ادارات این استان‌ها فردا و پس‌فردا تعطیل شد

ادارات این استان‌ها فردا و پس‌فردا تعطیل شد
مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: فردا چهارشنبه ۲۰ تیرماه ساعت کاری ادارات تا ساعت ۱۱ خواهد بود و روز پنجشنبه نیز تعطیل اعلام شده است.
کد خبر: ۲۶۷۵۷
|
۲۰ تير ۱۴۰۳ - ۰۰:۳۶

خبرگزاری مهر: مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: فردا چهارشنبه ۲۰ تیرماه ساعت کاری ادارات تا ساعت ۱۱ خواهد بود و روز پنجشنبه نیز تعطیل اعلام شده است. معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی نیز گفت: فردا چهارشنبه ۲۰ تیرماه ساعت کاری ادارات تا ساعت ۱۱ خواهد بود و روز پنجشنبه نیز تعطیل اعلام شده است.

منصور شیشه فروش اظهار کرد: جلسه ستاد مدیریت بحران استان و کارگروه اضطرار شرایط گردوغبار با حضور اعضا تشکیل شد.

وی ادامه داد: با توجه به اعلام هواشناسی مبنی بر هشدار وزش تندباد و گردوغبار و کاهش میدان دید و تقویت توده هوای گرم تابستانه و ماندگاری این توده از چهارشنبه ۲۰ تیرماه تا جمعه ۲۲ تیرماه، با افزایش ۲ تا ۳ درجه سانتیگراد دما مواجه هستیم.

شیشه فروش عنوان کرد: به منظور پایداری شبکه برق در بخش‌های خانگی، صنوف و … چهارشنبه ۲۰ تیرماه ساعت خاتمه کار دستگاه‌های اجرایی، بانک‌ها، شهرداری‌ها و سایر نهاد‌های عمومی و مراکز آموزشی استان اصفهان ساعت ۱۱ و پنجشنبه ۲۱ تیرماه نیز همه دستگاه‌های مذکور تعطیل خواهد بود، البته مراکز امدادی، خدمات رسان، بیمارستان‌ها و مراکز درمانی شبانه روزی کماکان در این ایام ارائه خدمت خواهند داشت.

شیشه فروش تأکید کرد: آزمون‌های سراسری در این بازه زمانی طبق برنامه‌ریزی‌های سابق کماکان برگزار خواهد شد.

وی ادامه داد: همچنین در این راستا مقرر شد همه دستگاه‌های اجرایی استان نسبت به کاهش مصارف برق در ساعات اداری به میزان حداقل ۳۰ درصد نسبت به قبل و در ساعات غیر اداری به میزان ۶۰ درصد مصرف جاری با اولویت خاموش کردن روشنایی‌های غیرضروری و سامانه‌های سرمایشی اقدام کنند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: در این رابطه مقرر شد شرکت‌های برق نسبت به اقدامات دستگاه‌های اجرایی استان نظارت ویژه و مستمر داشته باشند.

شیشه فروش اظهار کرد: همچنین همه دستگاه‌های اجرایی جهت کاهش مصرف برق بایستی انجام تعمیرات و در مدار قراردادن دیزل ژنراتور در زمان اوج مصرف برق، تعویض لامپ‌های کم مصرف به جای لامپ‌های پرمصرف، انجام تعمیرات سالیانه کولر‌های آبی و نصب سایه‌بان و تعمیر کولر‌های گازی در مناطق گرمسیر را مد نظر قرار دهند.

وی افزود: استفاده حداکثری از نور طبیعی در طول روز، جایگزینی پروژکتور‌های قدیمی با چراغ‌های مجهز به لامپ‌های ال‌ای دی، اجرای روش‌های پیشگیری از هدر رفت انرژی با نصب درزگیر و عایق‌های پنجره‌ها در ادارات، صنوف و بخش خانگی ضروری است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان عنوان کرد: دستگاه‌های اجرایی مکلف هستند از یک ساعت قبل از خاتمه کار سیستم سرمایشی خود را خاموش کنند.

وی ادامه داد: مشترکین برق خانگی و صنوف نیز بایستی نصب سیستم‌های کنترل هوشمند در مجتمع‌های تفریحی و مراکز خرید، کاهش روشنایی عمومی در پارکینگ‌ها و راهروها، استفاده از نور طبیعی و خاموش کردن لامپ‌های اضافه، انجام تعمیر کولر‌ها و نصب سایه‌بان و تعویض لامپ‌های قدیمی و پرمصرف اقدام کنند.

وی ضمن تأکید بر ممنوعیت هر اقدامی که منجر به تشدید گرد و خاک و آلاینده‌ها می‌شود، گفت: خاکبرداری، آتش زدن بقایای کشاورزی و فضای سبز، فعالیت‌های معدنی و حمل و نقل خاک، گچ و … نیز ممنوع است.

شیشه فروش عنوان کرد: رعایت توصیه‌های بهداشتی و حفاظت فردی در برابر گرد و خاک بخصوص افراد آسیب پذیر و بیماران، استفاده از ماسک استاندارد، عدم ورزش و فعالیت‌های بدنی در فضا‌های باز نیز ضروری است.

وی در پایان اضافه کرد: کمیته اضطرار شرایط گرد و غبار بطور مستمر نسبت به رصد و پایش شرایط ایجاد شده با صدور اطلاعیه‌ها پایش کانون‌های فرسایش بادی و اعمال محدودیت‌های اقدام خواهد کرد.

در همین حال، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی گفت: فردا چهارشنبه ۲۰ تیرماه ساعت کاری ادارات تا ساعت ۱۱ خواهد بود و روز پنجشنبه نیز تعطیل اعلام شده است.

بهنام نظری اظهار کرد: با توجه به هشدار سطح نارنجی شماره ۱۱ اداره کل هواشناسی استان در خصوص افزایش سرعت وزش باد و تقویت الگوی انتقال گرد و خاک به استان و کاهش دید افقی و کیفیت هوا همچنین ضرورت مدیریت مصرف انرژی، کارگروه شرایط اضطرار آلودگی هوای استان مرکزی تشکیل شد.

وی افزود: بر اساس تصمیم کارگروه اضطرار آلودگی هوا، فردا (چهارشنبه) فعالیت ادارات استان مرکزی (به‌جز دستگاه‌های خدمات‌رسان و اداراتی که دارای نوبت کاری یا کشیک هستند) تا ساعت ۱۱ و پنجشنبه نیز تعطیل است.

تعطیلی و کاهش ساعت کار ادارات لرستان در پی گرمای هوا

ازسوی دییگر، مدیرکل مدیریت بحران لرستان گفت: با موافقت استاندار لرستان دستگاه‌های اجرایی استان به دلیل مدیریت مصرف انرژی فردا چهارشنبه دو ساعت زودتر تعطیل می‌شوند.

مهدی پازوکی شامگاه سه‌شنبه در گفتگو با رسانه‌ها، اظهار داشت: باتوجه‌به درخواست مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان و پیشنهاد کارگروه استانی مدیریت تقاضا و مصرف برق و همچنین با موافقت استاندار لرستان باتوجه‌به پیش‌بینی افزایش دما در پایان هفتهٔ جاری و به جهت مدیریت مصرف بهینه برق مقرر شد در دو روز آینده تغییری در ساعت کاری ادارات انجام شود.

وی افزود: براین‌اساس فعالیت تمامی دستگاه‌های اجرایی، ادارات و بانک‌های استان به جز مراکز خدمات‌رسان، مراکز بهداشتی و درمانی و مراکز آموزشی و شیفت گردان روز چهارشنبه ۲۰ تیرماه از ساعت شش آغاز و با دو ساعت تعجیل در پایان کار رأس ساعت ۱۱ تعطیل خواهند شد و روز پنج‌شنبه ۲۱ تیرماه نیز تعطیل اعلام می‌شود.

مدیرکل مدیریت بحران لرستان، افزود: کسری ساعات کاری طبق ماده ۸۷ قانون مدیریت خدمات کشوری، می‌بایست از طریق دورکاری جبران شود.

پازوکی، افزود: همچنین تمامی دستگاه‌های اجرایی موظف به عدم استفاده از سیستم‌های برودتی ادارات مربوطه طی دو روز مذکور هستند.

ساعت اداری خوزستان برای فردا کاهش یافت

همچنین پیش از این اعلام شده بود، ساعات فعالیت ادارات خوزستان در روز چهارشنبه به دلیل گرمای شدید هوا، کاهش یافت.

امروز سه‌شنبه ۱۹ تیر ماه در نشست مدیریت مصرف انرژی استان به ریاست علی اکبر حسینی محراب استاندار خوزستان مصوب شد با توجه به گزارش هواشناسی و در راستای پایداری شبکه برق استان زمان اتمام فعالیت ادارات استان برای فردا چهارشنبه ۲۰ تیرماه ساعت ۱۲ باشد.

بیمارستان‌ها، مراکز درمانی، اورژانسی، خدمات‌رسانی، عملیاتی، امدادی، آتش‌نشانی و نوبت کاری از این مصوبه مستثنی هستند و طبق روال عادی ارائه خدمات می‌دهند.

سایر اخبار
ارسال نظرات
غیر قابل انتشار: ۰ | در انتظار بررسی: ۰ | انتشار یافته:
گوناگون