همه چیز درباره سریال غربت

همه چیز درباره سریال غربت
سریال «غربت» یک درام اجتماعی است که کارگردانی آن را امیرپورکیان برعهده دارد.
کد خبر: ۲۵۲۷۷
|
۰۶ تير ۱۴۰۳ - ۰۹:۴۵

زی‌سان: سریال «جنگل آسفالت» به کارگردانی پژمان تیمور‌تاش  روز جمعه اول تیر با انتشار قسمت چهاردهم به پایان فصل اول خود رسید. البته این پایان‌بندی حرف و حدیث‌هایی هم به همراه داشت، در هرحال با پایان «جنگل آسفالت»، نماوا از سریال جایگزین آن رونمایی کرد.

سریال غربت

سریال جدید نماوا «غربت» نام دارد که یک درام اجتماعی به نویسندگی و کارگردانی امیرپورکیان و تهیه کنندگی صادق یاری است. تیم تهیه و کارگردانی این سریال پیش از این ساخت سریال پر مخاطب «ممنوعه» را در شبکه خانگی برعهده داشتند و برای اولین بار در نمایش خانگی قصه‌ای با محوریت زنان ساخته و پرداخته شده است.  

سریال قبلی این تیم با حواشی بسیاری در زمان پخش مواجه شد تا جایی حتی وزیر ارشاد و رئیس سازمان سینمایی را نیز به پاسخگویی کشاند. «ممنوعه» در آغاز شبیه هیچ‌کدام از سریال‌های دیگر نبود. سریال پربازیگری بود درباره گروهی از جوانان که گردهم آمده و لحظاتشان را در کنار هم می‌گذرانند. ماجرا‌های بعدی هم در این دورهمی‌ها شکل می‌گرفت. ماجرا‌هایی بی‌سابقه در سریال‌سازی این مرزوبوم، با بازی‌های ماندنی بازیگرانی، چون میلاد کی‌مرام، نیکی کریمی، هادی حجازی‌فر، امیر جعفری، بهاره افشاری، نیما شعبان‌نژاد و حتی الهه حصاری- که این‌بار باورپذیر بود، اما این جذابیت‌ها دیری نپایید.  

سریال غربت

سریال «ممنوعه»

سریال «ممنوعه» در هفته‌های آغازین هدف انتقادات و سوءتفاهم‌ها قرار گرفت و حتی بخش خبری ٢٠:٣٠ هم از خجالتش درآمد، توقیف شد.  استفاده علنی کوکائین مقابل دوربین و معرفی یک گروه مختلط از دختران و پسران که با روشی شبیه «کارتی پارتی»، پارتنر جنسی خود را انتخاب می‌کنند، از نشانه‌های نمایشی ممنوعی بود که در این سریال استفاده شد.

امیرپورکیان در مصاحبه‌ای درباره سانسور سریال گفت: من درمیان مردم بوده‌ام و دغدغه‌مند هستم. این اثری که من ساخته‌ام، هزار برابر موارد بدترش را در اطرافمان دیده‌ایم، اما من نمی‌دانم تا کی می‌خواهیم پنهان‌کاری کنیم». موضوعی که تا آخر نیز حل نشد؛ تا ممنوعه از اولین تا آخرین قسمت با بدفهمی‌ها و سختگیری‌های نفسگیری مواجه باشد. چنین شد که سریالی که در اولین قسمت‌ها یکی از بهترین‌های نمایش خانگی لقب گرفته بود، در قسمت‌های پایانی تنها به بازار می‌آمد تا آمده باشد. با تکرار قسمت‌های پیشین و کلیپ‌های آرش و مسیح و شخصیت‌های پادرهوای ناتمام. سیصد دقیقه از سریال «ممنوعه» سانسور شد، قسمتی هفت تا ده دقیقه!

سریال غربت

حال باید دید سریال «غربت» با توجه به محوریت و موضوعی که دارد چطور ساخته شده است. «غربت» در چند فصل مختلف، از زندگی متنوع و پویای جوانان در قالب یک درام اجتماعی روایت می‌کند. پورکیان در این سریال، از تغییرات اجتماعی پس از پخش «ممنوعه» الهام گرفته و سعی دارد با طرح چالش‌ها و مشکلات نسل جدید، تحولات جامعه را به تصویر بکشد.

سریال غربت

 در خلاصه این داستان آمده است: تعدادی از زنان یک کارتل مواد مخدر تصمیم به فرار و مهاجرت می‌گیرند و در این مسیر برای  فرار از جبر صاحب کارشان می‌بایست از سد او گذر کنند...

سریال «غربت» با شخصیت‌های قوی و بازیگران برجسته و جوان خود، تلاش دارد داستانی پرتنش و جذاب از زندگی نسل جدید جوانان را به تصویر بکشد.

سریال غربت

در این سریال آناهیتا درگاهی، مهدی حسینی نیا، بهاره کیان افشار، حسین مهری، ترلان پروانه، ستایش رجایی نیا، حامد رسولی، ستاره پروین، لطف الله سیفی، صفورا خوش طینت، شهزاد صفوی، میثم مجاوری، هدیه آزیدهاک، هدیه محقق، نادر بولفایی ٫ سعید اژدرپور ٫ایرج رحمانی، نازنین فکرت، سوسن پرور، مهدی میامی لادن ژافه وند، حسین مسافر آستانه، فرید قبادی، با معرفی: رابی نیک طلب، سامان مرادی، آیدا جعفری، مریم کیا به ایفای نقش می‌پردازند.  

این سریال به زودی به طور اختصاصی از نماوا پخش خواهد شد.

امیر پورکیان همزمان با «غربت»، سریال «مادرخوانده» را نیز در شبکه خانگی در نوبت پخش دارد که به زودی از پلتفرم دیگری منتشر خواهد شد.

سایر اخبار
ارسال نظرات
غیر قابل انتشار: ۰ | در انتظار بررسی: ۰ | انتشار یافته:
گوناگون