره دارد. در واقع هر فرد می‌تواند با هر سیم‌کارت یک حساب کاربری ایجاد کند). ۵ سرویس محبوب سوپراپ اسنپ از نظر بیشترین میزان بازدید در سال گذشته به ترتیب شامل اسنپ، غذا، سوپرمارکت، سرویس اعتباری و اسنپ‌باکس می‌شود. این سوپراپ در سال گذشته ۵ میلیارد و ۳۵۴ میلیون و ۴۱۹ هزار و ۳۴۹ مرتبه توسط کاربران باز شده است. 

همچنین ۵ سرویس با بیشترین میزان رشد بر اساس تعداد سفارش موفق در ۱۴۰۲ به ترتیب شامل سرویس‌های اعتباری (قسطی) با ۷۹۶ درصد رشد، فروشگاه با ۱۸۸ درصد رشد، اتوبوس با ۱۰۳ درصد رشد، قطار با ۷۲ درصد رشد و سوپرمارکت با ۴۰ درصد رشد بوده است.

از راننده‌ای با ۶۷۵ میلیون درآمد تا خرید ۲ میلیاردی از اسنپ‌فود؛ کاربری در یک روز ۱۰۷ خرید قسطی ثبت کرد

راننده‌ای با ۶۷۵ میلیون تومان درآمد

اسنپ در این گزارش نیز ادعایش درمورد سهم ۹۲ درصدی از بازار تاکسی‌های اینترنتی را تکرار کرده است. برآورد اسنپ از سهم بازار تاکسی‌های اینترنتی از کل سفر‌های درون‌شهری، نسبت ۵.۵ تا ۶ درصد را نشان می‌دهد. 

براساس این گزارش، اسنپ ۷۲ میلیون و ۳۶۴ هزار کاربر مسافر دارد که حدود ۳۲ میلیون نفر از آنها سال ۱۴۰۲ فعال بوده‌اند. تاکنون ۶ میلیون و ۱۵۲ هزار کاربر راننده در اسنپ ثبت‌نام کرده‌اند که ۳ میلیون و ۳۰۵ نفرشان سال ۱۴۰۲ فعالیت کرده‌اند. فقط حدود ۴ درصد رانندگان زن هستند. 

رکورد سفر‌های روزانه اسنپ در۱۶ اسفند با ۵ میلیون و ۵۳ هزار سفر شکسته شده است. رکورد سفر‌های ماهانه نیز متعلق به دی‌ماه با ۱۲۷ میلیون و ۷۸۵ هزار سفر است. سال گذشته یک‌میلیارد و ۳۷۶ میلیون سفر در اسنپ انجام شده که نسبت به سال پیش از آن حدود ۲۰ درصد رشد کرده است. درحال‌حاضر اسنپ در ۳۲۳ شهر فعالیت می‌کند. 

از راننده‌ای با ۶۷۵ میلیون درآمد تا خرید ۲ میلیاردی از اسنپ‌فود؛ کاربری در یک روز ۱۰۷ خرید قسطی ثبت کرد

رانندگان تمام‌وقت اسنپ در سال ۱۴۰۲ به طور متوسط ماهانه ۱۹ میلیون و ۱۹۳ هزار تومان درآمد کسب کرده‌اند. این رقم برای رانندگانی که پاره‌وقت از این سرویس استفاده می‌کردند، حدود ۸ میلیون تومان بوده است. 

بر اساس این گزارش پرسفرترین مسافر اسنپ در سال ۱۴۰۲ مربوط به مسافری است که حدود ۸۵۴۳ سفر انجام داد که معادل ۶۴ هزار کیلومتر است. همچنین وی برای این تعداد از سفر در کل مبلغ ۱۷۲ میلیون و ۲۲۲ هزار تومان به رانندگان پرداخت کرده است. 

همچنین پردرآمدترین راننده اسنپ ع. ن از تهران معرفی شده که در کل سال ۸۷۹۸ سفر انجام داده و درآمدی معادل ۶۷۵ میلین تومان کسب کرده است. نکته جالب این گزارش این است که یک راننده زن در تهران به نام س. ر حدود ۱۳ هزار و ۵۰۵ سفر انجام داده که حدود ۳۵ درصد از پردرآمدترین راننده اسنپ تعداد سفر بیشتری داشته است. این زن به عنوان فعال‌ترین راننده اسنپ معرفی شده و بیشترین سفر اسنپ را در طول سال ۱۴۰۲ به عنوان راننده انجام داده است. همچنین محترم‌ترین راننده اسنپ فردی به نام س. م. م از استان گلستان بوده که ۴۳۹۲ سفر انجام داد و درخشان‌ترین راننده به پ. ش از استان ایلام رسیده که ۴۵۶۹ سفر انجام داده است. 

فعال‌ترین راننده اسنپ‌باکس با ۱۱ هزار و ۴۰۵ سفر

اسنپ‌باکس طی هفت سال فعالیت خود از ارسال بسته با موتور به مجموعه‌ای از سرویس‌ها از جمله سفر با موتور، پیک، وانت سبک و سنگین و سرویس ویژه اسباب‌کشی تبدیل شده است. این سرویس که در سال گذشته از خدمت جدید خود با عنوان پیک اقتصادی رونمایی کرد توانسته با مجموع بیش از ۱۱۲ میلیون سفر به رشد سالانه ۴۲ درصد نسبت به سال گذشته دست پیدا کند. باوجود اینکه کل کاربران سرویس باکس اسنپ ۲۸ میلیون و ۴۹۰ هزار عدد اعلام شده، بخش زیادی از این کاربران در سال ۱۴۰۲ فعال نبوده‌اند. در این سال ۷ میلیون و ۹۰۵ هزار کاربر از «اسنپ‌باکس» استفاده کرده‌اند. 

از راننده‌ای با ۶۷۵ میلیون درآمد تا خرید ۲ میلیاردی از اسنپ‌فود؛ کاربری در یک روز ۱۰۷ خرید قسطی ثبت کرد

اسنپ‌باکس در سال ۱۴۰۲ مجموعا ۱۱۲ میلیون و ۵۵۸ هزار سفر ثبت کرده که ۴۲ درصد بیشتر از سال ۱۴۰۱ است. رکورد تعداد سفر‌های روزانه نیز ۲۳ اسفند با ۴۲۰ هزار سفر شکسته شده است. فعال‌ترین راننده اسنپ‌باکس در سال گذشته ۱۱ هزار و ۴۰۵ سفر انجام داده است؛ به طور میانگین ۳۱ سفر در هر روز. ۳۱ درصد کاربران اسنپ‌باکس، کسب‌وکار‌ها هستند و ۷۸ درصد سفر‌ها را انجام داده‌اند. 

سفارش ۷۰ میلیونی اسنپ‌فود در یک روز/ کباب، پیتزا و ساندویچ؛ ۳ غذای محبوب اسنپ‌فود

تعداد کاربران اسنپ‌فود در سال گذشته به بیش از ۲۰ میلیون رسید، این کاربران بیش از ۱۱ میلیون کد تخفیف در سفارش‌های خود استفاده کردند. محبوب‌ترین سرویس اسنپ‌فود بخش پروتئین با کسب ۴/۴ امتیاز از ۵ است. گزارش فعالیت «اسنپ‌فود» در این گزارش، اعداد و ارقام جالب توجهی را نشان می‌دهد. اسنپ‌فود ۲۰ میلیون و ۴۸۰ هزار کاربر دارد که سال پیش ۷ میلیون و ۴۴۵ هزار نفر از آنها از این سرویس استفاده کرده‌اند. 

از راننده‌ای با ۶۷۵ میلیون درآمد تا خرید ۲ میلیاردی از اسنپ‌فود؛ کاربری در یک روز ۱۰۷ خرید قسطی ثبت کرد

در سال ۱۴۰۲ یکی از کاربران اسنپ‌فود ۹ هزار و ۹۸۹ سفارش ثبت کرده و یک میلیارد و ۹۶۱ میلیون تومان برای این سفارش‌ها خرج کرده است. بزرگترین سبد سفارش نیز به ارزش ۶۲ میلیون تومان، شامل ۴۷۰ پرس جوجه‌کباب و ۹۴۰ قلم کالا بوده است. گران‌ترین سبد، اما حدودا ۷۰ میلیون تومان ارزش داشته است.  شبکه رانندگان اسنپ‌فود با ۳۶ هزار و ۱۶۶ راننده فعالیت می‌کند که ۸۵ درصد سفارش‌ها را به‌موقع تحویل داده‌اند. 

کوکاکولا، محبوب‌ترین کالای «اسنپ گروسری»

اسنپ، سهم سوپرمارکت آنلاین خود، یعنی «اسنپ گروسری» را ۶۴ درصد بازار فروش آنلاین سوپرمارکتی اعلام کرده است. تا کنون ۲۱ میلیون و ۵۸۹ هزار کاربر در این سرویس سفارش ثبت کرده‌اند که از میان‌شان ۴ میلیون و ۱۰۴ کاربر در سال ۱۴۰۲ فعال بوده‌اند. 

از راننده‌ای با ۶۷۵ میلیون درآمد تا خرید ۲ میلیاردی از اسنپ‌فود؛ کاربری در یک روز ۱۰۷ خرید قسطی ثبت کرد

در این سال حدود ۲۸۶ میلیون قلم کالا از طریق این سرویس در ۱۲۷ شهر ایران سفارش داده شده است. اسنپ لیست محبوب‌ترین کالا‌های سوپرمارکت خود را منتشر کرده که «نوشابه کوکاکولا ۱.۵ لیتری» با بیش از یک میلیون سفارش و با اختلاف در صدر آن ایستاده است. 

«زیبایی و سلامت» جذابترین محصولات خرید اقساطی؛ ثبت ۱۰۷ خرید قسطی در یک روز

داده‌های این گزارش، رشد قابل‌توجه «اسنپ‌پی» را نشان می‌دهد. در سال گذشته، سفارش‌ها با سرویس اعتبار اقساطی اسنپ ۱۱۷۵ درصد رشد و تعداد سفارش‌ها ۷۹۶ درصد افزایش یافته است. یک کاربر فقط در یک روز ۱۰۷ مرتبه از سرویس اعتبار اقساطی استفاده کرده است. همچنین کاربری در سفارشی با اسنپ‌پی ۲۲۵۰ گاز استریل خریده و رکورد تعداد محصول خریداری‌شده در یک سفارش را به خودش اختصاص داده است. 

کاربران اسنپ‌پی، ساعت، طلا و کفش را بیشتر از هر کالایی در اسنپ‌پی جست‌جو کرده‌اند. نکته جالب دیگر اینکه نزدیک نیمی از سفارش‌های سرویس اعتبار اقساطی اسنپ‌پی مربوط به دسته «زیبایی و سلامت» بوده است. 

رشد ۲۲۰ درصدی فروش اسنپ‌شاپ

براساس اعلام اسنپ در گزارش ۱۴۰۲، فروش «اسنپ‌شاپ» در این سال ۲۲۰ درصد رشد کرده است و کاربران نیز ۲۱۲ درصد افزایش یافته‌اند. همچنین تأمین‌کنندگان اسنپ‌شاپ ۲۴۵ درصد نسبت به سال ۱۴۰۱ بیشتر شده‌اند. سرویس اسنپ‌شاپ از تیرماه سال گذشته فعالیتش را در پلتفرمی جدید آغار کرد. 

رشد ۸۹۷ درصدی فروش محصولات آرایشی در اسنپ‌دکتر 

در سال گذشته، یک‌میلیون و ۲۱۱ هزار کاربر در اسنپ‌دکتر فعال بوده‌اند، درحالی‌که کل کاربران این پلتفرم، ۱۵ میلیون نفر است. سفارش آنلاین دارو محبوب‌ترین سرویس اسنپ‌دکتر در این سال بوده است. اسنپ‌دکتر سال گذشته رشد ۲۴ درصدی در تعداد سفارش‌ها را ثبت کرده است. محصولات آرایشی بهداشتی اسنپ‌دکتر نیز نسبت به سال پیش ۸۹۷ درصد بیشتر از آن فروخته شده‌اند. 

معافیت‌های کمیسیونی اسنپ به رانندگان

اسنپ اعلام کرده است در سال ۱۴۰۲ مجموعا حدود ۱۴۳ میلیارد تومان ارزش به بخش مسئولیت اجتماعی اختصاص داده است. در سال گذشته، ۲۰ هزار و ۲۴۴ راننده اسنپ از پرداخت ۱۱۵ میلیارد تومان کمیسیون طی نزدیک به ۲۱ میلیون سفر معاف شده‌اند که نسبت به سال گذشته تقریبا ۲ برابر شده است. 

اسنپ طرح معافیت رانندگان دارای معلولیت، جانبازان، ایثارگران و خانواده شهدا از سال ۹۶ اجرا می‌کند و گروه‌های مختلف مانند رانندگان مبتلا به ام‌اس و تالاسمی به‌صورت دوره‌ای از پرداخت کمیسیون معاف می‌شوند. اسنپ همچنین در این سال ۴۲۶ میلیون تومان تخفیف در سفر به مؤسسات نیکوکاری و رویداد‌های نیکوکاری برای مسافران خود در نظر گرفته است. 

علاوه‌براین، «اسنپ دکتر» از اسفندماه ۱۴۰۲ طرحی را شروع کرده است. در این طرح به ۲ هزار عضو تحت پوشش مؤسسه رعد ۶ میلیون تومان اعتبار استفاده از خدمات مشاوره آنلاین پزشکی و روانشناسی و ۴۸۰ میلیون تومان اعتبار سفارش دارو تخصیص داده است. 

مهاجرت کارکنان اسنپ به خارج از کشور

۷ هزار و ۵۲۶ نفر در تمامی شرکت‌های زیرمجموعه گروه اسنپ با میانگین سنی ۳۰ سال، مشغول به کار هستند. بیشترین سهم در زیرمجموعه‌ها متعلق به «اسنپ‌خودرو» با ۲ هزار و ۷۲۳ نفر است. پس‌ازآن نیز «اسنپ‌فود» و «سوپرمارکت اسنپ» بیشترین کارمندان را به خودشان اختصاص داده است. 

۱۴۸ نفر از کارکنان اسنپ سال ۱۴۰۲ به خارج از کشور مهاجرت کرده‌اند. در سال گذشته، ۷۶۷ نفر به‌طور خالص به گروه اسنپ اضافه شده‌اند، معادل ۱۱ درصد رشد. در سال گذشته تعادل جنسیتی در گروه اسنپ نیز ارتقا یافته و کارکنان زن از ۴۱.۶۲ درصد به ۴۷.۳ درصد رسیده‌اند.

tags # اسنپ
سایر اخبار
ارسال نظرات
غیر قابل انتشار: ۰ | در انتظار بررسی: ۰ | انتشار یافته:
گوناگون