جلیلی و پزشکیان درباره حجاب و گشت ارشاد چگونه فکر می‌کنند؟

جلیلی و پزشکیان درباره حجاب و گشت ارشاد چگونه فکر می‌کنند؟
یکی از موضوعات جدی‌ای که در جریان انتخابات ریاست جمهوری در مقام یک مساله جدی مطرح شده، دیدگاه نامزد‌ها درباره رویکرد سعید جلیلی و مسعود پزشکیان درباره گشت ارشاد است.
کد خبر: ۲۵۸۷۵
|
۱۱ تير ۱۴۰۳ - ۱۷:۵۵

زی‌سان: با نزدیک شدن به زمان برگزاری دور دوم انتخابات ریاست جمهوری چهاردهم (۱۵ تیر) تفاوت رویکرد دو نامزد اصلی عرصه یعنی سعید جلیلی و مسعود پزشکیان پیرامون مسائل مهم و جاری کشور اهمیت پیدا کرده است.

به گزارش «زی‌سان»، یکی از موضوعات جدی‌ای که در جریان انتخابات ریاست جمهوری در مقام یک مساله جدی مطرح شده، دیدگاه نامزد‌ها درباره رویکرد سعید جلیلی و مسعود پزشکیان درباره گشت ارشاد است. در ادامه متن حاضر به بررسی رویکرد این دو شخصیت که دو طریف متفاوت را نیز نمایندگی می‌کنند، پرداخته می‌شود. 

سعید جلیلی و مساله گشت ارشاد

به بیان بسیار ساده سعید جلیلی موافق کامل عملکرد و ادامه حضور گشت ارشاد است. او در جریان انتخابات اخیر می‌گوید: در دولت من طرح نور (گشت ارشاد) حمایت خواهد شد؛ زیرا عمل به قانون است!

علاوه بر اظهارات جلیلی در چند اخیر، امیر حسین ثابتی، نماینده مجلس و مشاور سعید جلیلی است که زنان بدون روسری را بدتر از "فاحشه"‌ها می‌داند و نگاه واقعی جریان پایداری را درباره پوشش زنان بیان می‌کند. او همچنین آنها را متهم کرده که پول می‌گیرند تا روسری بردارند و جامعه را به لجن بکشند! حالا این جریان می‌خواهد ریاست جمهوری را به دست بیاورد و نگاهش را در عمل اجرایی کند.

جلیلی و پزشکیان درباره حجاب و گشت ارشاد چگونه فکر می‌کنند

البته نماینده جلیلی - مریم اشرفی گودرزی - گفته است زنان و دختران نگران نباشند، زیرا آنها را به خاطر موضوع حجاب شلاق نخواهیم زد و فقط تنبیهات ملایمی (!) مانند بردن به یک جای خاص برای اخذ تعهد، جریمه نقدی و زندان خواهیم داشت.


مسعود پزشکیان و مساله گشت ارشاد

در سوی مقابل سعید جلیلی، مسعود پزشکیان به صراحت اعلام کرده که مخالف سرسخت گشت ارشاد است. او در این زمینه می‌گوید: یعنی چی که زن و دختر مردم را به‌خاطر یه تار مو تو خیابون با اون شکل تحقیرآمیز بازداشت می‌کنید؟!

همچنین، پزشکیان اخیرا با "تاریک" خواندن طرح "نور" مخالفت خود را با "گشت ارشاد" برای چندمین بار به طور علنی بیان کرد و گفت: این برخورد‌ها با زنان و دختران گناهی بزرگ است که هیچ مبنای دینی ندارد و باید جمع شود و من تضمین می‌دهم تمام قد مقابل این موضوع بایستم.

او قبل‌تر و به ویژه در ماجرای مرگ مهسا امینی هم در مجلس و صدا و سیما از وجود گشت ارشاد و نحوه رفتار با زنان و دختران ایرانی به خاطر نوع پوشش انتقاد کرده و مورد هجمه اصولگرایان قرار گرفته بود.

سایر اخبار
ارسال نظرات
غیر قابل انتشار: ۰ | در انتظار بررسی: ۰ | انتشار یافته:
گوناگون